یکی از افشاگران: دردست‌گرفتن آیفون 14 پرو مثل نگه‌داشتن «آجر» است

یک‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل در دست یک زن
فردی که شانس کار با اولین نمونه‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس را پیدا کرده، می‌گوید این گوشی‌ها حسی شبیه به دردست‌گرفتن آجر به کاربر منتقل می‌کنند.
تبلیغات

حدوداً یک ماه تا رونمایی رسمی گوشی‌های سری آیفون 14 فاصله داریم؛ اما در هفته‌های اخیر اطلاعات زیادی از این گوشی‌ها فاش شده است. انتظار می‌رود در خانواده‌ی آیفون 14 و به‌طورخاص مدل‌های پرو، شاهد بهبودهای چشمگیری درمقایسه‌با خانواده‌ی آیفون 13 باشیم و به‌گفته‌ی نوت‌بوک‌چک، فردی ادعا می‌کند که توانسته است با آیفون 14 کار کند.

حساب کاربری LeaksApplePro در توییتر که سابقه‌ی درخشانی در افشای اطلاعات دارد، به‌نقل از منبعی ناشناس که فرصت کار با آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را پیدا کرده، می‌گوید این دو گوشی «مثل آجر» هستند. این منبع استفاده از حفره به‌جای بریدگی (ناچ) را تأیید می‌کند و می‌گوید حفره‌ی «عجیب» بالای نمایشگر آیفون 14 پرو و پرو مکس متفاوت به‌نظر می‌رسد و وقتی به کارکردن با گوشی عادت کنید، دیگر به‌چشم نمی‌آید. براساس گفته‌ی او، حفره‌ی نمایشگر هیچ قابلیت جدید به‌خصوصی ندارد و عملکردش مثل بریدگی است.

LeaksApplePro به‌نقل از منبعش می‌نویسد اگر نور کافی دردسترس باشد، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید آیفون بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند است؛ اما ظاهراً نمونه‌های اولیه‌ی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در نور کم عملکرد ضعیف‌تری از آیفون 13 پرو دارند. افزون‌براین، گفته شده که سیستم دوربین در پنل پشتی مدل‌های پرو بسیار بزرگ است.

LeaksApplePro می‌گوید منبعش در این زمینه کاملاً مطمئن نیست؛ ولی ظاهراً عمر باتری آیفون 14 پرو درمقایسه‌با آیفون 13 پرو تا چند ساعت بیشتر می‌شود. LeaksApplePro می‌گوید آیفون‌های پرچم‌دار جدید اپل اسپیکرهای بهتری دارند که بیس و شفافیت صدا را بهبود می‌دهد. کیفیت صفحه‌نمایش آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مشابه کیفیت صفحه‌نمایش پرچم‌داران ۲۰۲۱ اپل است.

به‌‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد آیفون 14 پرو و پرو مکس درمقایسه‌با گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۲۱ اپل پیشرفت‌های محسوسی تجربه کرده‌اند. اپل به‌احتمال زیاد تا زمان عرضه‌ی آیفون 14، عملکرد دوربین در نور کم را هم بهبود می‌دهد. شاید این گوشی‌ها ویژگی‌های خاصی داشته باشند که اپل در مراسم شهریور به آن‌ها اشاره کند. فراموش نکنید آنچه LeaksApplePro به آیفون 14 پرو و پرو مکس نسبت داده، صرفاً شایعه است و تا زمانی‌که آیفون‌ های جدید معرفی نشوند همه‌چیز در حد شایعه باقی می‌ماند.

برخی از افشاگران می‌گویند اپل امسال در آیفون 14 و آیفون ۱۴ پلاس (آیفون ۱۴ مکس) برخلاف مدل‌های پرو و پرو مکس از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و بریدگی نمایشگر استفاده می‌کند. همچنین، گفته می‌شود پردازنده‌ی A16 صرفاً در مدل‌های پرو استفاده می‌شود و مدل‌های عادی از پردازنده‌ی قدیمی A15 استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات