گوشی HTC Desire 22 Pro با تمرکز بر متاورس معرفی شد

سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
Desire 22 Pro جدیدترین گوشی HTC است که مشخصاتی در کلاس میان‌رده دارد و روی متاورس تمرکز می‌کند. این گوشی مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 695 است.
تبلیغات

اچ تی سی سال‌ها است که گوشی پرچم‌دار جدیدی برای رقابت با بزرگان بازار معرفی نکرده و به‌نظر می‌رسد به‌طور کلی تصمیم گرفته در مسیر متفاوتی قدم بردارد. این برند که در سال‌های نه‌چندان دور حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، اکنون به‌صورت گاه‌و‌بی‌گاه گوشی‌های میان‌رده‌ یا پایین‌رده‌ی جدیدی معرفی می‌کند. با وجود کاهش استقبال از HTC، واحد موبایل این شرکت قصد ندارد به فعالیتش پایان دهد.

به گزارش ورج، HTC ساعاتی پیش گوشی HTC Desire 22 Pro را معرفی کرد که مدل جدید HTC Desire 21 Pro (عرضه‌شده در سال ۲۰۲۱) محسوب می‌شود و تمرکز خاصی روی حوزه‌ی متاورس دارد. HTC Desire 22 Pro در بریتانیا با قیمت ۳۹۹ پوند فهرست شده و از روز ۱ آگوست ۲۰۲۲ (۱۲ مرداد ۱۴۰۱) روانه‌ی بازار می‌شود.

قابلیت های گوشی HTC Desire 22 Pro در زمینه متاورس و واقعیت مجازی

قابلیت‌های گوشی جدید HTC در زمینه‌ی متاورس نسبت‌ به نسل قبل یک‌سری تغییرات تجربه کرده‌اند. HTC در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود می‌گوید Desire 22 Pro قرار است یک «همراه بی‌نقص» برای هدست واقعیت مجازی جدید Vive Flow باشد و می‌تواند به Viverse دسترسی پیدا کند. Viverse پروژ‌ه‌ی HTC برای فعالیت در حوزه‌ی متاورس است.

هدست واقعیت مجازی جدید Vive Flow با تمام گوشی‌های اندرویدی کار می‌‌کند. فعلاً نمی‌دانیم Desire 22 Pro چه قابلیت‌های منحصربه‌فردی برای Vive Flow ارائه می‌دهد.

گوشی جدید HTC یک‌سری قابلیت نیز با محوریت NFT دارد. وب‌سایت تایوانی HTC می‌گوید گوشی دیزایر ۲۲ پرو دارای یک کیف پول دیجیتالی برای مدیریت رمزارز است و با یک NFT رایگان دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد قابلیت‌های گوشی HTC در زمینه‌ی NFT بسته به بازارهای مختلف، متفاوت است؛ چون آنچه در وب‌سایت تایوانی HTC دیده می‌شود در بیانیه‌ی مطبوعاتی وب‌سایت بریتانیایی این شرکت به چشم نمی‌خورد.

مدل مشکی گوشی HTC Desire 22 Pro

HTC در توییت جدید خود می‌گوید Desire 22 Pro «موبایلی است که شما را به آینده می‌برد.» این ادعا برای دستگاهی که مشخصاتی در قامت میان‌رده‌ها دارد در نوع خود جالب‌توجه است.

Desire 22 Pro از نمایشگر ۶٫۶ اینچ 1080p با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند که در بخش بالا سمت چپ آن حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. پنل پشتی میزبان سه دوربین شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج پنج مگاپیکسلی است.

نمای جلو نمایشگر گوشی HTC Desire 22 Pro

گوشی جدید HTC از پردازنده‌ی Snapdragon 695 کوالکام، هشت گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴٬۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. این گوشی از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند، مجهز به اندروید ۱۲ است و به‌لطف گواهی IP67 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. Desire 22 Pro در رنگ‌های مشکی یا طلایی به دست مشتریان می‌رسد.

رویکرد HTC در قبال گوشی Desire 22 Pro تا حد زیادی ما را به یاد استراتژی این شرکت برای گوشی Exodus 1 می‌اندازد که در سال ۲۰۱۸ برپایه‌ی فناوری بلاک‌چین عرضه شد. یک سال بعد، HTC مدل ارزان‌تری از این گوشی را با قیمت Exodus 1S عرضه کرد. به‌نظر می‌رسد هیچ‌یک از این گوشی‌ها نتوانسته‌اند درآمد مناسبی عاید HTC کنند.

گزارش‌ها ادعا می‌کنند سهم HTC در بازار موبایل در سال ۲۰۱۸ به کمتر از نیم‌ درصد رسید. در همان سال HTC تصمیم گرفت بخش اعظم تیم طراحی گوشی‌های خود را دراختیار گوگل قرار دهد. امروزه تعداد گوشی‌های عرضه‌شده توسط HTC به حدی کم است که مؤسسه‌های ناظر بر بازار، این شرکت را در رتبه‌بندی خود فهرست نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات