ظاهراً گوشی‌های آینده نوکیا بدون لنز‌های زایس راهی بازار می‌شوند

سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با پایان یافتن همکاری نوکیا و زایس در سال ۲۰۲۱، گوشی‌های آینده‌ی این برند بدون لنزهای زایس روانه‌ی بازار خواهند شد.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین همکاری‌ها میان شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت لنز به پایان رسید. HDM Global با تأیید بیانیه‌ی اخیر نوکیا اعلام کرد به همکاری طولانی‌مدت خود با زایس (Zeiss) برای ارائه‌ی لنزهای موردنیاز دوربین گوشی‌های هوشمند پایان داده است.

در بیانیه‌ی نوکیا آمده که همکاری میان این شرکت با زایس درواقع در سال ۲۰۲۱ پایان یافته است. این یعنی گوشی نوکیا XR20 آخرین مدل این شرکت بود که از لنزهای زایس بهره می‌برد. AndroidAuthority می‌نویسد HDM Global هیچ دلیلی برای پایان دادن به این همکاری ارائه نکرده و شاید برای کاهش هزینه‌ها، مجبور به حذف زایس از محصولات خود شده است.

زمانی‌که نوکیا به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورد، با زایس همکاری کرد تا لنزهای مورداستفاده در دوربین محصولات خود را بهبود دهد. این شرکت مدتی بعد کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت و سپس مجوز نام تجاری آن برای ساخت گوشی‌های جدید به HDM Global واگذار شد؛‌ شرکتی که به‌ نوبه‌ی خود در سال ۲۰۱۷ همکاری با زایس را از سر گرفت تا کیفیت دوربین گوشی‌های جدید این شرکت را ارتقا دهد. در آن‌ زمان قرار بود این همکاری علاوه‌بر لنز، در حوزه‌ی ساخت حسگرهای جدید و الگوریتم‌های تصویربرداری جدید نیز ادامه یابد؛ تصمیمی که به تولید سخت‌افزار دوربین قدرتمند در گوشی‌هایی مثل Nokia 9 PureView و نوکیا ۸٫۳ منجر شد.

زایس اواخر سال ۲۰۲۰ همکاری جدیدی را با ویوو آغاز کرد تا لنزهای موردنیاز برای گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی را تولید کند. زایس در آن زمان گفت همکاری با نوکیا همچنان ادامه دارد و انحصاری نیست، اما مشارکت میان آن‌ها، فقط یک سال دیگر دوام آورد. اکنون باید دید HDM چه برنامه‌هایی برای دوربین گوشی‌های آینده‌ی نوکیا دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات