تولید آیفون ۱۴ احتمالاً زودتر از موعد زمان‌بندی آغاز خواهد شد

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به‌منظور جلوگیری از تأخیر در عرضه‌ی سری آیفون ۱۴ به‌دلیل قرنطینه‌های ناشی از گسترش کووید در چین و تأثیر آن بر تآمین‌کنندگان این شرکت، احتمالاً مراحل تولید این سری از گوشی‌های آیفون را زودتر از برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

هنگامی که اپل گزارش مالی سه‌ماهه‌ی ژانویه‌ی تا مارس را منتشر کرد، هشدار داد که دور جدیدی از قرنطینه‌های کووید ۱۹ در چین می‌تواند باعث ایجاد تداخل در زنجیره‌ی تأمین این شرکت شود. اکنون گزارشی از United Daily News می‌گوید غول فناوری مستقر در کوپرتینو خود را برای تولید زودتر از موعد سری آیفون ۱۴ آماده می‌کند تا از تأخیر احتمالی در عرضه‌ی این محصول جلوگیری کند.

فاکسکان، از تأمین‌کنندگان مطرح اپل‌، در ماه مارس و پس از اعمال قرنطینه‌ی دولت چین در شهر شنژن، فعالیت خود را برای چند روز به حالت تعلیق درآورد. در ماه آوریل، برخی از مناطق در نزدیکی پایگاه اصلی تولید آیفون این شرکت در ژنگژو قرنطینه شدند که البته این اقدام تأثیری بر فعالیت‌های این شرکت نگذاشت.

به‌گزارش PhoneArena، اپل احتمالاً برای خنثی‌کردن تأثیر قرنطینه‌های احتمالی در آینده، از فاکسکان درخواست کرده است تا کارگران جدیدی استخدام کند و این شرکت اکنون در حال استخدام نیروی کار جدید است. فاکسکان نیز به‌منظور برآورده‌کردن نیازهای اپل، پاداش به کارگران را ۳۰ درصد افزایش داده است. این اقدام اپل علاوه‌بر ایجاد اطمینان از عرضه‌ی به‌موقع سری آیفون ۱۴، کمک می‌کند تا تولید سری آيفون ۱۳ را نیز در مسیر خود حفظ کند.

DigiTimes نیز به‌تازگی گزارش داده است که گسترش دوباره‌ی کووید در چین می‌تواند تأثیر درخورتوجهی بر برخی از بخش‌های زنجیره‌ی تأمین اپل بگذارد و این شرایط احتمالاً باعث خواهد شد اپل طیف وسیعی از سری آیفون ۱۴ را در ماه‌ سپتامبر با تأخیر عرضه کند. اپل مجبور شد به‌دلیل همه‌گیری کرونا، خط‌تولید سری آیفون ۱۲ را بیش از یک ماه به‌تعویق بیندازد و عرضه‌ی این محصول نیز با مشکلاتی همراه بود. درهرحال، گوشی‌های جدید این شرکت به‌سرعت به محبوب‌ترین گوشی‌های 5G سال تبدیل شدند.

شایان‌ ذکر است طبق گزارشی جدید، احتمال دارد اپل به‌دلیل کاهش نرخ ارز مجبور شود قیمت آیفون ۱۴ را در بازارهای بین‌المللی افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات