بهترین شارژر گوشی ؛ راهنمای خرید شارژر و کابل شارژ انواع گوشی های موبایل

جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 19 دقیقه
در این مقاله به معرفی بهترین شارژر و کابل شارژر برای گوشی های سامسونگ و اپل، بهترین شارژر ۲۰ وات و ۲۵ وات، بهترین شارژر بی‌سیم و فندکی و انواع مختلف کابل شارژر لایتنینگ،‌ تایپ C و میکرو USB می‌پردازیم.
تبلیغات

یکی از عواملی که می‌تواند بیشترین تأثیر را روی طول عمر مفید گوشی هوشمندتان بگذارد، بخش باتری و شارژ آن است که در صورت رعایت برخی دستورالعمل‌های موجود برای شارژ باتری و استفاده از شارژر و کابل شارژر استاندارد، می‌توان تا حد زیادی سلامت باتری و درنتیجه عمر مفید گوشی را افزایش داد. بد نیست بدانید که وارد شدن آسیب به باتری می‌تواند به دیگر بخش‌های گوشی نیز صدمه بزند؛ پس پیشنهاد می‌شود بیش‌از‌پیش این قضیه را جدی بگیرید.

یکی از ایراداتی که به گوشی‌ سامسونگ می‌توان وارد کرد، بخش شارژر آن‌ها است؛ چراکه دو سری آخر پرچم‌داران سامسونگ به همراه آداپتور درون جعبه عرضه نمی‌شوند و همچنین گوشی‌های میان‌رده‌ای مانند A52 با شارژری ضعیف‌تر از حداکثر توانی که گوشی پشتیبانی می‌کند، عرضه می‌شوند که عموماً کیفیت مناسبی هم ندارند؛ البته در بحث حذف شارژر از درون جعبه طبق معمول اپل پیشتاز ماجرا بوده است و هنگام خرید گوشی اپل یا سامسونگ، نیاز دارید که شارژر مناسب آن‌ را نیز تهیه کنید.

برای خرید شارژر مناسب گوشی هوشمندتان، ابتدا با جست‌وجوی نام گوشی هوشمند خود در بخش محصولات زومیت و مراجعه به مشخصات آن، توان شارژ مناسب آن‌ را پیدا کرده و سپس به‌دنبال خرید آداپتور شارژ مناسب با آن توان بگردید؛‌ مثلاً شارژر مناسب آیفون 12 باید از نوع ۲۰ وات باشد و از فناوری پاور دلیوری نیز پشتیبانی کند. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت شارژر و مقایسه انواع شارژر شیائومی، شارژر هواوی، شارژر سامسونگ ، شارژر انکر و شارژر آیفون از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

فهرست مطالب

انواع استانداردهای شارژ سریع

سرعت در دنیای مدرن بسیار تعیین‌کننده است. اینترنت 5G، ماشین‌های سریع، قطار سریع‌السیر، غذای فوری (فست‌فود) و موارد دیگری که زندگی مدرن انسان را تشکیل می‌دهند، همگی به ریتم بالایی رسیده‌اند. بحث فناوری شارژ نیز فارغ از این قضیه نیست؛ اما استانداردهای شارژ سریع معرفی شده چقدر با هم تفاوت دارند و آیا می‌توان از یک شارژر فست شارژ برای انواع مختلف گوشی‌های هوشمند استفاده کرد؟

خوب است ببینید: لیست قیمت گوشی‌ها

فناوری شارژ Quick Charge کوالکام

کوالکام برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و با اسنپدراگون ۶۰۰ اولین نسل کوییک شارژ را معرفی کرد که می‌توانست ولتاژ ۵ ولت را با شدت جریان ۲ آمپر برای شارژ باتری گوشی هوشمند ارائه دهد که معادل توان ۱۰ وات بود. در ادامه، کوییک شارژ نسل دوم در سال ۲۰۱۵ معرفی شد که با ثابت نگه داشتن آمپراژ، ولتاژ را تا ۹ ولت افزایش داد تا به توان ۱۸ وات برای شارژ باتری گوشی‌های هوشمند برسیم؛ البته با استفاده از فناوری QC 2.0 بیشتر توان ۱۵ وات مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای مثال آداپتیو فست شارژ سامسونگ و توربو پاور موتورولا برپایه‌ی نسل دوم کوییک شارژ کوالکام هستند.

سرانجام در سال ۲۰۱۶ کوالکام با معرفی نسل سوم شارژ سریع، درست مانند پاوردلیوری، امکان استفاده از ولتاژهای مختلفی در بازه‌ی ۳٫۶ تا ۲۲ ولت را برای شارژ شدن باتری گوشی‌های هوشمند فراهم کرد. گفتنی است که در نسل دوم افزایش ولتاژ پله‌پله بود و تنها ولتاژهایی مانند ۵، ۹، ۱۲ و ۲۰ ولت قابل استفاده بودند؛ البته کوالکام از میکروکنترلرهایی برای تشخیص شدت جریان و ولتاژ مناسب دستگاه مورد نظر استفاده می‌کند که با توجه به میزان باتری، درگاه ورودی و خروجی شارژر می‌تواند در تعیین ولتاژ مؤثر باشد؛ مثلاً اگر باتری گوشی زیر ۲۰ درصد باشد، ولتاژ ۱۲ ولت، باتری ۵۰ درصد با ولتاژ ۹ ولت و بالای ۷۵ درصد از ولتاژ ۵ ولت برای شارژ باتری استفاده خواهد شد.

در سال ۲۰۱۷ کوییک شارژ نسخه‌ی چهار از راه رسید که درواقع همان نسخه‌ی پیشین با ترکیب پاوردلیوری بود که می‌توانست به‌جای ۱۸ وات به حداکثر توان ۲۷ وات دست یابد؛ اما کوییک شارژ چهار پلاس،‌بیش از چیزی که اسم آن نشان می‌دهد تغییر داشت. این نسخه از کوییک شارژ کوالکام، براساس استاندارد USB پاوردلیوری 3.0 توسعه داده شده و شارژر مبتنی بر QC 4.0 می‌تواند با ولتاژهایی در بازه‌ی ۳ تا ۱۱ ولت (در فواصل ۲۰ میلی‌ولت) و شدت جریانی در بازه‌ی صفر تا ۳ آمپر (با فواصل ۵۰ میلی‌آمپر) توانی معادل ۲۷ وات را تولید کند.

USB پاور دلیوری

اولین نسخه از پاور دلیوری پیش از شارژ سریع کوالکام و در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد که می‌توانست پنج توان مختلف، از ۱۰ تا ۱۰۰ وات را ارائه دهد؛ گرچه در گوشی‌های هوشمند نوع ۱۸ وات آن با ترکیب ولتاژ ۱۲ ولت و آمپراژ ۱٫۵ آمپر استفاده شد. سال ۲۰۱۶ این استاندارد مورد بازبینی قرار گرفت و به پاور دلیوری ۲ معرفی شد که بازهم تا حداکثر توان ۱۰۰ وات را ارائه می‌داد؛ البته این‌بار شدت جریان در فواصل پیوسته و دقیق کنترل می‌شد. برای انتقال این مقدار انرژی نیز از چهار جفت کابل قدرت یا ارت استفاده می‌شد. در نسل سوم پاور دلیوری کنترل روی ولتاژ بهبود پیدا کرد و توان تغییر ولتاژ در فواصل ۲۰ میلی‌ولت فراهم شد.

نکته‌ی قابل‌توجه در این بین این است که باتری‌های استاندارد لیتیومی با ولتاژی حدود ۳٫۸ ولت کار می‌کنند؛ پس استفاده از ولتاژهای بالاتر نیازمند سخت‌افزاری است که این ولتاژ را قبل از انتقال به باتری، کنترل کرده و کاهش دهد که این کار موجب تولید گرمای زیادی می‌شود و بهینه نبودن آن نیز مشکل‌زا است.

دلیل اینکه استانداردهای شارژ در تلاش هستند تا ولتاژ را تا حد ممکن پایین نگه دارند، محدودیت ولتاژ باتری‌های لیتیومی است. مکشل دیگری که در توان‌های بالا با آن مواجه هستیم، عدم پشتیبانی سیم‌های نازک داخل کابل‌های USB‌ است که نمی‌توانند توان زیادی را از خود عبور دهند؛ با اینکه USB-C از چهار جفت سیم قدرت یا ارت استفاده می‌کند، بازهم برای رسیدن به توان بالاتر نیازمند بالا بردن ولتاژ است.

فناوری شارژ اختصاصی دیگر شرکت‌ها

شارژ سریع VOOC و سوپر VOOC با عنوان فلش شارژ گوشی‌های اپو را شارژ می‌کند که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ با افزایش شدت جریان تا ۴ آمپر و استفاده از ولتاژ ۵ ولت،‌ شارژ سریع خود را ارائه کرد؛ همچنین وان‌پلاس از همین فناوری با عنوان «Dash شارژ» بهره می‌برد که بعدها آن‌را به «Warp شارژ» تغییر داد. هواوی در سال ۲۰۱۷ با عرضه‌ی میت ۱۰، اولین شارژ سریع شرکت را با عنوان «SuperCharge» معرفی کرد که با ۵ ولت و ۴٫۵ آمپر، توان ۲۲٫۵ وات را ارائه می‌کرد. یک سال بعد این شکرت با رونمایی از میت ۲۰ پرو، شارژ ۴۰ واتی را با استفاده از ولتاژ ۱۰ ولت و آمپراژ ۴ آمپر فراهم کرد.

شارژ سریع مدیاتک با نام «Pump Express» یا «PE» در سال ۲۰۱۴ و مشابه قابلیت‌های کوییک شارژ ۲ کوالکام، معرفی شد و سپس در نسل دوم که سال ۲۰۱۵ معرفی شد، امکان تغییر ولتاژ از ۵ تا ۲۰ ولت در بازه‌های نیم ولتی، به آن اضافه شد. نسل سوم و چهارم PE درسال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ برپایه‌ی استاندارد پاور دلیوری ارائه شدند و Pump Express در نسخه‌ی پلاس نسل چهارم، دقیقاً مانند کوییک شارژ پلاس نسل چهار عمل می‌کرد که برپایه‌ی PD 3.0 بود.

شیائومی نیز که تا مدت‌ها از نسخه‌های مختلف کوییک شارژ کوالکام استفاده می‌کرد، حالا فناوری‌های شارژ سریع خود را با نام‌های «می توربو شارژ» و «هایپر شارژ» دارد که تا در میان‌رده‌های این شرکت شارژ سریع تا ۶۷ وات و در پرچم‌داران آن بالای ۱۰۰ وات نیز مشاهده می‌شود که جدیدترین آن‌ها توانایی شارژ صفر تا ۱۰۰ یک باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در کمتر از ۱۰ دقیقه دارد.

آیا شارژ سریع برای گوشی ضرر دارد؟

در ابتدا نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که استفاده از آداپتور شارژ سریع با ولتاژهای زیاد، برای دستگاه‌های معمولی که برای شارژ سریع طراحی نشده است، می‌تواند به باتری دستگاه شما آسیب جدی وارد کند. این نظر هم وجود دارد که شارژ سریع حتی برای دستگاه‌هایی با پشتیبانی از این فناوری نیز مضر است؛ چراکه در بلند‌مدت به باتری دستگاه آسیب می‌رساند و ظرفیت آن‌را کاهش می‌دهد. بررسی این موضوع با توجه به گستردگی فناوری‌های شارژ و افزایش تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، مقاله‌ای جداگانه را می‌طلبد، اما به‌طور خلاصه هنوز هیچ دلیل محکم و قابل‌اعتمادی برای اثبات این ادعا وجود ندارد که شارژ سریع می‌تواند منجر به کاهش ظرفیت یا خرابی باتری شود.

در ادامه بهترین شارژرها و بهترین کابل شارژرها با توان‌های مختلف و مناسب برای انواع گوشی‌های هوشمند معرفی می‌شوند.

بهترین شارژر آیفون

شارژر دیواری اپل مدل 20 وات

شارژر ۲۰ وات اپل

اگر از آن دسته کاربران وفاداری هستید که دوست دارید لوازم اصلی و اورجینال اپل را استفاده کنید، ترجیجاً سراغ آداپتور ۲۰ وات اپل بروید؛ البته این موضوع را درنظر بگیرید که درحال‌حاضر شارژرهای فیک، کپی و های‌کپی ۲۰ وات اپل به‌وفور دربازار پیدا می‌شوند که تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آن کار ساده‌ای نیست. شارژر ۲۰ وات اپل مناسب گوشی‌های سری آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 13 مینی است؛ البته آداپتور ۲۰ وات اپل می‌تواند برای آیفون‌های قدیمی‌تر مانند سری آیفون 11 و آیفون SE 2 توان ۱۸ وات نیز ارائه دهد، پس اگر شارژر ۱۸ وات اپل را در بازار پیدا نکردید می‌توانید به فکر خرید آداپتور ۲۰ وات اپل نیز باشید.

انکر مدل A2633 یا PowerPort III Nano با توان ۲۰ وات

شارژر دیواری انکر مدل A2633

شاید نام شارژرهای GaN یا گالیوم نیترید را شنیده باشید؛ به‌طور خلاصه شارژرهای گان در اندازه‌ی کوچک‌تر، توان زیادی را با اتلاف انرژی ناچیز ارائه می‌دهند که درنتیجه گرمای کمتری را نیز تولید می‌کنند. یکی از شارژرهای GaN موجود در بازار که حداکثر توان ۲۰ وات را ازطریق استاندارد پاوردلیوری دراختیار گوشی شما قرار می‌دهد، شارژر انکر مدل PowerPort III نانو است. این شارژر انکر که با نام A2633 نیز شناخته می‌شود، هم‌اندازه‌ی شارژر ۵ وات داخل جعبه‌ی اپل است؛ اما به‌ادعای انکر، با استفاده از فناوری PowerIQ 3.0، اتلاف گرمای کمتر، اندازه‌ی کوچک‌تر و توان بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد؛ همچنین می‌توان با این شارژر، اپل واچ و ایرپاد را نیز شارژ کرد.

بهترین شارژر برای آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس

طبق تست‌های انجام‌شده آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس اپل، از توانی بیش از ۲۰ وات پشتیبانی می‌کنند. درواقع هنگام شارژ آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس با آداپتور ۳۰ وات اپل سرعت شارژ به‌ترتیب به توان‌های حدودی ۲۳ وات و ۲۷ وات نزدیک می‌شود؛ همچنین این آزمایش با شارژر ۳۳ وات شیائومی نیز نتیجه‌ای مشابه دارد؛ البته اختلاف زمانی با شارژر ۲۰ وات اپل در یک بار شارژ کامل، شاید چیزی حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه باشد. پس اگر داشتن سرعت شارژ کمی بیشتر برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، سراغ خرید شارژر ۳۰ وات اپل یا شارژر ۳۳ وات شیائومی بروید؛ البته در ادامه‌ی مقاله مدل‌های دیگری نیز پیشنهاد شده است.

شارژر ۳۰ وات اپل

شارژر ۳۳وات اپل

آداپتور شارژ ۳۰ وات اپل، با تمامی آیفون‌های اپل از آیفون 8 تا آیفون 13 پرو مکس سازگاری دارد؛ همچنین می‌توان با آن انواع آیپد اپل از آیپد مینی نسل پنج تا آیپد نسل ۹ و لپ‌تاپ‌های مانند مک‌بوک ایر M1 و مک‌بوک ایر رتینا ۱۳ اینچ را با سرعت مناسب شارژ کرد.

شارژر ۳۳ وات شیائومی

شارژر ۳۳ وات شیائومی

آداپتور شارژ 33 وات شیائومی با پشتیبانی از نسخه‌ی سوم شارژ سریع کوالکام، خروجی‌های سه آمپر و پنج ولت (۱۵ وات)، سه آمپر و ۹ ولت (۲۷ وات)، ۱۲ ولت و ۲٫۲۵ آمپر (۲۷ وات)، ۲۰ ولت و ۱٫۳۵ آمپر (۲۷ وات) و ۱۱ ولت و سه آمپر (۳۳ وات) را می‌تواند ارائه دهد.

بهترین شارژر گوشی سامسونگ

شارژر ۲۵ وات و ۴۵ وات سامسونگ

هنگام خرید شارژر ۲۵ وات یا ۴۵ وات برای گوشی سامسونگ خود، به این موضوع باید دقت کنید، شارژری که تهیه می‌کنید حتماً از فناوری پاور دلیوری PPS پشتیبانی کند، در غیراین‌صورت، ‌به‌احتمال زیاد از حداکثر توان پشتیبانی‌شده، برای شارژ باتری گوشی خود نمی‌توانید استفاده کنید. اکثر گوشی‌های سامسونگ با شارژرهای ۲۵ وات و ۴۵ وات خود سامسونگ سازگاری دارند و به‌خوبی شارژ خواهند شد؛ البته اگر نوع اصل آن‌ را بتوان یافت.

بهترین شارژر 20 وات

با اینکه سازندگان گوشی هوشمند همیشه کاربران را به استفاده از شارژرهای اصلی خود شرکت‌ها تشویق می‌کنند؛ اما برخی سازندگان شخص ثالث محصولات خوب و سازگاری را با دستگاه‌های مختلف تولید می‌کنند که می‌تواند جایگزین خوبی برای شارژرهای اصلی باشد. از علت‌های خرید شارژرهای تولیدشده توسط سازندگان شخص ثالث، می‌توان به قیمت، داشتن درگاه‌های متنوع، کیفیت ساخت بهتر و کند بودن یا حتی نبود شارژر داخل جعبه اشاره کرد.

شارژر دیواری باسئوس مدل CCXJ-B02

شارژر دیواری باسئوس مدل CCXJ-B02

شارژر دیواری باسئوس با اندازه‌ی کوچک و داشتن دو درگاه در کنار قیمت مناسبی که نسبت به سایر محصولات مشابه دارد، از ارزش خرید بالایی برخودار است. شارژر بیسوس مدل CCXJ-B02، دارای یک درگاه USB-A با حداکثر توان خروجی ۱۸ وات و یک درگاه تایپ C با حداکثر توان خروجی ۲۰ وات است. کیفیت ساخت مناسب و داشتن استانداردهای لازم جهت داشتن شارژی ایمن نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

بهترین شارژر 25 وات

شارژر ۲۵ وات بیشتر مناسب گوشی‌های سامسونگ مانند سری اس 21، S20 FE، S21 FE، S22، A52 و ... هستند؛ پس می‌توانید شارژر ۲۵ وات اصلی سامسونگ را تهیه کنید؛ البته اگر به هر دلیلی تمایلی به خرید شارژر سامسونگ ندارید، می‌توان سراغ گزینه‌های دیگر رفت.

شارژر دیواری باسئوس Quick Charger 25W

بیسوس مدتی است که در بازار کشور مشغول فعالیت است و به‌واسطه کیفیت بسیار خوب و قیمت رقابتی محصولاتش، طرفدارانی پیدا کرده و حالا شاهد عرضه‌ی محصولات بیشتری از این شرکت نسبتاً تازه‌تأسیس چینی هستیم؛ یکی از جذاب‌ترین و بهترین شارژرهای ۲۵ وات بازار، شارژر باسئوس Super Si 25W با درگاه تایپ C است که امکان شارژ دستگاه‌های پشتیبانی کننده از توان ۲۵ وات و ۱۵ وات را دارد که مشخصاً طیف گسترده‌ای از گوشی‌های سامسونگ را شامل می‌شود؛ همچنین این شارژر که به همراه یک کابل USB-C به USB-C عرضه می‌شود از استاندارد PD نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین شارژر برای گوشی های اندرویدی

تابه‌حال در این فکر بوده‌اید که یک‌بار برای همیشه شارژری بخرید که مجبور نباشید هربار با تغییر گوشی‌تان، شارژر را هم عوض کنید؟ حالا که چند سالی است پرچم‌داران سامسونگ و اپل فاقد شارژر داخل جعبه هستند، خرید یک شارژر سازگار با اکثر پروتکل‌ها و استانداردهای شارژ، منطقی به‌نظر می‌رسد.

شارژر دیواری باسئوس مدل CCFS-C01

شارژر دوگانه‌ی «بیسوس مدل CCFS-C01»، با داشتن دو درگاه USB-C و USB-A جزو معدود شارژرهایی است که از فناوری‌های شارژ سامسونگ، هواوی، شیائومی و اپل پشتیبانی می‌کند. هر درگاه این شارژر توان خروجی ۳۰ وات را می‌تواند به‌صورت جداگانه ارائه دهد؛ اما هنگام شارژ هم‌زمان دو دستگاه نمی‌توان از حداکثر توان آن بهره برد. این شارژر دوگانه برای گوشی‌هایی که از شارژ ۲۵ وات سامسونگ، ۲۰ وات اپل، ۲۷ وات هواوی و ۳۳ وات شیائومی پشتیبانی می‌کنند، مناسب خواهد بود؛ همچنین این شارژر می‌تواند آیفون 13 پرو 13 پرو مکس را با توانی نزدیک به ۲۳ و ۲۷ وات شارژ کند.

بهترین شارژر بی‌سیم

شارژر بی‌سیم باسئوس مدل WXSW-B01

شارژر بی سیم باسئوس مدل WXSW-B01

اگر به‌دنبال شارژر بی‌سیمی می‌گردید که بتوان با آن هم‌زمان هم آیفون خود را و هم دستگاه دیگری مانند اپل واچ یا ایرپاد را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید، استند شارژر وایرلس بیسوس مدل WXSW-B01 یک گزینه‌ی عالی برای خرید است. ماژول بالایی که یک هولدر برای گوشی شما نیز است، از شارژ مگ‌سیف پشتیبانی می‌کند و مناسب آیفون‌های سری ۱۲ و ۱۳ است و داک پایینی شارژ نیز برای تمام دستگاه‌هایی که از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند، مناسب خواهد بود؛ پس می‌توان، یک آیفون و یک دستگاه مبتنی بر شارژ وایرلس Qi، مانند گوشی موبایل یا هندزفری و ساعت هوشمند را به‌صورت هم‌زمان و بی‌سیم شارژ کرد.

بهترین شارژر فندکی

شارژر فندکی سامسونگ مدل EP-L5300XBEGWW

شارژ فندکی سامسونگ از دو درگاه تایپ C و USB-A بهره می‌برد که حداکثر توان ۴۵ و ۱۵ وات را ازطریق این دو درگاه ارائه می‌دهد؛ همچنین این شارژر به دلیل پشتیبانی از فناوری‌های پاوردلیوری، شارژ سریع کوالکام و شارژ سریع آداپتیو سامسونگ، از دستگاه‌های مختلفی مانند لپ‌تاپ تا هندزفری و ساعت هوشمند را به‌خوبی شارژ خواهد کرد؛ همچنین به همراه این شارژر فندکی سامسونگ، یک کابل ۵ آمپری تایپ C به USB-A نیز عرضه می‌شود.

شارژر فندکی مک دودو مدل CC-597

شارژر فندکی مک‌دودو مدل CC-597 با داشتن دو درگاه خروجی USB-A و USB-C از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و در ساخت بدنه‌ی آن از فیبر کربن و پلاستیک ABS استفاده شده است؛ همچنین این شارژر فندکی از فناوری‌های شارژ سریع کوالکام نسخه سه و پاوردلیوری پشتیبانی می‌کند، پس می‌تواند برای شارژ طیف وسیعی از دستگاه‌ها را پوشش دهد. این شارژر دربرابر گرما، ولتاژ و شدت جریان بیش‌از‌حد مقاوم خواهد بود. گفتنی است‌که درگاه USB حداکثر توان ۱۸ وات و درگاه تایپ C حداکثر توان ۲۰ وات را ارائه می‌دهند.

بهترین شارژر چند پورت و مناسب لپ تاپ

شارژر دیواری مکدودو مدل 0771

شارژر دیواری مکدودو مدل 0771 چهار پورت مشکی

شارژر ۱۲۰ وات GaN مک‌دودو با داشتن سه درگاه USB-C یک درگاه USB-A و پشتیبانی از پروتکل‌های شارژ PD3.0, QC4.0, QC3.0, QC2.0, SCP, FCP, AFC, PE، تقریباً می‌تواند انواع گوشی‌های اندرویدی، مانند سامسونگ، هواوی و شیائومی و همچنین گوشی‌ها، تبلت‌ و مک بوک اپل را با سرعت بسیار خوبی شارژ کند؛ مثلاً ازطریق خروجی اول تایپ C می‌توان در عرض نیم ساعت مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل را تا ۴۵ درصد شارژ کرد.

دو درگاه USB-C حداکثر توان ۱۰۰ وات را در حالت استفاده‌ی مجزا ارائه می‌دهند. از دیگر توان‌های خروجی دو درگاه نخست شارژر مک‌دودو می‌توان به ۴۵، ۳۶ ،۲۷ و ۱۸ وات اشاره کرد. سومین درگاه تایپ C حداکثر خروجی ۲۰ وات و درگاه آخر نیز خروجی ۲۲٫۵ واتی را دراختیار کاربران خواهد گذاشت؛ همچنین به همراه این آداپتور چند درگاهی، یک کابل شارژ ۱۰۰ وات تایپ C نیز عرضه می‌شود.

مواردی که پیش از خریدن کابل شارژر باید به آن توجه داشته باشید

نوع، اندازه و طول کابل شارژر

برای داشتن سرعت مناسب معمولاً گفته می‌شود که طول کابل نباید خیلی بلند باشد و همچنین بسته‌ به درگاه ورودی دستگاهتان و همچنین درگاه روی آداپتور، باید نوع کابل مورد نیازتان را تعیین کنید. اندازه کابل هم بهتر است در حد کابل‌های استاندارد داخل جعبه‌ی گوشی‌ها باشد.

شرکت سازنده کابل

معمولاً کابل‌های داخل جعبه‌ی گوشی‌های هوشمند از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیستند و برخی از سازندگان شخص ثالث از این موضوع استفاده کرده و برای جلب اعتماد خریداران، کیفیت خوبی را در ساخت کابل‌ها به‌کار می‌برند. شرکت‌هایی مانند، انکر، بلکین، راو پاور، بیسوس، اوریکو و آکی محصولات قابل‌قبول و استانداردی را تولید و عرضه می‌کنند.

قیمت کابل شارژ

این موضوع کاملاً بستگی به خود شما دارد و باید تصمیم بگیرید که چقدر قصد دارید تا برای خرید یک شارژر و کابل آن هزینه کنید؛ البته ازآنجاکه با باتری و طول عمر مفید دستگاهتان طرف هستید، این موضوع بیشتر شبیه‌ به سرمایه‌گذاری خواهد بود؛ پس سراغ کیفیت بالاتر روید.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت شارژر ارتباط مستقیمی با مواد به‌کاررفته، استانداردهای ایمنی و شارژ سریع و مواردی از این دست دارد؛ البته هنگام خرید محصولی از یک سازنده‌ی معتبر، در صورت اصل بودن کالا، تا حدود زیادی می‌توان از کیفیت بالای محصول، اطمینان حاصل کرد.

ضخامت کابل

ضخامت کابل شارژر از این جهت می‌تواند اهمیت داشته باشد که عموماً کابل‌هایی با ضخامت بیشتر، سیم‌های ضخیم‌تر و بزرگ‌تری را داخل خود جای داده‌اند و همان‌طورکه شاید می‌دانید، شدت جریان بیشتری را می‌توان از سیم ضخیم عبور داد.

بهترین کابل شارژر برای آیفون

کابل USB به لاتینینگ و تایپ C به لایتنینگ اپل

همچنان می‌توانید برحسب نیازتان یکی از دو کابل USB به لایتنینگ یا USB-C به لایتنینگ اپل را تهیه کنید؛ اما اگر چیزی فراتر از این می‌خواهید و به‌دنبال کیفیت و طول عمر بیشتری هستید، گزینه‌های خوب و مناسبی پیش‌ روی شما خواهد بود؛ البته نکته‌ای که پیش از خرید کابل شارژر برای محصولات اپل باید به آن توجه کنید، داشتن استاندارد MFI برای محصول مورد نظر است که نشان‌دهنده‌ی تأییدیه اپل بر کیفیت ساخت آن کابل شارژر است.

کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ انکر مدل A8652

کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ انکر مدل A8652 طول 0.9 متر

بهترین و باکیفیت‌ترین کابل USB-C به لایتنینگ که می‌توانید با قیمت نسبتاً معقول برای آیفون خود تهیه کنید، شاید کابل شارژ انکر مدل A8652 باشد. طول این کابل ۹۰ سانتی‌متر است و از استاندارد MFI نیز بهره می‌برد؛ همچنین به‌ ادعای انکر، سری این کابل تا ۳۰ هزار بار قابلیت تا شدن دارد و از طول عمری تا ۳۰ برابر بیشتر نسبت به دیگر کابل‌های موجود در بازار بهره می‌برد.

بهترین کابل شارژر برای سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ در چند سال اخیر همگی از درگاه USB-C استفاده می‌کنند؛ پس با توجه به درگاه آداپتور خود یک کابل تایپ C به تایپ C‌ یا کابل USB-A به USB-C باید تهیه کنید. همچنان برای گوشی‌های سامسونگ نیز می‌توان از کابل‌های تولیدی خود این شرکت استفاده کرد؛ اما اگر از تعداد زیاد اجناس تقلبی بازار واهمه دارید، بهتر است سراغ محصول باکیفیت از یک تولیدکننده شخص ثالث بروید.

آکی مدل CB-CD2

کابل تبدیل USB 3.0 به USB-C آکی مدل CB-CD2 طول 1 متر

کابل شارژر USB 3.0 به تایپ C آکی که طول یک متری دارد، علاوه‌بر فراهم کردن امکان شارژ سریع و ایمن، برای انتقال داده‌ها تا سرعت پنج گیگابیت‌برثانیه هم مناسب خواهد بود. مواد استفاده‌شده در ساخت این محصول از کیفیت مناسبی برخوردارند و جنس لایه‌ی بیرونی کابل نیز از PVC است.

بهترین کابل فست شارژ

کابل تبدیل USB-C به USB اوریکو مدل ATC-10

کابل شارژر اوریکو ATC-10

کابل شارژر اوریکو مدل ATC-10 جزو معدود کابل‌هایی است که از شدت جریان پنج آمپر پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای انواع شارژ سریع مناسب باشد؛ همچنین این کابل که برای انتقال داده نیز کاربرد دارد، نسبتاً ضخیم است و از کیفیت ساخت بالایی نیز بهره می‌برد.

بهترین کابل شارژر میکرو USB

کابل تبدیل USB به MicroUSB مک دودو مدل Super Charge

کابل شارژر usb به micro usb مک دودو

کابل شارژر چهار آمپری مک‌دودو با رابط میکرو USB و جنس مواد عالی به‌کاررفته در ساخت رویه‌ی کابل و رابط‌های آن، یکی از بهترین کابل‌ها برای شارژ و انتقال داده‌‌ی گوشی‌های مبتنی بر رابط میکرو USB است و می‌تواند خیالتان را از بابت خرید محصولی استاندارد و ایمن راحت کند. طول این کابل ۱٫۵ متر است و مقاومت بالایی نیز دربرابر پارگی و کشیده شدن دارد.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین شارژر گوشی آیفون کدام مدل است؟

    بهترین شارژر برای گوشی آیفون را می‌توان انکر مدل PowerPort III نانو یا همان A2633 عنوان کرد که اندازه‌ای کوچک با توان ۲۰ وات دارد؛ البته اگر دنبال سرعت شارژ بیشتری برای آیفون ۱۳ پرو یا ۱۳ پرو مکس هستید، شارژر ۳۰ وات اپل را پیشنهاد می‌کنیم.

  • بهترین کابل فست شارژ (شارژ سریع) کدام مدل است؟

    بهترین کابل فست شارژ، کابل شارژر اوریکو مدل ATC-10 است که با کیفیت ساخت مناسب و سیم ضخیم تا شدت جریان پنج آمپر نیز پشتیبانی می‌کند؛ همچنین برای رویه‌ی بهتر کابل و مقاومت بیشتر می‌توانید سراغ آکی مدل CB-CD2 بروید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات