مشخصات گوشی‌های سری شیائومی 12T پیش از رونمایی فاش شد

شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق گزارشی جدید، شیائومی 12T پرو و شیائومی 12T به‌ترتیب با دوربین اصلی ۲۰۰ و ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی خواهند شد.
تبلیغات

شیائومی سال گذشته سری شیائومی 11T را معرفی کرد و درسال ۲۰۲۰ نیز شاهد معرفی سری Mi 10T بودیم. از مدتی قبل گزارش‌هایی درمورد سری 12T این برند منتشر شده و اکنون یک فروشگاه معتبر، همه‌ی مشخصات فنی این گوشی‌ها را فاش کرده است.

رندرهای جدید سری شیائومی 12T در وب‌سایت آلمانی وین‌فیوچر منتشر شده‌ که شامل شیائومی 12T و 12T پرو است. طبق گزارش‌های اخیر، این دو دستگاه از فریم پلاستیک بهره خواهند برد و طراحی سیستم دوربین پشتی آن‌ها نیز یکسان خواهد بود. درواقع وضوح حسگر دوربین اصلی، یکی از معدود تفاوت‌های این دو دستگاه است.

به گزارش AndroidAuthority، گوشی‌های هوشمند سری شیائومی 12T از صفحه‌نمایش تخت ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهند برد. علاوه‌براین انتظار می‌رود این دو دستگاه به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شوند. این دو گوشی از شارژ سیمی فوق‌سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی نیز خواهند کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که شیائومی، شارژر ۱۲۰ واتی را در جعبه‌ی این محصولات ارائه خواهد کرد؛ اگرچه هنوز نمی‌دانیم این مورد فقط مختص مدل پرو است یا مدل استاندارد نیز به‌همراه شارژر عرضه خواهد شد.

شیائومی 12T پرو

شیائومی 12T پرو | Xiaomi 12T Pro

همان‌طورکه از نام شیائومی 12T پرو پیدا است، این گوشی مدل رده‌بالای سری T جدید شیائومی خواهد بود. انتظار می‌رود این دستگاه به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شود. علاوه‌براین گفته می‌شود این محصول از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت رم بهره خواهد برد اما مدل دیگر آن با رم ۸ گیگابایتی در برخی از بازارها دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

شیائومی 12T پرو به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد و گشودگی دیافراگم لنز آن نیز f/1.69 خواهد بود. این محصول اولین گوشی هوشمندی نیست که با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به‌بازار عرضه خواهد شد زیرا موتورولا قبلاً Edge 30 اولترا را با این قابلیت معرفی کرده است. درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی درمورد این‌که دوربین این دستگاه از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی خواهد کرد یا خیر، دردسترس نیست.

یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، سیستم دوربین پشتی شیائومی 12T پرو را تکمیل خواهند کرد و بنابراین اگر انتظار تجربه‌ی عکاسی سطح‌ بالایی از این دستگاه دارید، احتمالاً ناامید خواهید شد. انتظار می‌رود این محصول با قیمت ۸۴۹ یورو (تقریباً ۸۴۶ دلار) روانه‌ی بازار شود.

شیائومی 12T استاندارد

شیائومی 12T

نسخه‌ی استاندارد شیائومی 12T نیز دستگاه جذابی به‌نظر می‌رسد اما تفاوت‌هایی با نسخه‌ی پرو دارد. این محصول احتمالاً با تراشه‌ی مدیاتک Dimensity 8100 عرضه خواهد شد. اگرچه این سیستم-روی-چیپ (SoC) در سطح Snapdragon 8+ Gen 1 نیست، اما عملکرد آن احتمالاً درسطح تراشه‌های پرچم‌دار خواهد بود.

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی میان مدل استاندارد و پرو شیائومی 12T این است که مدل معمولی آن از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (f/1.65) بهره خواهد برد. این مدل مثل برادر خود، به دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

گفته می‌شود مدل پایه‌ی شیائومی 12T با قیمت ۶۴۹ یورو (تقریباً ۶۴۶ دلار) روانه‌ی بازار خواهد شد. این دستگاه در چند نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات