اپل بار دیگر آیفون ۱۴ پرو را با دو حفره مجزا در نمایشگر به تصویر کشید

جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل در یکی از اسناد رسمی جدیدش رندری از آیفون ۱۴ پرو به نمایش گذاشته است که این گوشی را با دو حفره‌ی مجزا در نمایشگر به تصویر می‌کشد. آیفون‌های پرو نسل جدید یک حفره‌ی کپسولی دارند.
تبلیغات

اپل به هنگام رونمایی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اعلام کرد این گوشی‌های هوشمند با بریدگی نمایشگر خداحافظی کرده‌اند و به جای آن از حفره‌ای کپسولی موسوم به جزیره‌ی پویا یا داینامیک آیلند (Dynamic Island) استفاده می‌کنند.

در ابتدا افشاگران گفته بودند نمایشگر آیفون‌های نسل جدید میزبان دو حفره است، اما اپل در نهایت حفره‌ها را ازطریق خاموش کردن پیکسل‌ها به هم متصل کرد. با وجود این‌که آیفون‌های جدید روشن کردن پیکسل‌های بین حفره‌ها را امکان‌پذیر نمی‌کنند، اپل در رندرهایی رسمی، گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را با دو حفره‌ی مجزا به نمایش گذاشته است.

شرکت کوپرتینویی سند جدیدی در بخش پشتیبانی وب‌سایت خود آپلود کرده است که به نمایشگر همیشه‌روشن اشاره دارد. در رندرهای منتشرشده با این سند، به وضوح می‌بینیم که نمایشگر آیفون از دو حفره میزبانی می‌کند. این حداقل سومین باری است که اپل در رندری رسمی، آیفون‌های جدید را با دو حفره‌ی جداگانه به نمایش می‌گذارد.

آیفون ۱۴ پرو با دو حفره جدا در سایت اپل

اولین بار پس از برگزاری رویداد Far Out رندرهایی از آیفون با حفره‌ی دایره‌ای و کپسولی دیدیم. مدتی بعد، اپل به همراه فایل‌های مختص‌به توسعه‌دهندگان، رندرهایی از آیفون ۱۴ پرو با دو حفره‌ی مجزا نمایش داد. البته اپل در زمان کوتاهی پس از این اشتباه، رندرهای جدید را جایگزین رندرهای قبلی کرد.

تکرار چنین اشتباهی از سوی اپل بسیار تأمل‌برانگیز است، خصوصا با در نظر گرفتن این حقیقت که آیفون‌های جدید به کاربران امکان نمی‌دهند پیکسل‌های بین دو حفره را روشن کنند.

برخی از کاربران می‌گویند که احتمالاً اپل قصد داشته است داینامیک آیلند را به قابلیتی اختیاری تبدیل کند تا کاربر در صورت تمایل امکان غیرفعال کردن آن را داشته باشد. حتی ممکن است اپل در مراحل پایانی طراحی آیفون ۱۴ پرو تصمیم‌به استفاده از داینامیک آیلند گرفته باشد. اپل سیاست‌های داخلی سخت‌گیرانه‌ای دررابطه‌با طراحی محصولاتش دارد و تا قبل از برگزاری رویداد رسمی، بسیاری از کارکنان شرکت از طراحی نهایی محصولات خبردار نیستند. ممکن است طراحان وب اپل جزو این دسته از کارمندان بوده باشند.

آیفون‌های پرو نسل جدید به‌لطف داینامیک آیلند تجربه‌ی نرم‌افزاری جذابی برای کاربران رقم می‌زنند. این بخش از نمایشگر خودش را با انواع نوتیفیکیشن‌ها سازگار می‌کند. عرضه‌ی آیفون‌های پرو نسل جدید از جمعه شروع شده است. اپل مدل پلاس را دیرتر روانه‌ی بازار می‌کند.

*تصویر اصلی مقاله رندری غیررسمی است و تاریخ انتشار آن به قبل از برگزاری رویداد Far Out برمی‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات