شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی شارژ کامل دستگاه در ۱۰ دقیقه را ممکن می‌کند

شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی گواهی 3C را دریافت کرد. انتظار می‌رود این شارژر بتواند در ۱۰ دقیقه باتری را کاملاً شارژ کند.
تبلیغات

چند روز پیش، شیائومی نسل جدیدی از مدل‌های پرچم‌دار خود را با عنوان سری گوشی‌های 12S معرفی کرد. در بین سری پرچم‌داران جدید این شرکت، گوشی شیائومی ۱۲ اس پرو (Xiomim 12S Pro) با حداکثر توان فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی عرضه می‌شود و تا این لحظه جایگاه نخست رقابت در فناوری شارژ سریع را تصاحب می‌کند.

به‌گزارش گیزچاینا، شیائومی همچنان در حال توسعه‌ی شارژ سریع قدرتمند‌تر است؛ به‌گونه‌ای که هنوز یک هفته از عرضه‌ی سری گوشی‌های شیائومی 12S نمی‌گذرد که شارژر سریع ۲۰۰ واتی شیائومی با سرعتی بسیار فراتر از شارژر ۱۲۰ واتی پرچم‌دار شیائومی، گواهی دریافت کرده است. براساس اخبار WHYLAB، نسل جدید آداپتور شارژ فوق‌سریع شیائومی گواهی 3C را دریافت کرد.

گواهی شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی

درحال‌حاضر، سرعت شارژر ۱۲۰ واتی برای شارژ کامل باتری بیشتر از ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد؛ اما انتظار می‌رود شارژر ۲۰۰ واتی مدت‌زمان شارژ کامل را بیشتر کاهش دهد و آن را به کمتر از ۱۰ دقیقه برساند. شارژر ۲۰۰ واتی قطعاً به تراشه‌ی قوی‌تر و باتری بزرگ‌تر نیاز خواهد داشت؛ اما طراحان شرکت باید شارژر را به‌طورویژه برای شارژ مؤثر بهینه‌سازی کنند.

همچنین، بهتر است یادآوری کنیم که شیائومی از قبل تراشه‌ای معرفی کرد که شارژ سریع ۲۰۰ واتی را پشتیبانی می‌کرد. وقتی تراشه اختصاصی شایئومی Surge P1 معرفی شد، این شرکت ادعا کرد که تراشه‌ی ارائه‌شده می‌تواند از فناوری شارژ باسیم با توان ۲۰۰ واتی پشتیبانی کند و می‌تواند باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در ۸ دقیقاً کاملاً شارژ کند.

علاوه‌براین، هنوز نگرانی‌های زیادی درباره‌ی احتمال فرسایش زودتر باتری‌ها درصورت استفاده از شارژ سریع ۲۰۰ واتی وجود دارد؛ اما این مشکل باید تا زمان عرضه‌ی شارژر به بازار حل‌شدنی باشد و طراحان برای بهینه‌سازی آن و تبدیلش به شارژری مناسب چاره‌ای خواهند اندیشید. همچنین، شارژری با این قدرت قطعاً به فناوری‌های حفاظتی مجهز خواهد شد تا از Overcharge شدن باتری گوشی‌های هوشمند جلوگیری کند. درنهایت، باید بگوییم که هنوز تاریخ دقیقی از معرفی رسمی این شارژر در دست نیست؛ اما زودترین زمان برای عرضه‌ی این شارژر احتمالاً همراه با عرضه‌ی سری گوشی‌های شیائومی 13 یا سری گوشی‌های شیائومی MIX 5 خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی شارژ سریع ۲۰۰ واتی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات