شیائومی 12S اولترا در برابر آیفون 13 پرو مکس و سایر پرچمداران بازار چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟

سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 8 دقیقه
شیائومی 12S اولترا جدیدترین پرچم‌دار شرکت چینی با ویژگی‌های شاخصی مثل حسگر یک اینچی در دوربین اصلی است؛ در این مقاله بررسی می‌کنیم این گوشی در مقایسه با سایر پرچمداران بازار چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.
تبلیغات

شیائومی در طول هر سال دستگاه‌های هوشمند متعددی روانه‌ی بازار می‌کند و در گوشی‌های رده‌بالایش روی بهترین نوآوری‌های صنعت موبایل متمرکز می‌شود. جدیدترین گوشی پرچم‌دار شیائومی که یکی از مهم‌ترین گوشی‌‌های سال ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آید، پس از مدتی انتظار سرانجام رونمایی شد.

شیائومی ۱۲ اس اولترا با تمرکز ویژه روی دوربین، بهره‌مندی از جدیدترین پردازنده‌ی رده‌بالای کوالکام و لنز ساخته‌شده توسط برند لایکا اینجا است تا دربرابر بزرگان صنعت موبایل خودنمایی کند.

در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند در زمینه‌ی تصویربرداری پیشرفت‌های چشم‌گیری به خود دیده‌اند و بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این پیشرفت‌ها به کاهش تقاضا برای دوربین‌های عکاسی منتهی شده است. امروزه کاربران می‌توانند با دستگاهی که در جیب با خود حمل می‌کنند، تصاویر بسیار باکیفیتی بگیرند.

گوشی شیائومی 12S اولترا نمای پشت

شیائومی 12S اولترا

شیائومی به وضوح می‌داند که تصویربرداری یکی از مهم‌ترین المان‌ها در گوشی‌های امروزی است. پس از مشکلات شدید هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا، این شرکت در نهایت یکی از شرکای مهم خود یعنی لایکا را نیز از دست داد. شیائومی از فرصتِ پیش‌آمده نهایت استفاده را برد و با لایکا قرارداد تجاری امضا کرد.

تجربه‌ی کار با گوشی‌های رده‌بالای هواوی به ما ثابت کرده لنزهایی که لایکا تولید می‌کند کیفیت بالایی دارند و روی بهبود تجربه‌ی تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند اثر محسوسی می‌گذارند. بهره‌مندی گوشی Xiaomi 12S Ultra از دوربین مجهز به لنز لایکا، اتفاق بسیار مهمی است.

در مراسمی که شیائومی برای رونمایی پرچم‌دار جدیدش برگزار کرد، شاهد تمرکز ویژه‌ای روی حوزه‌ی تصویربرداری بودیم. ادعاهایی که شیائومی درباره‌ی کیفیت تصاویر ثبت‌شده با شیائومی 12S اولترا مطرح کرده بسیار بزرگ به نظر می‌رسد و برای صحت‌سنجی این ادعاها باید منتظر بمانیم تا پرچم‌دار جدید به دفتر زومیت برسد.

در همین حین مقایسه‌ی شیائومی 12S اولترا با سایر پرچمداران بازار می‌تواند شباهت‌ها و تفاوت‌های بین بازیگران اصلی صنعت موبایل در سال ۲۰۲۲ را بهتر به تصویر بکشد.

یکی از رقبای اصلی پرچم‌دار جدید شیائومی، آیفون 13 پرو مکس اپل است. البته این گوشی در سال گذشته روانه‌ی بازار شده، اما درحال‌حاضر جدیدترین موبایل اپل محسوب می‌شود. به هنگام معرفی آیفون 14 پرو مکس در تابستان امسال، مقاله‌ی مقایسه‌ی برترین گوشی‌های پرچم‌دار بازار را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

نیمه بالایی نمایشگر گوشی شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12S اولترا

گوشی شیائومی 12S اولترا از نمای جلو، چشم‌نواز به نظر می‌رسد. اکثر دستگاه‌های هوشمند امروزی به پنلی تمام‌صفحه مجهز شده‌اند که در بالای آن از یک یا دو دوربین سلفی استفاده می‌شود. شیائومی در رندرهای رسمی گوشی جدیدش حفره‌ی دوربین سلفی را به‌شکلی هوشمندانه مخفی کرده تا پنل جلویی کاملاً یکپارچه به نظر برسد.

شیائومی 12S اولترا پنل ۶٫۷۳ اینچ LTPO AMOLED با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل دارد که روی آن از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده است. پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن، +HDR10 و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همگی باعث می‌شوند تماشای محتوای بصری روی صفحه‌نمایش شیائومی 12S اولترا تجربه‌ای لذت‌بخش باشد. گلکسی S22 اولترا سامسونگ نیز نمایشگری مثال‌زدنی دارد.

عکاسی پرتره با گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا

سامسونگ اصولاً بهترین نمایشگرهای بازار را در گوشی‌هایش استفاده می‌کند و تجربه‌ی بصری ارائه‌شده توسط خانواده‌ی گلکسی S در نوع خود کم‌نظیر است. نمایشگر گلکسی S22 اولترا کمی بزرگ‌تر از پرچم‌دار شیائومی است و روی آن شاهد استفاده از شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس پلاس هستیم. نمایشگر گلکسی S22 اولترا نیز استانداردهای سطح بالایی دارد و به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دست پیدا می‌کند. روی کاغذ، حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی S22 اولترا بیشتر از شیائومی 12S اولترا است.

آیفون 13 پرو مکس نیز به نمایشگر باکیفیتی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز است، اما این نمایشگر وضوح پایین‌تری دارد. از طرفی هواوی P50 پرو از نمایشگر ۶٫۶ اینچ با وضوح پایین‌تر از نمایشگر آیفون 13 پرو مکس استفاده می‌‌کند. پروضوح‌ترین نمایشگر در بین پرچمداران حال حاضر بازار متعلق‌ به وان پلاس 10 پرو است. این گوشی از نمایشگر ۶٫۷ اینچ با وضوح ۳٬۲۱۶ در ۱٬۴۴۰ پیکسل بهره می‌گیرد. صفحه‌نمایش پرچم‌دار وان پلاس نیز به انواع استانداردهای سطح بالا مجهز است و محتوای بصری را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایش می‌دهد.

سیستم عامل ios 15 آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس

در بین پرچمداران مورد مقایسه، آیفون 13 پرو مکس با وزن ۲۴۰ گرمی سنگین‌تر از بقیه است؛ بااین‌حال تفاوت بین وزن پرچم‌دار اپل با وزن پرچمداران شیائومی و سامسونگ چندان زیاد نیست. البته شاید به هنگام به دست گرفتن آیفون 13 پرو مکس و هواوی P50 پرو متوجه سبک‌تر بودن پرچم‌دار هواوی شوید.

تمامی گوشی‌های پرچم‌دار حال حاضر بازار دارای گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار هستند، اما وان پلاس 10 پرو گواهی رسمی IP ندارد. البته وان پلاس می‌گوید این گوشی دارای مکانیسم‌های لازم است تا دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود محافظت کند.

شیائومی گفته گوشی پرچم‌دار جدید خود را با اندروید ۱۲ روانه‌ی بازار می‌کند. سایر پرچمداران اندرویدی نیز به غیر هواوی P50 پرو مجهز به اندروید ۱۲ هستند. هواوی پرچم‌دار خود را با سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS 2.0 عرضه می‌کند. آیفون 13 پرو مکس مجهز به سیستم‌عامل iOS است.

هواوی P50

هواوی P50 پرو

شیائومی 12S اولترا یکی از نخستین گوشی‌های هوشمند بازار است که با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام دردسترس قرار می‌گیرد. این پردازنده‌ی پرچم‌دار مجهز به یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 و ۶ مگابایت کش اشتراکی L3 است. بررسی‌ها نشان می‌دهد پردازنده‌ی رده‌بالای کوالکام مصرف انرژی پایینی دارد و توانسته در بنچمارک‌ها امتیازات بسیار خوبی کسب کند.

سامسونگ گوشی گلکسی S22 اولترا را مثل بقیه‌ی گوشی‌هایش در مناطق مختلف با دو پردازنده‌ عرضه می‌کند؛ مدلی از این گوشی Exynos 2200 دارد و دیگری از Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌‌کند. درحال‌حاضر در بین دستگاه‌های اندرویدی، قدرتمندترین پردازنده متعلق‌ به شیائومی 12S اولترا است؛ اما این پردازنده در رقابت تن‌به‌تن توانایی شکست پردازنده‌ی A15 آیفون 13 پرو مکس را ندارد. شکی نداریم که تفاوت‌های بین پردازنده‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 با پردازنده‌ی A16 اپل بیشتر خواهد بود.

گوشی شیائومی 12S اولترا در قوی‌ترین کانفیگ خود همچون هواوی P50 پرو با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دردسترس قرار می‌گیرد. سامسونگ پرچم‌دار خود را با ۱۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌‌کند و وان پلاس 10 پرو در قوی‌ترین کانفیگ خود ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. پرچم‌دار فعلی اپل از ۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

کاور مطلب جعبه گشایی وان پلاس ۱۰ پرو

وان پلاس 10 پرو

یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی که شیائومی در گوشی 12S اولترا روی آن متمرکز شده، حوزه‌ی تصویربرداری است. همان‌طورکه گفتیم، این شرکت اخیراً با لایکا قرارداد تجاری امضا کرده تا از تخصص مهندسان این شرکت برای بهبود کیفیت تصاویر گوشی‌هایش استفاده کند. شیائومی 12S اولترا اولین ثمره‌ی همکاری بین شیائومی و لایکا محسوب می‌شود و انتظارات از توانایی‌ تصویربرداری این گوشی بسیار بالا است.

پرچم‌دار شیائومی در پنل پشتی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند که حسگری یک اینچی با پیکسل‌هایی به ابعاد ۱٫۶ میکرون دارد. استفاده از آرایه‌ی Quad Bayer در این حسگر به تولید تصاویری ۱۲٫۵ مگاپیکسلی ختم می‌شود که پیکسل‌هایی به ابعاد ۳٫۲ میکرون دارند. شیائومی 12S اولترا اولین گوشی هوشمند دنیا است که از حسگر یک اینچی استفاده می‌کند.

دوربین دوم پنل پشتی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز مبتنی‌بر مکانیسم پریسکوپی استفاده می‌کند که بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری ارائه می‌دهد. سومین دوربین گوشی شیائومی مجهز به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض است. این گوشی همچنین از حسگر 3D ToF برای عمق‌سنجی صحنه‌ها استفاده می‌کند. دوربین‌های شیائومی 12S اولترا در داخل ماژولی دایره‌ای و بزرگ قرار گرفته‌اند که در نگاه اول جذابیت زیادی ندارد.

سامسونگ نیز در گلکسی S22 اولترا توجه ویژه‌ای به دوربین نشان داده است. این گوشی از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۱٫۳۳ اینچ و سیستم فوکوس خودکار استفاده می‌کند و سه دوربین دیگر با حسگر ۱۲، ۱۰ و ۱۰ مگاپیکسلی دارد. گوشی هواوی P50 پرو مجهز به دوربین‌های ۵۰، ۶۴، ۱۳ و ۴۰ مگاپیکسلی است و وان پلاس 10 پرو از دوربین‌های ۴۸، ۵۰ و ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

اپل در گوشی‌های سری آیفون چندان به اعداد و ارقام توجه نمی‌کند و آیفون 13 پرو مکس با سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و اتکا بر پردازش نرم‌افزاری می‌تواند تصاویری با کیفیت کم‌نظیر ثبت کند. برای این‌که بتوانیم این دوربین‌ها را بهتر مقایسه کنیم باید منتظر بمانیم تا شیائومی 12S اولترا به دست کارشناسان زومیت برسد؛‌ بااین‌حال با قضاوت از روی مشخصات فنی، پیش‌بینی می‌کنیم شیائومی 12S اولترا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

دو گوشی گلکسی S22 اولترا و وان پلاس 10 پرو دارای باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستند، گوشی اول از فناوری شارژ ۴۵ وات و پرچم‌دار وان پلاس از فناوری ۸۰ وات استفاده می‌کند. شیائومی می‌گوید پرچم‌دار جدیدش باتری ۴٬۸۶۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ ۶۷ وات دارد. آیفون 13 پرو مکس با باتری ۴٬۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۲۰ وات تولید شده است و هواوی P50 پرو پلاس از باتری ۴٬۳۶۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری ۶۶ وات استفاده می‌کند.

برای مقایسه‌ی دقیق گوشی‌های شیائومی 12S اولترا،‌ گلکسی S22 اولترا، آیفون 13 پرو مکس، هواوی P50 پرو و وان پلاس 10 پرو می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید. اگر به مقایسه‌های عمیق در بین محصولات مختلف علاقه دارید، می‌توانید وارد بخش محصولات زومیت شوید.

مقایسه 5 محصول
موبایل آیفون 13 پرو مکس اپل آبی / APPLE IPHONE 13 PRO MAX Sierra blueآیفون 13 پرو مکس اپلHuawei P50 Pro / پی 50 پرو هواوی طلاییپی 50 پرو هواویپنل جلو گوشی موبایل وان پلاس 10 پرو / OnePlus 10 Proوان پلاس 10 پروSamsung Galaxy S22 Ultra 5G / گوشی موبایل گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G شرابیگلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5Gگوشی موبایل شیائومی 12 اس اولترا / Xiaomi 12S Ultraشیائومی 12 اس اولترا
مدل‌‌ نامبرهاA2643 (جهانی) A2484 (ایالات متحده) A2641 (کانادا و ژاپن) A2644 (چین و هنگ کنگ) A2645 (روسیه)JAD-AL50NE2210SM-S908B SM-S908B/DS SM-S908U SM-S908U1 SM-S908W SM-S908N SM-S9080 SM-S908E SM-S908E/DS-
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1100 دلارحدود 800 یوروحدود 1060 دلارحدود 1250 یوروحدود 950 یورو
تاریخ معرفی14 سپتامبر 202129 جولای 202111 ژانویه 20229 فوریه 20224 جولای 2022
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه24 سپتامبر 202112 آگوست 202113 ژانویه 202225 فوریه 20229 جولای 2022
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.18 وات بر کیلوگرم (سر) 1.20 وات بر کیلوگرم (بدن)--1.18 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.98 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.99 وات بر کیلوگرم (سر) 0.98 وات بر کیلوگرم (بدن)--1.05 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.58 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نوع سیستم‌عاملiOSاندرویداندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 15HarmonyOS 2.0اندروید 12اندروید 12اندروید 12
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به iOS 17عرضه با رابط کاربری HarmonyOS 2.0 (بازار چین) عرضه با رابط کاربری EMUI 12 (بازار اروپا) فاقد سرویس‌های گوگلعرضه با رابط کاربری OxygenOS 12.1 (بازار جهانی) عرضه با رابط کاربری ColorOS 12.1 (بازار چین)عرضه با رابط کاربری One UI 4عرضه با رابط کاربری MIUI 13 قابل ارتقاء به اندروید 13
ابعاد160.8 در 78.1 در 7.7 میلی‌متر158.8 در 72.8 در 8.5 میلی‌متر163 در 73.9 در 8.6 میلی‌متر163.3 در 77.9 در 8.9 میلی‌متر163.2 در 75 در 9.1 میلی‌متر
وزن240 گرم195 گرم200.5 گرم227 گرم225 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس-شیشه - گوریلا گلس 5شیشه‌ - گوریلا گلس +Victusچرم
جنس جلوشیشه - سرامیک شیلد-شیشه - گوریلا گلس Victusشیشه - گوریلا گلس +Victusشیشه - گوریلا گلس Victus
جنس فریمفلز - فولاد ضدزنگ-فلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگخاکستری طلایی نقره‌ای آبی سبزمشکی طلایی سفید صورتی آبیمشکی سبزمشکی سفید شرابی سبزمشکی
ابعاد نمایشگر6.7 اینچ6.6 اینچ6.7 اینچ6.8 اینچ6.73 اینچ
نوع نمایشگرSuper Retina XDR OLEDOLEDLTPO2 AMOLEDDynamic AMOLED 2XLTPO AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز120 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1284 در 2778 پیکسل1228 در 2700 پیکسل1440 در 3216 پیکسل1440 در 3080 پیکسل1440 در 3200 پیکسل
تراکم پیکسلی~458 پیکسل در اینچ~450 پیکسل در اینچ~525 پیکسل در اینچ~500 پیکسل در اینچ~521 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:9-20:9-20:9
نسبت نمایشگر به بدنه~87.4 درصد~91.2 درصد~90.0 درصد~90.0 درصد~89.3 درصد
حداکثر روشنایی1000 نیت (HBM) 1200 نیت (Peak)-500 نیت (Typ) 800 نیت (HBM) 1300 نیت (Peak)1750 نیت (Peak)1000 نیت (HBM) 1500 نیت (Peak)
استانداردهای HDRدالبی ویژن HDR10-HDR10+HDR10+HDR10+ دالبی ویژن
سایر مشخصات نمایشگرقابلیت True-tone-نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) نمایش 1 میلیارد رنگنرخ ثبت لمس 240 هرتزنمایش 1 میلیارد رنگ
مدل تراشهApple A15 BionicHiSilicon Kirin 9000 Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 4GQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen1Exynos 2200 Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1Qualcomm SM8450 Snapdragon 8+ Gen 1
فرآیند ساخت تراشه5 نانومتر5 نانومتر4 نانومتر4 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 3.23 گیگاهرتز Avalanche و 4 هسته 1.82 گیگاهرتز‌ Blizzard1 هسته 3.13 گیگاهرتز Cortex-A77 و 3 هسته 2.54 گیگاهرتز Cortex-A77 و 4 هسته 2.05 گیگاهرتز Cortex-A55 1 هسته 2.84 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A5101 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510 1 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.40 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.70 گیگاهرتز Cortex-A5101 هسته 3.19 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.75 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A510
پردازنده گرافیکیApple GPUMali-G78 MP24 Adreno 660Adreno 730Xclipse 920 Adreno 730Adreno 730
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 5 هسته‌ایعرضه در دو نسخه های‌سیلیکون و اسنپدراگون-مدل اگزینوس برای بازار اروپا مدل اسنپدراگون برای بازار جهانی-
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 1 ترابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت
نوع حافظه داخلیNVMeUFS 3.1UFS 3.1UFS 3.1UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
دارد
ندارد
ندارد
ندارد
نوع درگاه کارت حافظه-Nano Memory (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)---
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده-256 گیگابایت---
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپیواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل50 مگاپیکسل48 مگاپیکسل108 مگاپیکسل50.3 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.7 اینچ سایز سنسور 1.9 میکرومتر سایز پیکسل f/1.5لنز واید 23 میلی‌متری 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 23 میلی‌متری 1/1.43 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر فوکوس خودکار لیزری f/1.8لنز واید 24 میلی‌متری 1/1.33 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز 1.0 اینچ سایز سنسور 1.6 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر فوکوس خودکار لیزری f/1.9
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل13 مگاپیکسل50 مگاپیکسل12 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/1.8لنز اولتراواید 13 میلی‌متری f/2.2لنز اولتراواید 14 میلی‌متری پوشش 150 درجه 1/2.76 اینچ سایز سنسور 0.64 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.0 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو12 مگاپیکسل64 مگاپیکسل8 مگاپیکسل10 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.5 اینچ سایز سنسور f/2.8لنز تله‌فوتو پریسکوپی 90 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3.5 برابر f/3.5لنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری 1.0 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3.3 برابر f/2.4لنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4لنز تله‌فوتو پریسکوپی 120 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/2.0 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر f/4.1
مشخصات دوربین تشخیص عمقحسگر TOF 3D LiDAR---حسگر TOF 3D
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K8K8K1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/30/60fps 1080p@30/60/120/240fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps 1080p@960fps8K@30fps 4K@30/60/120fps 1080p@30/60/240fps8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps1080p@30/60/120/240/960fps 720p@3840fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic ضبط صدای استریولرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیفیلم‌برداری +HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی ضبط صدای استریولرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری 10 بیت فیلم‌برداری HDR فیلم‌برداری دالبی ویژن HDR
سایر دوربین‌ها-40 مگاپیکسل سیاه و سفید 23 میلی‌متری f/1.6 فوکوس خودکار-دوربین دوم تله‌فوتو 10 مگاپیکسل لنز تله‌فوتو پریسکوپی 230 میلی‌متری 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابر f/4.9-
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل13 مگاپیکسل32 مگاپیکسل40 مگاپیکسل32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/2.2لنز واید f/2.4لنز واید 1/2.74 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز واید 26 میلی‌متری 1/2.8 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/2.2لنز واید 26 میلی‌متری 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجیحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک----
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K1080p4K-
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/25/30/60fps 1080p@30/60/120fps4K@30fps 1080p@30/60/240fps1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30fps-
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی-لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی--
ظرفیت باتری4352 میلی‌آمپر ساعت4360 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت4860 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم یونیلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده20 وات66 وات80 وات45 وات67 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات50 وات50 وات15 وات50 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه----
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe-پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی از فناوری Power Deliveryپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3شارژ معکوس بی‌سیم 10 وات پشتیبانی از فناوری +Quick Charge 4 پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3
درگاه اتصالLightning USB 2.0USB Type-C 3.1USB Type-C 3.1USB Type-C 3.2USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
ندارد
دارد
دارد
دارد
دارد
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی--صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتزصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKGصدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز تیون شده توسط Harman Kardon
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا حسگر طیف رنگحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما حسگر طیف رنگحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما حسگر طیف رنگ
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)DLNA دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.25.25.25.2
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HDپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HD پشتیبانی از aptX Adaptive
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTEGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
ندارد
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - حداکثر چهار باندهGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS - دو باندهGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - حداکثر سه بانده
نوع حسگر اثر انگشت-زیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)زیر نمایشگر (اپتیکال)
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات