موتورولا Razr 3 و Moto X30 Pro یازدهم مرداد معرفی می‌شوند

جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
Razr 3 نسل سوم گوشی تاشدنی موتورولا و Moto X30 Pro، گوشی پرچم‌دار این شرکت با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهند بود.
تبلیغات

به‌گزارش AndroidAuthority، موتورولا در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۲۲ میلادی (۱۱ مرداد ۱۴۰۱ شمسی) گوشی موبایل تاشدنی Razr را عرضه می‌کند؛ همچنین شرکت موتورولا در همان روز از گوشی موبایل Moto X30 Pro با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت شارژ ۱۲۵ واتی رونمایی خواهد کرد.

مدتی می‌شود که اخبار جدیدترین مدل گوشی Razr موتورولا شنیده می‌شود؛ اما امروز بالأخره تاریخ دقیق معرفی این گوشی مشخص شد. موتورولا با انتشار تیزری در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، از برگزاری رویداد معرفی این محصول در تاریخ ۲ آگوست (۱۱ مرداد) در چین خبر داد. علاوه‌بر گوشی تاشدنی جدید موتورولا، از Moto X30 Pro نیز رونمایی خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که موتورولا می‌خواهد با معرفی گوشی تاشوی خود زودتر از سامسونگ، از این شرکت کره‌ای پیشی بگیرد. گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی فلیپ 4 در روز ۱۰ آگوست ۲۰۲۲ میلادی (۱۹ مرداد ۱۴۰۱ شمسی) رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود که نسل سوم گوشی موبایل موتورلا Razr تا اطلاع ثانوی محدود به بازار چین خواهد بود و هنوز صحبتی از عرضه‌ی جهانی آن به‌میان نیامده است.

رویداد موتورولا

ازسویی دیگر، انتظار می‌رود که گوشی موتورلا Moto X30 Pro نخستین گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی باشد. این گوشی که همچون گوشی موتورلا Frontier با شایعات زیادی همراه بود، تمام نشانه‌های دیگر یک پرچم‌دار را دارد، ازجمله: نمایشگر ۶/۶۷ اینچی خمیده با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، تراشه Snapdragon 8+ Gen 1، رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگ و سریع‌ترین شارژی که تاکنون در گوشی‌های موتورولا شاهدش بوده‌ایم، یعنی شارژ سیمی ۱۲۵ واتی در گوشی موتورولا X30 Pro وجود خواهد داشت. بنابراین، احتمالاً شارژ بی‌سیم این گوشی ۵۰ وات محاسبه شود.

می‌توان ادعا کرد که گوشی X30 Pro نسبت‌به گوشی Razr 3 می‌تواند برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد. البته، گوشی جدید موتورولا احتمالاً در بازار جهانی با نام گوشی موتورولا Edge 30 Ultra عرضه شود. علاوه‌براین‌، قیمت این محصول در اروپا فاش شده است و بنابر اطلاعات به‌دست‌آمده در رقابت با گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra با قیمت ۸۹۹ یورو (۹۱۵ دلار) دردسترس خریداران قرار گیرد.

ازسویی دیگر، انتظار می‌رود که گوشی موتورلا Razr نیز با مشخصات پرچم‌داران روانه‌ی بازار شود. با‌این حال اما، براساس گزارش منتشرشده، این گوشی همچنین از تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 بهره‌مند خواهد شد. درجایی دیگر، شایعاتی مبنی‌بر ارائه‌ی گوشی Razr با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگی به انضمام دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 درکنار یک حسگر ترکیبی فوق‌عریض و ماکرو با وضوح ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی و نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر با ویژگی‌های بیشتر و پشتیبانی از NFC و باتری بزرگ‌تر نقل شده است.

به‌عبارتی می‌توان گفت که تلاش موتورولا برای تبدیل گوشی تاشدنی Razr به پرچم‌داری کشیده و باریک با اندازه‌ی ۶/۷ اینچی برای رقابت با گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 خبر از تغییر استراتژی این شرکت درقبال بازار می‌دهد. درواقع، متورولا قانع شده است که مشخصات گوشی Razr را برپایه موفقیت گوشی تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) بهبود دهد.

دیدگاه شما در رابطه با دو گوشی جدید موتورلا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات