تماشا کنید: تست مقاومت شیائومی 12S اولترا

یک‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویدئوی تست مقاومت شیائومی 12S اولترا دربرابر خط‌وخش، فشار، حرارت و غیره نشان می‌دهد این گوشی پرچم‌دار کیفیت مطلوبی دارد.
تبلیغات

معمولاً پس از معرفی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، شاهد آزمایش‌های مختلف روی این محصولات هستیم. برخی افراد قدرت سخت‌افزاری گوشی‌ها را بررسی می‌کنند و برخی دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری و دوربین را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

دراین‌میان، کانال یوتیوب Jerry Rig EveryThing مثل همیشه با سبک همیشگی خود، جدیدترین پرچم‌دار شیائومی یعنی گوشی هوشمند 12S اولترا را مورد بررسی قرار داده است.

ویدئو مثل سایر آزمایش‌های این کانال، با تست خط‌وخش آغاز می‌شود. ابتدا برچسبی روی نمایشگر دستگاه قرار داده می‌شود که با اعداد یک تا ۱۰ شماره‌گذاری شده و هر عدد نشان‌دهنده‌ی سختی ابزارهایی است که برای خط‌وخش انداختن روی نمایشگر شیائومی 12S اولترا از آن‌ها استفاده می‌شود. هرچه به سمت عددهای بزرگ‌تر پیش‌ برویم، سختی ابزارها بیشتر خواهد شد و به‌عنوان مثال درجه‌ی ۱۰ نشان‌دهنده‌ی سختی الماس است.

همان‌طور که زک در این ویدئو اشاره می‌کند، نمایشگر شیائومی 12S اولترا مثل بیشتر گوشی‌های امروزی، با ابزار شماره ۶ خط‌وخش برمی‌دارد و خطوط عمیق‌تر نیز با سختی ۷ روی آن به‌خوبی مشخص است. این گوشی از بدنه‌ی پشتی چرمی و فریم فلزی بهره می‌برد. در ادامه‌ی تست مقاومت، تیزبر روی لبه‌های کناری دستگاه خط‌وخش به‌جا می‌گذارد و علاوه‌براین می‌توان لایه‌ی چرمی بدنه‌ی پشتی را با شیء تیزی مثل نوک تیزبر، جدا کرد. البته وی اشاره می‌کند اجسامی مثل کلید و سکه در جیب شما احتمالاً تأثیری روی بدنه‌ی دستگاه نخواهند داشت.

در تست حرارت، شعله‌ی فندک به‌طور مستقیم روی نمایشگر اعمال می‌شود و پس از حدود ۳۰ ثانیه لکه‌ای سفید و دائمی روی آن به‌جا می‌گذارد که این مورد در نمایشگرهای OLED کاملاً عادی است. همچنین با خط‌وخش‌های اعمال‌شده روی ناحیه‌ی حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر، عملکرد این سنسور هیچ تغییری نمی‌کند و همچنان قادر به شناسایی اثر انگشت کاربر خواهد بود.

جزیره‌ی بزرگ دوربین پشتی شیائومی 12S اولترا نیز با شیشه‌ای یک‌تکه محافظت می‌شود و همه‌ی دوربین‌ها و فلش LED زیر آن قرار داده شده‌اند. مقاومت این شیشه دربرابر خش‌پذیری شبیه نمایشگر گوشی است. البته قاب دایره‌ی اطراف دوربین این دستگاه از جنس فلز است و با اشیا خیلی تیز مثل تیزبر خط‌وخش بر‌می‌دارد.

در نهایت شاهد تست مقاومت دستگاه دربرابر خم شدن هستیم که از دو طرف به مرکز پشت و جلوی دستگاه فشار وارد می‌شود. جالب این‌ که اگرچه دستگاه این آزمایش را با موفقیت طی می‌کند اما صدای شکستگی‌ای جزئی از آن شنیده می‌شود که ظاهراً مربوط به یکی از لبه‌های کناری است.

در کل، شیائومی 12S اولترا موفق می‌شود آزمایش مقاومت کانال Jerry Rig EveryThing را با موفقیت بگذراند. در ادامه می‌توانید ویدئو این تست‌ را تماشا کنید:

تماشا در آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات