سری گلکسی S23‌ سامسونگ ظاهراً فقط از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 بهره خواهد برد

شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی افشاگری معروف، سامسونگ ظاهراً در سال آینده Exynos 2300 استفاده‌شده در پرچم‌داران جدیدش را به‌نفع Snapdragon 8 Gen 2 به‌طور‌کامل کنار می‌گذارد.
تبلیغات

تاکنون، شایعات زیادی درباره‌ی سری جدید گلکسی S23 سامسونگ و تراشه‌ای منتشر شده است که انتظار می‌رود در این گوشی‌ها به‌کار رود. طبق جدیدترین گزارش از notebookcheck، ظاهراً تراشه‌ی داخلی اگزینوس سامسونگ در پرچم‌داران جدید استفاده نخواهد شد. طبق گفته‌های‌ مینگ چی کو، سری گلکسی اس ۲۳ احتمالاً منحصراً از تراشه‌ی نسل بعدی SM8550 کوالکام بهره می‌برد. پیش‌بینی می‌شود این تراشه با نام Snapdragon 8 Gen 2 معرفی و احتمالاً در اواسط نوامبر عرضه خواهد شد.

براساس گزارش‌ها، پیش‌ازاین برنامه‌ی سامسونگ ازاین‌قرار بود که پرچم‌داران گلکسی اس بسته به بازار‌های مختلف از تراشه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون استفاده می‌کردند. تراشه‌ی Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 به‌کاررفته در سری گلکسی اس ۲۲ هر دو روی گره ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شدند.

گفته می‌شود گره ۴ نانومتری TSMC به‌طور درخورتوجهی بهتر عمل کرده؛ بااین‌حال، به عرضه‌ی تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 به‌روز‌شده منجر شده است. Snapdragon 8 Gen 2 آینده روی همان گره ساخته خواهد شد و سامسونگ متوجه شده است که فرایند آن رقابتی نیست.

این شرکت کره‌ای اخیراً فرایند تولید GAAFET سه نانومتری را آغاز کرده است که احتمالاً به‌خوبی با گره ۴ نانومتری TSMC رقابت می‌کند؛ اما طبق گزارش‌ها، نرخ بازده هنوز برای پاسخ‌گویی به نیازهای تولید سری گلکسی اس ۲۳ بسیار اندک است. این گره به‌تازگی وارد تولید شده است و براساس گزارش‌ها، تا پایان سال ۲۰۲۲ آماده تولید انبوه نخواهد بود؛ بنابراین، احتمال کمی وجود دارد که گلکسی S23 از تراشه‌ی ساخته‌شده روی این فرایند استفاده کند.

براساس شایعات، سامسونگ Exynos 2300 را عرضه نخواهد کرد. باوجوداین، افشاگری خوش‌سابقه به نام Roland Quandt مدعی شده است که تراشه‌ی پرچم‌دار با اسم رمز «Quadra» در پایان ماه می در حال توسعه بوده است. اگر قرار است همه این گزارش‌ها به‌عنوان واقعیت در نظر گرفته شوند، این احتمال وجود دارد که سامسونگ Exynos 2300 را عرضه کند؛ اما در سری گلکسی S23 به‌کار نبرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات