موتورولا گوشی X40 را با تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل دوم و نرخ‌ نوسازی ۱۶۵ هرتز رونمایی کرد

جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ساعاتی پیش، موتورولا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با قابلیت‌های رده‌بالایی مثل تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 و نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز معرفی کرد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته موتورولا اعلام کرد که قصد دارد برای رونمایی جدیدترین گوشی پرچم‌دارش رویدادی برگزار کند که ساعاتی پیش رویداد مذکور برگزار و موتورولا X40 یا Edge 40 با مشخصات و طراحی چشمگیر آماده‌ی ورود به بازار شد.

اگر بخواهیم مستقیماً سراغ جالب‌ترین ویژگی گوشی X40 برویم، باید از تأیید شایعه‌های قبلی درباره‌ی مجهزبودن این گوشی به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 خوشحال باشیم. همچنین، پرچم‌دار جدید موتورولا به‌عنوان اولین گوشی برخوردار از نمایشگر ۱۶۵ هرتزی، نقطه‌ی عطف دیگری در تاریخچه‌ی این شرکت رقم می‌زند.

طبیعتاً با چنین مشخصاتی، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، قابلیت‌های گیمینگ است که X40 به خوبی از پس آن برمی‌آید. موتورولا با تجهیز گوشی جدیدش به نمایشگر ۶/۷ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ آن را به گزینه‌ای ایدئال برای گیمرها تبدیل کرده است. پنل OLED این گوشی از فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند و به‌لطف فناوری DC dimming، هنگام کاهش نور نمایشگر پرشی در تصویر دیده نمی‌شود.

باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی جدید موتورولا توانایی شارژ سریع دستگاه را با شارژر ۱۲۵ واتی دارد و از شارژ بی‌سیم تا ۱۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. افزون‌براین، گوشی مذکور امکان نصب دو سیم‌کارت را دارد که متأسفانه، به قیمت نداشتن اسلات برای اضافه‌کردن حافظه‌ی ذخیره‌سازی خارجی تمام شده است.ناگفته نماند از جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری هم خبری نیست؛ چیزی که شاید به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیاید.

موتورولا برای جبران کمبود اسلات حافظه‌ی خارجی X40، برای آن مدل‌های مختلفی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 4.0 تدارک دیده است. همچنین، X40 در دو مدل با ظرفیت رم حافظه‌ی ۸ یا ۱۲ گیگابایتی از نوع LPDDR5X عرضه خواهد شد.

پشت گوشی موتورولا X40 مشکی و آبی

بااین‌حال، موتورولا تصمیم گرفته است برای پرچم‌دار تازه‌واردش به‌جای دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل به‌کاررفته در X30، از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه‌ی پیکسل ۱/۱.۵۶ اینچی ۱ میکرومتری با فناوری ترکیب پیکسل (باینینگ) ۴ در ۱ استفاده کند. همچنین، X40 از قابلیت پایدارکننده‌ی تصویر OIS بهره‌مند است.

دوربین دوم این گوشی نیز حسگری ۵۰ مگاپیکسلی است که هم برای ثبت تصاویر اولترا واید و هم تصاویر ماکرو به‌کار می‌رود. آخرین عضو ماژول دوربین پشتی X40 نیز حسگری ۱۲ مگاپیکسلی است و برای سلفی نیز دوربینی ۶۰ مگاپیکسلی درون پانچ هول در نظر گرفته شده است.

گفتنی است به‌کارگیری محافظ گوریلا گلس ویکتوس در پشت موتورولا X40 تأیید شده است؛ ولی هنوز مشخص نیست نمایشگر نیز از آن بهره‌مند است یا خیر. افزون‌براین، موتورولا گوشی جدیدش را با فریم آلومینیومی تولید کرده که از گواهی IP68 نیز برخوردار است و می‌تواند از نفوذ آب و غبار به داخل گوشی جلوگیری کند.

قیمت مدل پایه‌ی موتورولا X40 با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی حدود ۴۸۷ دلار خواهد بود که در مدل ۱۲ و ۵۱۲ گیگابایتی به ۶۱۷ دلار می‌رسد.

اگرچه مشتریان چینی از امروز می‌توانند گوشی X40 موتورولا را پیش‌خرید کنند، هنوز زمان عرضه‌ی مدل Edge 40 به بازار اروپا مشخص نیست. اگر زمان عرضه‌ی X30 را الگو قرار دهیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم مدل جدید حوالی اردیبهشت سال آینده وارد بازار اروپا و سایر کشورها شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات