سونی احتمالاً گوشی‌های جدیدش را با رابط کاربری Flyme OS عرضه می‌کند

شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی غیررسمی می‌گوید که احتمال دارد سونی گوشی‌های سری اکسپریا را به رابط کاربری Flyme OS شرکت گوشی‌ساز میزو مجهز کند.
تبلیغات

به گزارش گیزموچاینا، سونی سال گذشته‌ی میلادی قراردادی با شرکت چینی میزو امضا کرد تا برخی از المان‌های رابط کاربری Flyme OS این شرکت در گوشی‌های هوشمند سری Sony Xperia استفاده شود. از آن زمان، سونی گوشی‌های خانواده‌ی اکسپریا را در چین با شماری از اپلیکیشن‌های Flyme OS منتشر کرده است.

شواهد جدید نشان می‌دهد که سونی در حال بررسی شرایط است تا شاید گوشی‌های سری اکسپریا را به‌طور کلی با رابط کاربری Flyme OS روانه‌ی بازار کند. گوشی‌های فعلی سری اکسپریا در چین از اپلیکیشن آب‌و‌هوا، ایمیل و ویجت‌های Flyme OS استفاده می‌کنند و حتی فروشگاه آنلاین اپلیکیشن این رابط کاربری را نیز در خود دارند.

سونی به‌تازگی نظرسنجی جدیدی به راه انداخته تا نظر کاربران را درباره‌ی اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های Flyme OS در گوشی‌های اکسپریا بپرسد. یکی از سؤالات این نظرسنجی، ایده‌ی جایگزینی رابط کاربری فعلی گوشی‌های اکسپریا با Flyme OS را مطرح می‌کند.

نخستین بار در اوایل سال جاری میلادی زمزمه‌هایی درباره‌ی احتمال استفاده از Flyme OS در گوشی‌های سری اکسپریا شنیده شد. مدتی بعد بلاگری چینی گفت سونی همچنان قصد دارد از رابط کاربری مبتنی‌بر اندروید خالص در گوشی‌هایش استفاده کند و صرفاً سراغ شماری از سرویس‌های بومی میزو برود. گزارش جدید نشان می‌دهد سونی در حال بازنگری استراتژی‌هایش است.

کاربران چین برخلاف بسیاری دیگر از کاربران در سایر نقاط دنیا، علاقه‌ی چندانی به اندروید خالص ندارند. اکثر گوشی‌سازان رابط کاربری سفارشی برای دستگاه‌هایشان طراحی کرده‌اند تا یک‌سری قابلیت اختصاصی دردسترس متشریان قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات