موتور گرافیکی اختصاصی وان‌پلاس ۱۱ امکان اجرای بازی با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه را فراهم می‌کند

جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رندر وان پلاس ۱۱
وان‌پلاس ۱۱ به‌عنوان اولین گوشی هوشمند جهان با موتور بایونیک لرزشی و موتور گرافیکی سفارشی برای اجرای بازی‌ها با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه عرضه خواهد شد.
تبلیغات

وان‌پلاس در تاریخ چهارم ژانویه (۱۴ دی ۱۴۰۱) به‌طور رسمی از گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید خود یعنی وان‌پلاس ۱۱ رونمایی خواهد کرد. بسیاری از مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه در گزارش‌های اخیر فاش شده است. این شرکت در هفته‌ی جاری اعلام کرد برای اولین‌بار از موتور لرزشی بایونیک توسعه‌یافته برپایه‌ی فناوری AAC در این گوشی استفاده خواهد کرد.

به‌گفته‌ی وان‌پلاس، موتور بایونیک لرزشی وان‌پلاس ۱۱ با حجمی بیش‌از ۶۰۰ میلی‌متر مکعب، قدرتمندترین و بزرگ‌ترین موتور لرزشی روی گوشی‌های اندرویدی خواهد بود.

موتور لرزشی بایونیک وان پلاس ۱۱

سطح انرژی موتور ارتعاشی وان‌پلاس ۱۱ درمقایسه با آیفون ۱۴ پرو حدود ۱۷ درصد بیشتری است. وان‌پلاس اعلام کرده است زمان شروع و توقف لرزش در موتور بایونیک ارتعاشی پرچمدار بعدی این شرکت دقیقاً مثل آیفون، به‌ترتیب ۱۶ و ۱۲ میلی‌ثانیه است. پهنای‌باند لرزشی این موتور نیز ۷۷ هرتز اعلام شده که در مقایسه با پهنای‌باند ۶۶ هرتزی موتور لرزشی آيفون و پهنای‌باند ۳۷ هرتزی موتور لرزشی سایر پرچمداران اندرویدی، بیشتر است.

وان‌پلاس ۱۱ همچنین اولین گوشی هوشمند بازار خواهد بود که از فناوری مدار مغناطیسی تمام‌فاز استفاده می‌کند. وان‌پلاس مدعی شده است فناوری مذکور، لرزش قوی‌تر و واضح‌تری تولید می‌کند و از منابع مغناطیسی و انرژی محرکه‌ی بیشتری بهره می‌برد. این شرکت همچنین اعلام کرده است برنامه‌های شخص‌ثالث شناخته‌شده مانند بازی Happy Xiaoxiaole و کیبورد Baidu نیز کیفیت این لرزش‌های را بهبود داده‌اند.

موتور گرافیکی اختصاصی وان پلاس ۱۱

به گزارش Gizmochina، موتور گرافیکی اختصاصی وان‌پلاس ۱۱ نیز امکان اجرای بازی‌ها را با نرخ‌فریم بالا و کیفیت تصویر بهبودیافته فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب پرچمدار بعدی وان‌پلاس، اولین گوشی هوشمند جهان خواهد بود بازی‌های موبایلی را وارد عصر جدیدی خواهد کرد. این شرکت می‌گوید گوشی مذکور با بهینه‌سازی‌های داخلی بدون درنظر گرفتن نرخ‌فریمی که بازی اصلی از آن پشتیبانی می‌کند، امکان اجرای عناوین مختلف را تا نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه فراهم خواهد کرد.

وان‌پلاس ۱۱ از پردازنده‌ی رندر اختصاصی، الگوریتم‌های نرم‌افزاری و موتور توسعه‌ی بازی برای اجرای روان‌تر و باکیفیت‌تر بازی‌ها استفاده می‌کند. این فناوری‌ها باعث می‌شود کیفیت تصاویر هنگام اجرای بازی‌ها به‌میزان درخورتوجهی افزایش یابد و مصرف انرژی نیز بهینه باشد.

وان‌پلاس همچنین ادعا کرده است پس‌از یک ساعت اجرای League of Legends Mobile، حداکثر دمای وان‌پلاس ۱۱ معادل ۴۳ درجه‌ی سانتی‌گراد و سرعت بازی نیز به‌طور میانگین ۱۱۹٫۸ فریم‌برثانیه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات