سری آیفون ۱۴ از مودم ماهواره‌ای کوالکام و تراشه رادیویی جدید اپل بهره می‌برند

یک‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل سری آیفون ۱۴ را با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای معرفی کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهند که برای ارائه‌ی این ویژگی از مودم ساخت کوالکام و تراشه‌ی رادیویی سفارشی جدید استفاده کرده است.
تبلیغات

اپل اخیراً جدیدترین سری آیفون‌های خود را رونمایی کرده است. یکی از امکانات جالب‌ گوشی‌های مذکور، این است که در مکان‌های فاقد دسترسی به اینترنت و سیگنال شبکه‌های موبایلی، می‌توان با اتصال به ماهواره پیام‌های اضطراری ارسال کرد.

اپل اوایل ماه جاری اعلام کرد که همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۴ از سخت‌افزار جدیدی بهره می‌برند که امکان دسترسی به سرویس ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌های اضطراری را فراهم می‌کند. این شرکت قصد دارد با انتشار به‌روزرسانی ماه نوامبر، قابلیت مذکور را روی جدیدترین نسل آیفون‌های خود فعال کند. اگرچه غول فناوری مستقر در کوپرتینو جزئیاتی از سخت‌افزار اختصاصی سری آیفون ۱۴ ارائه نکرده است، بررسی‌های iFixit نشان می‌دهد که این گوشی‌ها از مودم کوالکام X65 استفاده می‌کنند.

اجزای داخلی آیفون ۱۴ اپل

تراشه‌ی کوالکام در سری آیفون ۱۴ علاوه‌بر امکان اتصال به شبکه‌های 5G، می‌تواند از باند موسوم به n53 استفاده کند. این باند فرکانسی در ماهواره‌های گلوبال‌استار (GlobalStar) استفاده می‌شود. این شرکت فعال در حوزه‌ی ماهواره اوایل ماه جاری طی قرارداد با اپل، توافق کرده است تا ۸۵ درصد از ظرفیت شبکه‌ی خود را برای فعال‌کردن قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون ۱۴ اپل اختصاص دهد.

اپل با انتشار بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد که برای ارائه‌ی قابلیت اتصال به ماهواره و ارسال پیام‌های اضطراری در سری آیفون ۱۴، از نرم‌افزار و سخت‌افزار اختصاصی جدیدی در این گوشی‌ها استفاده کرده است. این شرکت دربخشی از توضیحاتش گفت:

سری آیفون ۱۴ از تراشه‌ی رادیویی سفارشی و نرم‌افزار جدیدی بهره می‌برند که به‌طور‌کامل در شرکت اپل طراحی شده‌اند. ترکیب این سخت‌افزار و نرم‌افزار اختصاصی، امکان ارائه‌ی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را روی جدیدترین مدل‌ها آیفون فراهم می‌کند.

گفتنی است کوالکام تا این‌ لحظه از هرگونه اظهارنظر درباره‌ی تراشه‌های به‌کاررفته‌ی این شرکت در سری آیفون ۱۴ خودداری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات