گوشی Leitz Phone 2 لایکا با دوربین یک‌اینچی ۴۷٫۲ مگاپیکسلی و نمایشگر ۲۴۰ هرتزی معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لایکا گوشی هوشمند Leitz Phone 2 را با دوربین اصلی یک‌اینچی ۴۷٫۲ مگاپیکسلی و صفحه‌نمایش OLED با نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز معرفی کرد.
تبلیغات

سال گذشته، لایکا با همکاری شارپ و سافت‌بانک، اولین گوشی هوشمند خود موسوم به Leitz Phone 1 را در ژاپن عرضه کرد. این شرکت آلمانی اکنون نسل دوم گوشی خود به‌ نام Leitz Phone 2 را رونمایی کرده است.

اولین گوشی هوشمند لایکا براساس Aquos R6 شارپ ساخته شد و حالا نسل جدید این محصول، یعنی Leitz Phone 2 براساس Aquos R7، تولید شده است. این دستگاه در رنگ سفید روانه‌ی بازار خواهد شد. در مقام مقایسه، مدل قبلی این محصول با رنگ مشکی عرضه شد.

گوشی لایکا Leitz Phone 2

نکته‌ی جالب درباره‌ی Leitz Phone 2 این است که برند لایکا روی بدنه‌ی آن دیده نمی‌شود و درعوض، نام تجاری Leitz روی آن حک شده است. این برند روی حلقه‌ی دوربین و وسط پنل پشتی و درپوش لنز آلومینیومی موجود در جعبه‌ی آن دیده می‌شود.

Leitz Phone 2 به‌طورپیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند؛ البته لایکا پوسته‌ی سفارشی خود را روی آن اِعمال کرده است. اپلیکیشن دوربین این دستگاه برپایه‌ی رابط‌ کاربری دوربین‌های لایکا توسعه داده شده است و گزینه‌هایی برای انتخاب صدای شاتر شبیه دوربین‌های سری M Lecia ارائه می‌دهد.

گوشی لایکا Leitz Phone 2

دوربین اصلی Leitz Phone 2 از حسگر یک‌اینچی ۴۷٫۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.9 است و درکنار آن، دوربین تشخیص‌ عمق ۱٫۹ مگاپیکسلی نیز قرار دارد. در بخش جلویی این گوشی هم، شاهد دوربین ۱۲٫۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی هستیم.

به‌نوشته‌ی Gizmochina، گوشی Leitz Phone 2 از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 با قابلیت ارتقا تا یک ترابایت ازطریق درگاه microSD بهره می‌برد. نمایشگر Leitz Phone 2 از نوع Pro IGZO OLED با وضوح ۲۷۳۰ در ۱۲۶۰ پیکسل (WUXGA Plus) و نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز و حداکثر سطح روشنایی ۲۰۰۰ نیت است.

علاوه‌براین، گوشی جدید لایکا از فناوری دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند و به حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر مجهز شده است. دیگر ویژگی‌های Leitz Phone 2 عبارت‌اند از: بهره‌مندی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، گواهی IP68، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۲، درگاه USB C، شارژ بی‌سیم، 5G زیر ۶ گیگاهرتز و NFC.

انرژی لازم برای کار با گوشی مذکور را نیز باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپرساعتی تأمین می‌کند. گوشی هوشمند Leitz Phone 2 لایکا از ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان ۱۴۰۱) با قیمت ۲۲۵,۳۶۰ ین (حدود ۱,۵۴۰ دلار) فقط در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات