فروش کمتر از حد انتظار؛ ادعای تکراری، ولی هشداردهنده برای آیفون ۱۴ پلاس

پنج‌شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگران می‌گویند آیفون ۱۴ پلاس همچنان با تقاضای اندک کاربران دست‌و‌پنجه نرم می‌کند؛ البته این اولین‌باری نیست که چنین ادعایی مطرح می‌شود.
تبلیغات

کمتر از یک هفته پس از آغاز عرضه‌ی آیفون ۱۴ پلاس، گزارشی دیگر با تأیید ادعاهای پیشین اعلام می‌کند فروش این گوشی و مدل استاندارد آیفون ۱۴ کمتر از حد انتظار بوده و اپل ممکن است تا پیش از پایان ماه جاری میلادی، سفارش تولید قطعات این دو گوشی را کاهش دهد.

به‌گزارش مک‌رومرز به‌نقل از دیجی‌تایمز، اشتیاق طرفداران اپل برای تهیه‌ی دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس باعث شده است فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس تا حد زیادی کمتر از اعداد پیش‌بینی‌شده باشد. منابعی ناشناس به دیجی‌تایمز می‌گویند با وجود تفاوت زیاد در بین آمار فروش آیفون‌های عادی و آیفون‌های پرو، پیش‌بینی می‌شود آمار فروش کلی خانواده‌ی آیفون ۱۴ مشابه آیفون ۱۳ باشد.

اگر در کوتاه‌مدت در روند فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس تغییر خاصی ایجاد نشود، ممکن است در نیمه‌ی دوم ماه جاری میلادی شاهد افت سفارش قطعات این گوشی‌ها باشیم. اگر میزان افت سفارش قطعات بیشتر از حد انتظار باشد، احتمال دارد مجموع گوشی‌های عرضه‌شده‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۴ تا پایان امسال کمتر از مجموع گوشی‌های عرضه‌شده‌ی سری آیفون ۱۳ تا پایان سال گذشته‌ی میلادی باشد.

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران تا پیش از رونمایی آیفون ۱۴، گفته بودند آمار عرضه‌ی گوشی‌های این خانواده بهتر از نسل قبل خواهد بود. انتظار می‌رود اپل در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی، ۹۰ میلیون آیفون تولید کند؛ ولی اگر تقاضا اندک باشد، ممکن است تعداد آیفون‌های تولیدشده به ۸۰ میلیون دستگاه کاهش یابد.

این نخستین‌باری نیست که به فروش دور از انتظار آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس اشاره می‌شود. زمان کوتاهی پس از آغاز پیش‌فروش گوشی‌های جدید اپل، مینگ‌چی کو، تحلیلگر سرشناس، گفت میزان تقاضا برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس چنگی به دل نمی‌زند و پیش‌فروش آیفون‌های استاندارد نسل جدید حتی کمتر از آیفون ۱۳ مینی و آیفون SE نسل سوم است. این تحلیلگر افزود: «استراتژی اپل برای تقسیم‌بندی محصولات سری آیفون ۱۴، امسال شکست می‌خورد.»

اپل در ابتدا قصد داشت حجم تولید آیفون‌های استاندارد نسل جدید را افزایش دهد؛ اما بلومبرگ در گزارشی گفت این شرکت برنامه‌ی افزایش تولید را لغو کرده است. راس یانگ، از تحلیلگران صنعت نمایشگر، ادعا می‌کند میزان سفارش پنل برای آیفون ۱۴ درمقایسه‌با آیفون ۱۳ در سال گذشته، ۳۸ درصد کمتر است. همچنین در بازار محصولات دست دوم، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با سرعت دو برابر بیشتر از آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی در حال از‌دست‌دادن ارزش خود هستند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تحلیلگران می‌گویند تقاضا برای دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بسیار زیاد است. گفته می‌شود اپل برای پاسخ‌ به تقاضای بازار، بخشی از خط‌تولید آیفون‌های استاندارد را به آیفون‌های پرو اختصاص داده است. استقبال اندک از آیفون‌های استاندارد نسل جدید اتفاق تعجب‌برانگیزی نیست. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس تغییرات خاصی درمقایسه‌با نسل قبل تجربه نکرده‌اند و در اتفاقی غیرمنتظره، به پردازنده‌ی به‌کاررفته در آیفون ۱۳ مجهز هستند. در همین حین، اپل طراحی پنل جلویی آیفون‌های پرو را تغییر داده و برای اولین‌بار از حفره‌ی کپسولی موسوم به داینامیک آیلند استفاده کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات