اپل به یکی از تولیدکنندگانش در چین گفته تولید قطعات آیفون ۱۴ پلاس را «فورا متوقف کند»

چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منابعی آگاه مدعی شده‌اند که اپل به حداقل یکی از تولیدکنندگان خود در چین گفته تولید قطعات آیفون ۱۴ پلاس را فوراً متوقف کند. ظاهراً تقاضا برای این گوشی بسیار پایین است.
تبلیغات

رویترز به نقل از رسانه‌ی اینفورمیشن می‌نویسد اپل در فاصله‌ی تنها چند هفته پس از آغاز عرضه‌ی آیفون ۱۴ پلاس تصمیم گرفته است حجم تولید این گوشی هوشمند را «کاهش دهد.» آن‌طور که به نظر می‌رسد تقاضا برای گوشی iPhone 14 Plus کمتر از حد انتظارات اپل بوده است.

اینفورمیشن به نقل از دو منبع آگاه که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود ادعا کرده که اپل به حداقل یک تولیدکننده در کشور چین گفته است فوراً تولید قطعات اولیه‌ی آیفون ۱۴ پلاس را متوقف کند. اپل به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره‌ی کاهش تولید آیفون ۱۴ پلاس پاسخ نداده است.

این اقدام اپل در شرایطی انجام می‌شود که به‌نظر می‌رسد بازار موبایل در سطح بین‌المللی تا حدی از رونق افتاده است. مطابق آمار مؤسسه‌ی کانالیس، در فصل سوم سال جاری میلادی ابعاد بازار گوشی‌های هوشمند درمقایسه‌با فصل سوم سال گذشته ۹ درصد افت کرد. کانالیس گفته است که انتظار دارد تقاضا برای موبایل در ۶ تا ۹ ماه پیش رو همچنان پایین باشد.

این نخستین باری نیست که تقاضای پایین برای آیفون ۱۴ پلاس در مرکز توجه قرار می‌گیرد. تنها چند روز پس از آغاز پیش‌فروش گوشی‌های نسل جدید اپل، تحلیلگران از کمبود تقاضا برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس خبر دادند و هم‌زمان گفتند اکثر مردم به‌دنبال تهیه‌ی مدل‌های پرو هستند.

آیفون ۱۴ پلاس که نمایشگری هم‌اندازه‌با آیفون ۱۴ پرو مکس دارد، در پنل پشتی به دو دوربین مجهز است و در پنل جلویی همچنان از ناچ (بریدگی) میزبانی می‌کند. آیفون ۱۴ پلاس توجه ویژه‌ای به عمر باتری دارد و اپل آن را بهترین گوشی خود از لحاظ شارژدهی قلمداد می‌کند. مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون تغییرات خاصی تجربه نکرده‌اند و به همین دلیل ارزش خرید چندان بالایی نسبت‌به نسل قبل ندارند.

اپل در ابتدا قصد داشت حجم تولید آیفون‌های نسل جدید را افزایش دهد، اما بلومبرگ در گزارشی اختصاصی گفت شرکت کوپرتینویی برنامه‌ی افزایش تولید را لغو کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات