کل آمار فروش پیکسل‌های گوگل معادل یک‌دهم فروش گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ است

چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه‌ای تحقیقاتی می‌گوید گوگل برای هم‌سطح کردن مجموع فروش گوشی‌های پیکسل با فروش یک سال گوشی‌های سامسونگ به ۶۰ سال زمان نیاز دارد.
تبلیغات

گوشی‌های سری نکسوس که درنتیجه‌ی همکاری گوگل و تولیدکنندگان منتخب سخت‌افزار ساخته می‌شدند، در تلاش بودند تجربه‌ی اندروید خالص را ارائه دهند. این دستگاه‌ها به محبوبیت قابل قبولی دست پیدا کردند، اما در نهایت گوگل تصمیم گرفت نکسوس را با سری پیکسل جایگزین کند.

سه نسل اول گوشی‌های سری پیکسل با استقبال خوبی مواجه شدند، اما از زمان عرضه‌ی پیکسل 4 به بعد، موقعیت این خانواده در شرایط متفاوتی قرار گرفت. گوگل در سال‌های اخیر تلاش کرده است پیکسل را بهبود دهد تا فروش گوشی‌هایش را بالا ببرد، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که همچنان افراد زیادی به پیکسل‌های گوگل علاقه ندارند.

آمار منتشرشده توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد از زمان تولد خانواده‌ی پیکسل در سال ۲۰۱۶، گوگل تنها ۲۷٫۶ میلیون دستگاه از این گوشی‌ها را به فروش رسانده. این آمار معادل یک‌دهم فروش گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ است.

با محاسباتی ساده متوجه می‌شوید که اگر فروش گوشی‌های پیکسل با سرعت فعلی ادامه پیدا کند ۶۰ سال طول می‌کشد تا آمار کلیِ فروش این گوشی‌ها هم‌سطح با آمار فروش گوشی‌های سامسونگ در بازه‌ی زمانی یک‌ساله شود. این تفاوت بین دو شرکت سرشناس حوزه‌ی فناوری بسیار قابل‌توجه است.

آن‌طور که کارشناس Wccftech می‌نویسد، فروش پایین گوشی‌های سری پیکسل احتمالاً به توقف تولید این دستگاه‌ها منتهی نمی‌شود. گوگل حتی در بدترین شرایط ثابت کرده که به سری پیکسل متعهد است. فراموش نکنید پیکسل خانواده‌ای نوپا محسوب می‌شود و فضای زیادی برای پیشرفت دارد.

گوگل فردا عصر گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو را رونمایی می‌کند. زومیت مراسم گوگل را به‌صورت جامع پوشش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات