«جزیره پویا» آیفون ۱۴ پرو میزبان دو حفره مجزا است

پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
برخلاف آنچه در رندرهای رسمی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دیده می‌شود، این دو گوشی در سیستم جزیره‌ی پویا از دو حفره‌ی مجزا استفاده می‌کنند که فضای بین آن‌ها تاریک شده است.
تبلیغات

اپل شب گذشته در رویدادی هیجان‌انگیز از نسل جدید آیفون و اپل واچ پرده‌برداری کرد. همان‌طورکه انتظار می‌رفت‌، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس همچنان در بالای نمایشگر خود بریدگی دارند اما آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از حفره‌‌ای کپسولی استفاده می‌کنند که اپل آن را جزیره‌‌ی پویا (Dynamic Island) می‌نامد.

تا پیش از برگزاری رویداد اپل، بسیاری از افشاگران اعلام کرده بودند آیفون‌های پرو نسل جدید به دو حفره مجهز هستند و چینش این حفره‌ها در بالای نمایشگر مثل حالت افقی حرف «i» در زبان انگلیسی است. چند روز مانده به برگزاری مراسم Far Out، یک افشاگر گفت حفره‌های نمایشگر از هم جدا نیستند.

اپل در نهایت آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را با حفره‌ی کپسولی بزرگ به نمایش گذاشت، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد آیفون‌های جدید واقعاً دو حفره دارند و فضای بین آن‌ها به روش نرم‌افزاری تاریک شده است.

به‌لطف تیزبینی یکی از مخاطبان زومیت با نام کاربری Frtx Ryz، برایمان مشخص شده که آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از دو حفره استفاده می‌کنند. چنین چیزی در رندرهای رسمی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دیده نمی‌شود. اپل مشخصاً تلاش کرده دو حفره را مثل یک حفره‌ی بزرگ کپسولیِ به‌هم‌پیوسته نشان دهد.

این اسکرین‌شات از صفحه‌ی رسمی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در وب‌سایت اپل گرفته شده است

یکی از حفره‌های بالای نمایشگر آیفون‌های پرو میزبان دوربین سلفی است و حفره‌ی دیگر حسگرهای پیشرفته‌ی فناوری فیس ID را در خود جای می‌دهد. اپل در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس حسگر مجاورتی را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کرده و سایر حسگرها را در فاصله‌ی کمتری در کنار هم قرار داده است.

تصویر بالا که توسط رسانه‌ی ورج ثبت شده است، فضای تاریک بین دو حفره را بهتر نشان می‌دهد

اپل از سال ۲۰۱۷ با رونمایی آیفون ۱۰، بریدگی نمایشگر را وارد گوشی‌های سری آیفون کرد. در آن زمان کاربران از بریدگی استقبال کردند، اما رقبای اپل سریعاً سراغ بریدگی‌های کوچک‌تر رفتند و همین موضوع باعث شد انتقاد از طراحی آیفون شروع شود.

اپل در آیفون XS با استفاده از والپیپری تاریک، سعی کرد بریدگی نمایشگر را مخفی کند. حتی در آن زمان خود اپل نیز اعتماد‌به‌نفس زیادی برای استفاده از بریدگی نداشت. به‌نظر می‌رسد در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، اپل سرانجام توانسته است بهترین راهکار ممکن را پیدا کند.

آنچه اپل در آیفون‌های پرو به نمایش گذاشته، Dynamic Island است. به‌لطف این سیستم، حفره‌ی کپسولی بالای نمایشگر آیفون از انیمیشن‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و بسته به شرایط، ابعادش تغییر می‌یابد. بریدگی نمایشگر مشخصه‌ی ظاهری مهمی برای آیفون بود و ظاهراً از امروز به بعد باید به Dynamic Island به‌عنوان مشخصه‌ی اصلی نمای جلوی گوشی‌های اپل نگاه کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات