شیائومی 12 لایت با دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، تراشه Snapdragon 778G و نمایشگر ۱۲۰ هرتز معرفی شد

شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ لایت با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر OLED با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت پایه‌ی ۴۰۰ دلار معرفی شد.
تبلیغات

پس از انتشار چندین گزارش و شایعه درمورد شیائومی ۱۲ لایت، این دستگاه سرانجام رسماً معرفی شد. این گوشی درواقع جانشین شیائومی ۱۱ لایت 5G NE است و از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی AMOLED با پشتیبانی از HDR10 Plus و دالبی‌ویژن بهره می‌برد. دوربین سلفی نیز در بریدگی پانچ‌هول بالای صفحه‌نمایش تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های مهم این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ‌ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز اشاره کرد.

شیائومی ۱۲ لایت

به گزارش GSMArena، شیائومی ۱۲ لایت با تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 778G عرضه می‌شود. این دستگاه در چند نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت و رم ۶ یا ۸ گیگابایت دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

قاب پشتی شیائومی ۱۲ لایت میزبان دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که از حسگر HM2 سامسونگ بهره می‌برد. گشودگی دیافراگم این دوربین نیز f/1.8 است. یک دوربین هشت مگاپیکسلی فوق‌عریض با f/2.4 و یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی، سیستم دوربین پشتی این دستگاه را کامل می‌کنند. این گوشی همچنین به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با f/2.5 مجهز شده که از فوکوس خودکار بهره می‌برد و امکانات نرم‌افزاری مختلفی مثل حالت پرتره را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

تماشا در آپارات

شیائومی ۱۲ لایت به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی بین‌المللی این دستگاه مثل سایر گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ به همراه شارژر به‌فروش می‌رسد. این گوشی از دو سیم‌کارت هم‌زمان 5G پشتیبانی می‌کند اما عرضه‌ی آن در بازارهای مختلف کمی متفاوت خواهد بود. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض رابط کاربری MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند.

شیائومی ۱۲ لایت

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ لایت در سه رنگ مشکی، بنفش و سبز عرضه می‌شود. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این دستگاه با رم ۶ گیگابایت با قیمت ۴۰۰ دلار، مدل ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت با قیمت ۴۵۰ دلار و درنهایت نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت با برچسب قیمت ۵۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. پیش‌فروش این محصول از امروز در کانال‌های آنلاین مجاز شیائومی آغاز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات