تماشا کنید: سامسونگ در ویدئویی تبلیغاتی نمایشگر تاشو با سه لولا را به نمایش گذاشت

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در ویدئوی تبلیغاتی خود نمایشگر تاشو جدیدش با سه لولا را به نمایش می‌گذارد. دیگر بخش این تبلیغ به گوشی‌هایی با نمایشگر رول‌شونده اختصاص دارد.
تبلیغات

پس از ۳ سال باری دیگر نمایشگاه Display Week 2022 برگزار شد و مثل همیشه سامسونگ دیسپلی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌کنندگان آن بود. کره‌ای‌ها در این نمایشگاه طیف وسیعی از پنل‌های OLED کشویی و تاشو را درمعرض دید عموم قرار دادند. علاوه‌بر طرح‌هایی چون Flex G و Flex S که پیش‌تر در ماه ژانویه و در CES رونمایی شده بودند، طراحی‌های جسورانه‌تر و جاه‌طلبانه‌تری را در این نمایشگاه از سوی غول کره‌ای شاهد بودیم.

پیش از شروع از شما دعوت می‌کنیم تا با تماشای ویدئوی زیر، با مفهوم پنل‌های تاشو، اسلایدی عمودی و افقی بیشتر آشنا شوید.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب

همان‌طور که مشاهده کردید، نسل بعدی صفحه‌نمایش‌های سامسونگ بسیار جذاب‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردیم. از انواع نمایشگرهای منعطف تا تاشو و کشویی. درواقع با نمونه‌های معرفی‌شده جدید، سامسونگ در مجموع ۷ نوع نمایشگر منعطف را ارائه می‌دهد که نام هریک به‌همراه شرح آن در ادامه آمده است:

  • Flex Bar: نمایشگرهایی که به صورت عمودی تا می‌شوند؛ مانند گلکسی سری زد فلیپ.
  • Flex Square: پنل‌هایی که افقی تا می‌شوند؛ مانند سری گلکسی زد فولد.
  • Flex G: نمایشگری با دو لولا که قسمت انتهایی دو نمایشگر کوچک‌تر روی‌ هم قرار می‌گیرد. این نمایشگرها می‌توانند به داخل یا بیرون تا شوند.
  • Flex S: مدلی ساده‌تر از Flex G که هر سه قسمت نمایشگر دارای اندازه‌ای یکسان هستند و با باز کردن آن، از صفحه‌ای به‌مراتب بزرگ‌تر و عریض‌تر برخوردار خواهید شد.
  • Flex Note:‌ نمایشگری بزرگ که از وسط تا می‌شود. از این نمایشگر بیشتر برای لپ‌ تاپ‌ها استفاده خواهد شد که می‌توان از سمت راست یا چپ به‌عنوان کیبورد لمسی نیز استفاده کرد.
  • Flex Slide: نمایشگری که از دو طرف به‌صورت کشویی باز می‌شود و در نهایت می‌تواند به‌عنوان نمایشگری بزرگ‌تر ایفای نقش کند.
  • Flex Roll: نمایشگری مشابه Flex Slide با این تفاوت که بخش کشویی تنها در یک قسمت (عموماً بالای نمایشگر) قرار دارد.
نمایشگر Flex Slide سامسونگ در نمایشگاه Display Week 2022 که اندازه آن از ۸٫۱ اینچ به ۱۲٫۴ اینچ افزایش پیدا می‌کند

برخی از مدل‌های معرفی‌شده توسط سامسونگ درمجموع کارکرد مشابهی دارند و تفاوت‌های آن‌ها تنها در شیوه اجرای ایده خلاصه می‌شود. برای مثال Flex G و Flex S هردو از سه لولا استفاده می‌کنند و تنها در شیوه تا شدن تفاوت دارند. همچنین Flex Roll و Flex Slide نیز در وضعیت مشابهی قرار دارند.

سامسونگ دیسپلی برای نمایش Flex Roll از نمایشگری ۶٫۷ اینچی استفاده کرده است که برای وب‌گردی و گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی به صورت عمودی و کشویی باز شده تا فضای دردسترس کاربر افزایش پیدا کند. همچنین Flex Slide نیز نمایشگری ۸٫۱ اینچی است که درصورت باز شدن اندازه آن به ۱۲٫۴ اینچ افزایش پیدا می‌کند.

به‌نظر شما پنل‌های جذابی چون Flex Roll و Flex Slide چه زمانی به صورت تجاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات