نفس راحت سهام‌داران اپل؛ ظاهراً تنش در تایوان روی زنجیره تأمین آیفون 14 تأثیر نگذاشته است

چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که بالا گرفتن تنش در تایوان باعث نگرانی سهام‌داران اپل شده بود، یک تحلیلگر می‌گوید این مسائل روی برنامه‌ی تولید و عرضه‌ی آیفون 14 اثر نمی‌گذارد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، افشاگر باسابقه،‌ می‌گوید مشکلی در زنجیره‌ی تأمین گوشی‌های سری آیفون 14 وجود ندارد و خللی در برنامه‌های اپل برای تولید انبوه و عرضه‌ی این گوشی‌ها ایجاد نمی‌شود. کو در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که به دلیل بالا گرفتن تنش در تایوان و افزایش مشکلات ژئوپلتیکی شماری از سهام‌داران اپل نگران برنامه‌ی تولید سری آیفون 14 هستند، گوشی‌هایی که نقش پررنگی در درآمدهای اپل ایفا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته مینگ‌چی کو اعلام کرد که اپل قصد دارد تولید آیفون 14 را به‌صورت هم‌زمان در هند و چین آغاز کند،‌ چون به تأمین‌کنندگان خود درباره‌ی «اقدام تلافی‌جویانه‌ی» احتمالی دولت چین از ایالات متحده در پی سفر نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان آمریکا) به تایوان هشدار داده بود. گزارشی می‌گوید اپل از تأمین‌کنندگان خود خواسته از برچسب «ساخت تایوان» در محموله‌های ارسالی به چین استفاده نکنند.

پلوسی در تایوان با نمایندگان شماری از تأمین‌کنندگان مهم اپل نظیر TSMC و Pegatron دیدار کرد. از آن زمان شایعه‌هایی شنید‌ه‌ایم که ادعا می‌کنند چین ممکن است رابطه‌ی تجاری خود را با این شرکت‌ها قطع کند. در همین حین مینگ‌چی کو می‌گوید تنش‌های تایوان و چین تأثیری بر تولید یا زمان عرضه‌ی آیفون ۱۴ نخواهد گذاشت.

مدتی پیش 9to5Mac اعلام کرد به دلیل کمبود قطعه و یک‌سری مشکلات جزئی در زمینه‌ی کیفی‌سنجی محصولات، گوشی‌های سری آیفون چهارده با تأخیر عرضه می‌شوند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، اپل گوشی‌های نسل جدید خود را یک ماه دیگر معرفی می‌کند.

شایعه‌ها می‌گویند اپل در مراسم شهریورماه چهار گوشی جدید معرفی می‌کند. دو گوشی معمولی یعنی آیفون 14 و آیفون 14 مکس دوربین ۱۲ مگاپیکسلی،‌ بریدگی نمایشگر و پردازنده‌ی A15 خواهند داشت.

در همین حین پیش‌بینی می‌شود آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی A16 استفاده کنند و به‌جای بریدگی نمایشگر سراغ دو حفره بروند.

مدل‌های عادی خانواده‌ی آیفون 14 تفاوت زیادی با خانواده‌ی آیفون 13 نخواهند داشت. البته پیش‌بینی می‌شود اپل تولید آیفون مینی را متوقف و آن را با آیفون مکس جایگزین کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات