گلکسی S23 اولترا ممکن است با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه شود

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود رونمایی سامسونگ از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی در پاییز ۱۴۰۰، هنوز این فناوری در هیچ‌کدام از محصولات این شرکت استفاده نشده و انتظار می‌رود گلکسی S23 اولترا با بهره‌مندی از این حسگر عرضه شود.
تبلیغات

سامسونگ اواخر سال ۲۰۲۱، اولین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. البته این سنسور خاص هنوز در هیچ‌کدام از گوشی‌های غول فناوری کره‌ استفاده نشده است.

کاربران بعد از معرفی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی انتظار داشتند که این محصول را در گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۲۲، یعنی S22‌ اولترا مشاهده کنند، اما در عوض این گوشی با حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی به بازار عرضه شد و حالا براساس گزارش جدید Xda-Developers به نظر می‌رسد که با طی شدن مراحل پایانی به‌روز‌رسانی نسخه‌ی جدید حسگر (HP3) فوق‌العاده‌ی ISOCELL احتمال عرضه‌ی آن در گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ سامسونگ، قوت گرفته است.

با اینکه اولین نسخه از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ، یعنی HP1، در همان زمان عرضه به مشخصات چشمگیری مجهز بود، اما بخش‌های ارتباطات موبایلی سامسونگ و الکترومکانیکس این شرکت بازهم در اواخر سال ۲۰۲۱ نسخه‌‌ی به‌روز‌شده‌ای از آن را تحت عنوان HP3 معرفی کردند. هنوز از بهبود‌های نسخه‌ی HP3 نسبت به نسخه‌ی اولیه‌ی این حسگر، اطلاعاتی در دست نیست، بااین‌حال تنها همین ۲۰۰ مگاپیکسلی بودن حسگر، کافی است تا عنوان یکی از بزرگ‌ترین حسگرهای موجود برای گوشی‌های هوشمند را از آنِ خود کند. هر دو بخش به‌طور مشترک در تولید این حسگر نقش دارند؛ بخش ارتباطات موبایلی سامسونگ مسئولیت انجام ۳۰ درصد از این فرایند را بر عهده دارد و مسئولیت ۷۰ درصد باقی‌مانده‌ نیز بر عهده‌ی بخش الکترومکانیکس، غول فناوری کره‌ای است.

سامسونگ در سال ۲۰۲۰، حسگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خود را در گوشی گلکسی S20 اولترا معرفی کرد و سال بعد نیز همان حسگر را برای گوشی S21 اولترا خود به‌کار برد. این شرکت برای بار سوم این حسگر را در گوشی گلکسی S22 اولترا عرضه کرد و با وجود اینکه در رقابت مگاپیکسلی،‌ در میان سایر برندها پیشتاز است، بازهم برای بهبود فناوری دوربین گوشی‌های پرچم‌دار بعدی خود تلاش می‌کند. اگر شایعات درست باشند و این شرکت بتواند حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی را در گوشی S23 اولترا عرضه کند، می‌تواند سطح تجهیزات دوربین گوشی‌های پرچم‌دار خود را به طرز چشمگیری ارتقا دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات