اپل شاید بخشی از تولید آیپد را از چین به هند منتقل کند

سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از آن است که غول دنیای فناوری پس از اعمال محدودیت‌های جدید، در حال مذاکره برای تولید برخی آیپدها در هند است.
تبلیغات

پس از انتقال تولید آیفون از چین، اکنون اپل ظاهراً به تولید آیپد چشم دوخته است. طبق گزارش CNBC، اپل در حال مذاکره برای تولید برخی از آیپدهای خود در هند است تا به تنوع زنجیره‌ی تأمین خود کمک کند.

این خبر تقریباً دو سال پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه اپل در حال بررسی تولید آیپد در ویتنام نیز هست، منتشر شد. اپل این کار را در حالی انجام می‌دهد که این شرکت به‌دنبال انتقال ۳۰ درصد از تولیدات خود به خارج از چین است.

اپل سال‌ها در بحبوحه‌ی جنگ‌های تجاری بین چین و آمریکا و افزایش هزینه‌های نیروی کار در چین، در تلاش برای تنوع‌بخشیدن به تولیدات خود بوده است. اخیراً، محدودیت‌های شدید کرونا باعث اعتراضات سراسری شد که ماه گذشته اپل را مجبور کرد تولید آیفون ۱۴ را در آنجا کاهش دهد که به تأخیر در ارسال منجر شد.

به‌گفته‌ی سی‌ان‌بی‌سی مهاجرت به هند شاید با دردسرهایی همراه باشد. کمبود افراد باتجربه در تولید دستگاه‌های پیچیده مانند آیپد و افزایش اختلافات داخلی بین چین و هند می‌تواند موانعی ایجاد کند.

اوایل سال جاری میلادی، اپل نیز بلافاصله پس از عرضه‌ی آیفون ۱۴، تولید آیفون ۱۴ را در جنوب هند آغاز کرد. این اولین باری بود که غول فناوری پس از عرضه‌ی یک گوشی هوشمند پرچم‌دار، تولید خود را به این سرعت از چین به هند منتقل کرد.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تولید آیفون در هند طی چند سال آینده نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ البته به کندی.

در همین حال، Nikkei Asia در ماه آگوست گزارش داد که اپل برای اولین‌بار در حال بحث درباره‌ی انتقال تولید مک‌بوک‌ها و ساعت‌های هوشمند اپل به ویتنام است. بر‌اساس این گزارش، تأمین‌کننده اپل، Luxshare، آزمایش تولید این دستگاه‌ها را در این کشور آغاز کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات