ال جی دوربین پریسکوپی با بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت ۴ تا ۹ برابری معرفی کرد

چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم دوربین جدید LG Innotek ال جی
دوربین جدید ال جی که برای گوشی‌های اندرویدی پرچمدار معرفی شده است مکانیزم پریسکوپی دارد و بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت ارائه می‌دهد.
تبلیغات

با وجود خروج رسمی ال جی از بازار موبایل، این شرکت از طریق یکی از زیرشاخه‌هایش به نام LG Innotek همچنان نقش مهمی در گوشی‌های هوشمند امروزی ایفا می‌کند. LG Innotek یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان ماژول دوربین گوشی است. LG دوربین تله‌فوتوی جدیدی به نمایش گذاشته است که بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) ارائه می‌دهد. ال جی در همکاری با کوالکام قصد دارد دوربین جدیدش را وارد گوشی‌های اندرویدی رده‌بالای مجهزبه Snapdragon 8 Gen 2 کند.

اکثر گوشی‌های هوشمند برای بزرگ‌نمایی به کراپ دیجیتالی اتکا می‌کنند و در نتیجه‌ی استفاده از این سیستم، کیفیت عکس پایین می‌آید؛ اما به‌گزارش ورج دوربین جدید ال جی همچون دوربین‌های DSLR مجهزبه لنز متحرک است؛ استفاده از لنز متحرک باعث حفظ جزئیات تصویر می‌شود.

دوربین جدید ال جی مجهزبه لنزی با مکانیزم پریسکوپی است. استفاده از لنز پریسکوپی از افزایش بیش از حد ضخامت جلوگیری می‌کند. نتیجه‌ی کار لنزی است که بزرگ‌نمایی ۴ تا ۹ برابری بدون افت کیفیت را ارائه می‌دهد.

سونی تنها تولیدکننده‌ی بزرگ دوربین است که دسترسی به بزرگ‌نمایی اپتیکال واقعی را در گوشی‌های هوشمند ممکن کرده؛ اوپو نیز روی دوربینی با عملکرد مشابه کار می‌کند. لنز استفاده‌شده در گوشی Xperia 1 IV که بزرگ‌نمایی ۳٫۵ تا ۵٫۲ برابری ارائه می‌دهد؛ قاب تصویری معادل لنز ۱۲۵-۸۵ میلی‌متری ایجاد می‌کند.

لنز جدید ال جی از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته‌ی ال جی، ماژول جدید این شرکت از یک عملگر کوچک و بسیار دقیق بهره می‌برد که المان‌های لنز را در مقیاس یک میکرون، برای بزرگ‌نمایی جابه‌جا می‌کند. ال جی می‌گوید محصول جدیدش به شرکت‌ها امکان می‌دهد لنزهای کمتری در پنل پشتی گوشی استفاده کنند. به‌جای استفاده از یک لنز با بزرگ‌نمایی چهار برابری و یک لنز با بزرگ‌نمایی ۹ برابری، می‌توان صرفا از لنز جدید ال جی استفاده کرد.

آیفون ۱۵ پرو احتمالا دوربین پریسکوپی با توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری خواهد داشت
به‌گفته‌ی جف پو، حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۵ به سیستم دوربین پریسکوپ مجهز خواهد بود که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.
مهدی هنرمند
مطالعه '2
آیفون ۱۵ پرو احتمالا دوربین پریسکوپی با توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری خواهد داشت

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند اپل برای اولین بار در آیفون ۱۵ اولترا سراغ دوربین پریسکوپی می‌رود. اپل برای تأمین دوربین با سونی همکاری می‌کند و احتمالا آنچه ال جی به نمایش گذاشته هرگز در آیفون استفاده نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات