شیائومی با وجود کاهش عرضه در فصل دوم ۲۰۲۲ همچنان محبوبیت ویژه‌ای در بازار هند دارد

پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار بازار هند نشان می‌دهد شیائومی با وجود عرضه‌ی گوشی کمتر در فصل دوم ۲۰۲۲، همچنان بالاتر از سامسونگ برترین برند موبایل در این کشور محسوب می‌شود.
تبلیغات

مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC می‌گوید در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی حجم عرضه‌ی گوشی هوشمند در بازار رقابتیِ‌ هند با رشد سه درصدی نسبت‌ به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ مواجه شده به ۳۵ میلیون واحد رسیده است. این در حالی است که حجم عرضه‌ی گوشی در بازار هند در نیمه‌ی اول ۲۰۲۲ نسبت‌ به نیمه‌ی اول ۲۰۲۱ به میزان یک درصد افت کرد و به ۷۱ میلیون واحد رسید.

درحال‌حاضر مشکلات زنجیره‌ی تأمین در حال رفع شدن هستند و IDC وضعیت فعلی بازار هند را به افزایش تورم و بالا رفتن قیمت دستگاه‌ها ارتباط می‌دهد.

ظاهراً شیائومی با ۲۰٫۴ درصد از سهم بازار هند همچنان برترین برند گوشی‌ساز در این کشور محسوب می‌شود. شیائومی تنها شرکت در بین پنج گوشی‌ساز برتر محسوب می‌شود که حجم عرضه را در فصل دوم ۲۰۲۲ کاهش داده است. ریلمی با عرضه‌ی ۲۳٫۷ درصد گوشیِ بیشتر در فصل دوم ۲۰۲۲ و دراختیار گرفتن ۱۷٫۳ درصد از سهم بازار، پس از شیائومی در رتبه‌ی دوم جای گرفت. ویوو با ۱۶٫۹ درصد سهم بازار رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داد.

سامسونگ با سهم ۱۶٫۳ درصدی به رتبه‌ی چهارم سقوط کرد، بااین‌حال در بازار گوشی‌های 5G بهترین عملکرد را به خود اختصاص داد و ۴۶ درصد از گوشی‌های 5G بازار هند را عرضه کرد. اوپو حجم عرضه‌ی گوشی را در فصل دوم ۲۰۲۲ به میزان ۲٫۳ درصد افزایش داد و به‌طور کلی ۱۱٫۳ درصد از سهم بازار را دراختیار گرفت تا پنجمین برند برتر باشد.

IDC می‌گوید عرضه‌ی گوشی‌های 5G بسیار بیشتر از گوشی‌های 4G است و همین موضوع به افزایش میانگین قیمت فروش و کاهش تقاضا منتهی شده. میانگین قیمت فروش گوشی به ۲۱۳ دلار رسیده که بالاترین عدد از فصل چهارم ۲۰۲۲ تاکنون است.

در فصل دوم ۲۰۲۲ شرکت‌های گوشی‌ساز ۸۳ درصد گوشی پریمیوم بیشتر نسبت‌ به فصل دوم ۲۰۲۱ عرضه کردند. در این بخش از بازار اپل بهترین عملکرد را داشت و وان پلاس و سامسونگ به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

برترین برندهای گوشی‌ساز بازار هند از نگاه مؤسسه‌ی IDC

نام شرکت

حجم عرضه در فصل دوم ۲۰۲۲

سهم بازار در فصل دوم ۲۰۲۲

حجم عرضه در فصل دوم ۲۰۲۱

سهم بازار در فصل دوم ۲۰۲۱

تغییرات

شیائومی

۷٫۱ میلیون

۲۰٫۴ درصد

۹٫۸ میلیون

۲۹٫۲ درصد

۲۸٫۲- درصد

ریلمی

۶٫۱ میلیون

۱۷٫۵ درصد

۴٫۹ میلیون

۱۴٫۵ درصد

۲۳٫۷+ درصد

ویوو

۵٫۹ میلیون

۱۶٫۹ درصد

۵٫۰ میلیون

۱۴٫۸ درصد

۱۷٫۴+ درصد

سامسونگ

۵٫۷ میلیون

۱۶٫۳ درصد

۵٫۵ میلیون

۱۶٫۳ درصد

۲٫۷+ درصد

اوپو

۴٫۰ میلیون

۱۱٫۵ درصد

۳٫۹ میلیون

۱۱٫۶ درصد

۲٫۳+ درصد

شرکت‌های دیگر

۶٫۱ میلیون

۱۷٫۵ درصد

۴٫۶ میلیون

۱۳٫۶ درصد

۳۲٫۱+ درصد

مجموع

۳۴٫۷ میلیون

۱۰۰ درصد

۳۳٫۸ میلیون

۱۰۰ درصد

۲٫۹+ درصد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات