اپل: عرضه آیفون بدون شارژر مصرف فلز را ۸۶۰ هزار تن کاهش می‌دهد

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل در گزارشی جامع به تلاش‌هایش به‌منظور بهبود محیط‌زیست اشاره می‌کند. اپل می‌گوید عرضه‌نشدن شارژر با آیفون‌های جدید باعث کاهش مصرف ۸۶۱ هزار تنی برخی فلزات می‌شود.
تبلیغات

اپل می‌گوید تصمیم جنجالی‌اش برای قرارندادن آداپتور شارژ در جعبه‌ی محصولات جدیدی مثل آیفون 12 باعث صرفه‌جویی در مصرف ۸۶۱ هزار تن مس و روی و قلع می‌شود. این امر باعث شد اپل بتواند ابعاد جعبه‌ی آیفون ۱۲ را کاهش دهد و در‌نتیجه‌، تعداد بیشتری گوشی را در هر بسته‌ی ارسالی جای دهد. به‌گفته‌ی اپل، پالت‌های حمل‌و‌نقل اکنون می‌توانند حداکثر ۷۰ درصد جعبه‌ی بیشتری از آیفون 12 را با خود حمل کنند.

به‌گزارش انگجت، اپل این ادعاها را در گزارش پیشرفت‌های زیست‌محیطی ۲۰۲۱ خود مطرح کرد که سال مالی ۲۰۲۰ را پوشش می‌دهد. در این گزارش، اپل می‌گوید که توانسته میزان انتشار کربن‌دی‌اکسید ناشی از فعالیت‌هایش را از ۲۵٫۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ به ۲۲٫۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ کاهش دهد. همچنین، اپل در سال ۲۰۲۰ درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹ حدودا ۱۳٫۹ میلیون کیلووات‌ساعت مصرف انرژی خود را کاهش داد.

لیزا جکسون، قائم‌مقام واحد محیط‌زیست، سیاست‌ها و ابتکارهای اجتماعی در اپل، در بخش آغازین گزارش جدید نوشت: «به‌عنوان یک شرکت، بیشتر از همیشه برای ایجاد آینده‌ای قوی‌تر و سالم‌تر برای کره‌ی زمین و انسان‌های ساکن در آن ضرورت قائل هستیم. در سال ۲۰۲۰، توانستیم به پیشرفت‌هایی واقعی در مبارزه‌مان علیه تغییرات آب‌و‌هوایی دست پیدا کنیم.»

جکسون درادامه‌ی بیانیه اضافه می‌کند: «سال گذشته، اپل ازلحاظ عملیات‌های جهانی‌اش به شرکت دارای کربن خنثی تبدیل شد و متعهدیم که تا سال ۲۰۳۰ تمامی بخش‌های تجاری‌مان از زنجیره‌ی تأمین گرفته تا استفاده از محصولاتمان را کربن خنثی کنیم. اکنون محصولاتمان بیشتر از هر زمان دیگری از مواد بازیافتی استفاده می‌کنند. برای مثال، مک بوک ایر مجهز به صفحه‌نمایش رتینا ۴۰ درصد مواد بازیافتی و آیفون 12 و اپل واچ سری 6 تقریباً ۹۹ درصد تنگستن بازیافتی دارد.»

گزارش پیشرفت‌های زیست‌محیطی ۲۰۲۱ به اقداماتی اشاره می‌کند که این شرکت کوپرتینویی در آزمایشگاه بازیابی مواد خود در تگزاس انجام می‌دهد تا موادی نظیر عناصر کم‌یاب زمین و فولاد و تنگستن آیفون‌های قدیمی را بازیافت کند. اپل می‌گوید یک‌ متریک‌تن از قطعاتی که ربات Daisy از آیفون‌ها حذف می‌کند، همان مقدار طلا و مسی دارد که از سنگ معدن استخراج‌شده‌ی ۱۵۰ میلیون متریک‌تنی به ‌دست می‌آید. اپل ادعا می‌کند در سال گذشته‌ی میلادی، ۳۹ هزار متریک‌تن زباله‌ی الکترونیکی کمتر وارد محل‌‌های دفن زباله کرده است.

پردازنده‌ی M1 اپل به‌گونه‌ای طراحی شده که مصرف انرژی‌اش کمتر از رقبا باشد. اپل می‌گوید استفاده از M1 در کامپیوتر مک مینی باعث شده است ردپای کربن این کامپیوتر درمجموع ۳۴ درصد کاهش پیدا کند. همچنین تا حدی به‌‌دلیل استفاده از آداپتور شارژ کم‌مصرف‌تر، نسل هشتم آیپد به ۶۶ درصد انرژی کمتر از پیش‌نیاز رتبه‌بندی Energy Star نیاز پیدا می‌کند. در دوازده سال اخیر، اپل توانسته است میانگین استفاده از انرژی در محصولاتش را بیش از ۷۰ درصد کاهش دهد.

تلاش‌های اپل برای رسیدن به محیط‌زیست بهتر به زنجیره‌ی تأمین محصولات این شرکت نیز گسترش می‌یابد. اپل می‌گوید بیش از ۱۱۰ مورد از تأمین‌کنندگانش به استفاده از انرژی پاک متعهد هستند. تا دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) بیش از ۹۰ درصد از تأمین‌کنندگان اپل از فناوری‌های جدیدی استفاده کرده‌اند تا حجم گازهای گلخانه‌ای ترکیب‌شده با فلوئورین ناشی از از مونتاژ پنل صفحه‌نمایش را بیش از ۹۰ درصد کاهش دهند.

گزارش جدید اپل به برخی از پروژه‌های این شرکت نیز اشاره می‌کند که پیش‌تر جزئیاتشان رسانه‌ای شده بود. برای مثال، دیتاسنترهای اپل مدت‌ها است که کاملاً از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. اپل به سرمایه‌گذاری دویست‌میلیون‌دلاری جدیدش در حوزه‌ی جنگلداری نیز اشاره کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات