قابلیت ارتباط ماهواره‌ای سری آیفون ۱۴ اپل احتمالاً در آینده در سایر کشورهای جهان نیز فعال می‌شود

جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً اپل تصمیم دارد در آینده، قابلیت ارسال پیام‌ اضطراری (SOS) ازطریق ماهواره را در سایر کشورهای جهان نیز ارائه دهد.
تبلیغات

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اپل از ماه نوامبر روی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ فعال خواهد شد. طبق گزارش‌های اخیر، این ویژگی ابتدا فقط برای کاربران ایالات متحده و کانادا دردسترس خواهد بود.

به گزارش WccfTech، ظاهراً قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری (SOS) ازطریق ماهواره در آینده برای کاربران سایر کشورها نیز دردسترس قرار خواهد گرفت. هنوز جزئیات بیشتری دراین مورد ارائه نشده است و به‌همین دلیل نمی‌دانیم قابلیت مذکور پس از ایالات متحده و کانادا، در کدام کشورها ارائه خواهد شد.

اپل برای ارائه‌ی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای، با Globalstar همکاری می‌کند؛ شرکتی که طی توافق کرده است ۸۵ درصد از ظرفیت شبکه‌ی کنونی و آینده‌ی خود را برای پشتیبانی از این ویژگی در سری آیفون ۱۴ و آیفون‌های آینده‌ی اپل، اختصاص خواهد دهد. با توجه به این‌که همکاری میان این دو شرکت به منابع Globalstar نیاز دارد، اپل این ویژگی را فقط تا دوسال به‌طور رایگان ارائه خواهد داد و کاربران پس‌از این دوره برای استفاده از آن باید هزینه‌ی اشتراک پرداخت کنند.

اپل برای ارائه‌ی قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری ازطریق ماهواره در سایر کشورها، احتمالاً باید با سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ارتباطات ماهواره‌ای نیز همکاری کند. به‌نظر می‌رسد غول فناوری مستقر در کوپرتینو قادر به انجام این کار خواهد بود. شاید زمانی‌که اپل ماهواره‌های اختصاصی خود را برای ارائه‌ی این ویژگی راه‌اندازی کند، شاهد مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید روی محصولات آینده‌ی این شرکت باشیم.

اگر خارج از ایالات متحده یا کانادا زندگی می‌کنید، برای استفاده از قابلیت SOS ماهواره‌ای در سری آیفون ۱۴، باید کمی بیشتر صبر کنید. مطمئناً اپل تمایل دارد این ویژگی را در سایر کشورهای جهان نیز ارائه دهد تا بدین‌ترتیب مشتریان بالقوه را برای خرید نسل جدید آیفون‌های خود ترغیب کند. جای شکی نیست که سازنده‌ی آیفون، برای راه‌اندازی این ویژگی در سایر کشورهای جهان با چالش‌های مختلفی مواجه خواهد شد و بنابراین صرف‌نظر از موقعیت کنونی این شرکت، همچنان در این مسیر، محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات