درگاه USB C مدل‌های پرو آیفون ۱۵ احتمالاً متفاوت از مدل‌های استاندارد خواهد بود

پنج‌شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های اخیر، اپل سال آینده از درگاه USB C متفاوتی در مدل‌های سری آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد تا بدین‌ترتیب مدل پرو، برای خریداران جذاب‌تر به‌نظر برسد.
تبلیغات

اگرچه واقعاً نمی‌دانیم آیفون‌های سال آینده چه قابلیت‌هایی خواهند داشت، اما به‌طور قطعی می‌توان گفت که این گوشی‌ها با درگاه USB C روانه‌ی بازار خواهند شد. اکنون خبرهای جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد غول فناوری مستقر در کوپرتینو، از دونوع USB C در آيفون‌های بعدی خود استفاده خواهد کرد که یکی از آن‌ها برای مدل‌ استاندارد و پلاس و دیگری برای مدل‌های پرو و پرو پلاس درنظر گرفته شده‌اند.

به گفته‌ی تحلیل‌گر خوش‌نام، مینگ‌چی کو، مطمئناً اپل در آیفون ۱۵، درگاه لایتنینگ همیشگی خود را کنار خواهد گذاشت و سرانجام مثل بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی به استفاده از پورت USB C روی خواهد آورد. جالب این‌ است که کو می‌گوید سازنده‌ی آیفون سال آینده از دو نوع درگاه USB C در نسل بعدی گوشی‌های خود بهره خواهد برد. به‌ گزارش XDA، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به درگاه استاندارد USB C با سرعت انتقال سیمی درحد کانکتور لایتنینگ کنونی مجهز خواهند شد. ازطرف دیگر انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس از پورت USB C بهتر با سرعت انتقال داده بالاتر بهره ببرند. ازنظر کو، این دو مدل احتمالاً از استاندارد USB 3.2 یا تاندربولت ۳ پشتیبانی خواهند کرد.

با درنظر گرفتن این‌که کاربران از مدتی قبل شکایت‌هایی درمورد سرعت انتقال داده‌ها در آیفون مطرح کرده‌اند، استفاده از درگاه USB C با سرعت بالاتر منطقی به‌نظر می‌رسد. کانکتور لایتنینگ اپل ابتدا درسال ۲۰۱۲ معرفی و جایگزین داک ۳۰ پین قدیمی این شرکت شد. درگاه لایتنینگ نسبت به درگاه ۳۰ پین، ابعاد بسیار کوچک‌تری داشت و به‌همین دلیل امکان استفاده از آن در دستگاه‌های مختلف آسان‌تر بود. ازطرفی، در آن زمان اکثر گوشی‌ها با درگاه microUSB عرضه می‌شدند و این روند تا سال ۲۰۱۵ که USB C روی کار آمد، ادامه داشت.

اکنون یک‌دهه پس‌از معرفی لایتنینگ و درحالی‌که بیشتر محصولات الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، اسپیکرهای هوشمند و حتی لپ‌تاپ‌ها به استفاده از USB C روی آورده‌اند، اپل همچنان توانست با وجود کاستی‌های درگاه اختصاصی خود، از آن در محصولات مختلفی مثل آیفون استفاده کند. به‌هرحال، سرانجام این شرکت با معرفی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود، یعنی سری آیفون ۱۵ درسال ۲۰۲۳، به استفاده از USB C روی خواهد آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات