شیائومی 12S اولترا در تست گیمینگ قوی‌تر از آیفون 13 پرو مکس ظاهر شد

جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک یوتیوبر در بررسی جدیدترین گوشی‌های بازار متوجه شده شیائومی 12S اولترا به هنگام اجرای بازی Genshin Impact نرخ فریم بالاتری نسبت‌ به آیفون 13 پرو مکس ارائه می‌دهد.
تبلیغات

اکثر گوشی‌های امروزی از سرعت لازم برای انجام بسیاری از کارها برخوردارند ولی وقتی بحث‌ به اعداد و ارقام می‌رسد پردازنده‌های سری A اپل که در آیفون استفاده می‌شوند حرف اول را در بازار می‌زنند. اپل سال‌ها است پردازنده‌هایی می‌سازد که بسیار سریع‌تر از سریع‌ترین پردازنده‌های دنیای اندروید هستند.

در سال‌های اخیر آیفون‌ها در زمینه‌ی پردازش محتوای گرافیکی سرتر از دستگاه‌های اندرویدی بوده‌اند، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که کوالکام توانسته فاصله‌ی پردازنده‌های سری اسنپدراگون با پردازنده‌های سری A را به کمترین حد ممکن برساند.

عملکرد شیائومی 12S اولترا در اجرای بازی Genshin Impact

کانال Golden Reviewer در یوتیوب در ویدیوی جدیدی نشان داده جدیدترین گوشی پرچم‌دار شیائومی یعنی شیائومی 12S اولترا در زمینه‌ی اجرای بازی‌های موبایلی بهتر از تمامی گوشی‌های دیگری که امروز در بازار موجود هستند عمل می‌کند، حتی بهتر از آیفون‌های اپل.

گوشی جدید شیائومی از پردازنده‌ی پرقدرت Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام استفاده می‌کند که به‌لطف لیتوگرافی چهار نانومتری TSMC تغییرات محسوسی نسبت‌ به Snapdragon 8 Gen 1 تجربه کرده است. به ادعای کوالکام واحد CPU و GPU پردازنده‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 نسبت‌ به Snapdragon 8 Gen 1 به‌میزان ۱۰ درصدی قوی‌تر شده و این پردازنده ۳۰ درصد انرژی کمتر مصرف می‌کند.

گوشی شیائومی 12S اولترا به هنگام اجرای بازی Genshin Impact توانست در مقایسه‌ با سایر گوشی‌های بازار نرخ فریم بالاتری ارائه دهد. به‌طور مشخص‌تر، پرچم‌دار شیائومی توانست نرخ فریم میانگین ۵۷٫۷ فریم‌برثانیه ارائه دهد. نکته‌ی قابل توجه این است که شیائومی 12S اولترا بدون این‌که بیش از حد داغ شود به این عملکرد دست پیدا کرد؛ یکی از مشکلات اصلی Snapdragon 8 Gen 1 داغی بیش از حد به هنگام اجرای بازی‌های سنگین بود.

شیائومی 12S اولترا دمای پایین‌تری نسبت‌به بسیاری دیگر از گوشی‌های موجود در فهرست داشت، ازجمله آیفون SE 2022 و آیفون ۱۳ پرو مکس که از جدیدترین پردازنده‌ی موبایلی اپل استفاده می‌کنند. به‌نظر می‌رسد پرچم‌دار جدید شیائومی دارای سیستم خنک‌کننده‌ی بهتری نسبت‌ به آیپد ایر ۲۰۲۲ اپل است. تنها دستگاهی که به نرخ فریم بالاتری نسبت‌ به شیائومی 12S اولترا دست پیدا کرد، تبلت آیپد مینی ۶ با پردازنده‌ی A15 بود.

در حال حاضر به امتیازاتی که واحد CPU در سیستم-روی-چیپ گوشی شیائومی 12S اولترا کسب کرده دسترسی نداریم، اما گوشی گیمینگ جدید ایسوس که از همان سیستم-روی-چیپ استفاده می‌کند توانسته در بنچمارک Geekbench 5 به امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب ۱٬۳۱۳ و ۴٬۱۴۷ دست پیدا کند.

گوشی شیائومی 12S اولترا از دوربین اصلی با حسگر یک اینچی سونی استفاده می‌کند، نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ OLED دارد و با باتری ۴٬۸۶۰ میلی‌آمپرساعتی همراه می‌شود. این گوشی صرفاً برای بازار چین معرفی شده و قیمت آن معادل حدوداً ۹۰۰ دلار است.

در نظر داشته باشید آیفون 13 پرو مکس پرچم‌دار سال گذشته‌ی اپل است و آیفون 14 پرو مکس رقیب شایسته‌تری برای شیائومی 12S اولترا محسوب می‌شود. پرچم‌دار جدید اپل که اواخر شهریور معرفی می‌شود مجهز به پردازنده‌ی پرقدرت A16 خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات