Bullit و مدیاتک اولین گوشی هوشمند با پیام‌رسانی ماهواره‌ای را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ معرفی می‌کنند

سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً گام بزرگ بعدی در صنعت گوشی‌های هوشمند، پیام‌رسانی ماهواره‌ای است. اکنون Bullitt و مدیاتک تصمیم دارند اولین گوشی مجهز به قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای دوطرفه را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ معرفی کنند.
تبلیغات

شاید 5G و پس‌از آن 6G ازجمله مهم‌ترین راهکارهای ارتباطی موبایلی آینده باشند اما به‌نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین ایده‌ها در این زمینه، پیام‌رسانی ماهواره‌ای است. اپل پیش‌از این قابلیت برقراری ارتباط ماهواره‌ای در شرایط اضطراری را روی جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود ارائه داده است. T-Mobile و اسپیس ایکس نیز درحال‌کار روی سیستم ارتباطی ماهواره‌ای عمومی‌تر هستند. اکنون شرکت بریتانیایی Bullitt ادعا می‌کند با راه‌اندازی اولین گوشی هوشمند با قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای، رقبای خود را شکست خواهد داد.

به‌نوشته‌ی GSMArena، سیستمی که Bullitt قصد دارد راه‌اندازی کند، برخلاف قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اپل، امکان پیام‌رسانی یک‌پارچه را بین کاربر متصل به یک ماهواره و کاربر متصل به شبکه‌های موبایلی معمولی فراهم می‌کند. سیستم اپل فقط به شما اجازه می‌دهد با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کرده یا موقعیت مکانی خود را به‌طور یک‌طرفه اشتراک‌گذاری کنید.

اگر تاکنون نام Bullitt را نشنیده‌اید، این شرکت گوشی‌های مقاومی را برای برخی از برندهای معروف مثل CAT و موتورولا تولید می‌کند. گوشی‌هایی مثل موتورولا Defy با دوام فوق‌العاده، اغلب برای افرادی درنظر گرفته شده‌اند که شرایط کاری آن‌ها برای استفاده از گوشی‌های استاندارد مناسب نیست. اکنون سیستم پیام‌رسانی ماهواره‌ای این شرکت امکان برقراری ارتباط را در مکان‌هایی که اتصال وای‌فای یا شبکه‌های معمولی استاندارد وجود ندارد فراهم خواهد کرد که مزیت بسیار جذابی برای پایگاه مشتریان آن خواهد بود.

Bullitt از ۱۸ ماه قبل با مشارکت مدیاتک درحال‌کار روی گوشی‌ هوشمندی با قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای است. مدیاتک اوایل سال جاری مودم NTN خود را با انجام آزمایش در شرایط آزمایشگاهی به‌نمایش گذاشت. این شرکت اتصال به یک ماهواره را در مدار پایین زمین (LEO) شبیه‌سازی کرد؛ ماهواره‌ای که در ارتفاع ۶۰۰ کیلومتری سطح زمین با سرعت ۲۷ هزار کیلومتر برساعت درحال چرخش است.

گوشی‌های ساخت Bullitt می‌توانند درمدت ۱۰ ثانیه با ماهواره ارتباط برقرار کرده و پیام موردنظر را ارسال کنند. هنگامی‌که دریافت سینگال از شبکه‌های موبایلی و وای‌فای قطع شود، این گوشی به‌طور خودکار به اتصال ماهواره‌ای روی خواهد آورد. درحال‌حاضر جزئیات زیادی درمورد نحوه‌ی عملکرد این سیستم منتشر نشده است اما شرکت بریتانیایی تأکید دارد این راهکار بدون قطعی و به‌طور روان کار خواهد کرد.

ریچارد وارتون یکی از بنیان‌گذاران Bullitt می‌گوید:

ما از مدت‌ها قبل می‌دانیم که پاسخ همه‌ی سؤالات درمورد سیستم پیام‌رسانی Bullitt به ماهواره ختم می‌شود، اما ارائه‌ی یک‌پارچه‌ی این خدمات روی گوشی‌های هوشمند، چالش‌های فنی بزرگی دارد. مدیاتک و Bullitt روحیه‌ی پیشگام‌بودن و سابقه‌ی نوآوری‌های مشترک دارند و درحال‌حاضر تقریباً دوسال از رابطه‌ی ما می‌گذرد و با همکاری یکدیگر در خط‌مقدم ایجاد عصر جدیدی از ارتباطات راه‌دور و سریع و ساده برای شرکای تجاری خود ایستاده‌ایم.

براساس اعلام Bullitt، اولین گوشی‌های مجهز به قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای دوطرفه در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این محصولات ابتدا به‌مدت یک‌سال امکان استفاده از سیستم پیام‌رسانی را در شرایط اضطراری ارائه خواهند کرد اما هنوز هیچ جزئیاتی درمورد طرح‌های اشتراکی پس‌از پایان‌یافتن دوره‌ی رایگان دردسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات