مسیر بی‌پایان حذف شارژر؛ اوپو نیز اعلام کرد از سال آینده گوشی‌ها را بدون شارژر عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپو که همچنان گوشی‌هایش را با شارژرهای پرسرعت دردسترس قرار می‌دهد، می‌گوید از سال آینده روند حذف شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌هایش شروع می‌کند.
تبلیغات

با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌ها در مسیری که اپل شروعش کرد قدم برداشته‌اند و شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌های خود حذف کرده‌اند، برند چینی اوپو همچنان به ارائه‌ی شارژر در جعبه‌ی دستگاه‌هایش ادامه می‌دهد. آن‌طور که Android Authority می‌نویسد، اوپو نیز تصمیم گرفته است در آینده‌ای نه‌چندان دور با شارژر در جعبه‌ی گوشی‌هایش خداحافظی کند.

بیلی ژانگ، قائم‌مقام تیم فروش و خدمات بین‌المللی اوپو، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد شارژر را از جعبه‌ی شماری از محصولاتش حذف کند: «سال آینده شارژر را از جعبه‌ی چند محصول برمی‌داریم. ما برای این کار برنامه داریم.» ژانگ هنوز اعلام نکرده است که شارژر از جعبه‌ی کدام گوشی‌ها حذف می‌شود.

به‌نظر می‌رسد اوپو قصد دارد رویکردی استراتژیک در پیش بگیرد. در واقع این شرکت در برخی از بازارها گوشی‌هایش را با شارژر عرضه می‌کند، اما در سایر بازارها خبری از شارژر نخواهد بود: «دسترسی به شارژرهای SuperVOOC برای مصرف‌کنندگان چندان ساده نیست، بنابراین باید آن را در جعبه نگه داریم. البته در همین حین که مشغول گسترش عملیات‌های تجاری هستیم، می‌خواهیم شارژرها را از جعبه خارج کنیم و در داخل فروشگاه قرار دهیم تا کاربرانمان بتوانند شارژرها را خریداری کنند.»

نخستین بار اپل در گوشی‌های سری آیفون سراغ حذف شارژر از جعبه رفت و رقبای این شرکت نظیر سامسونگ و شیائومی در ابتدا از اپل انتقاد کردند، اما مدتی نگذشته بود که در مسیری مشابه قدم برداشتند. به‌نظر می‌رسد ترند حذف شارژر از جعبه به مرور زمان به کل صنعت موبایل سرایت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات