اپل احتمالاً در آیفون ۲۰۲۳ از مودم 5G اختصاصی خود استفاده خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۳ از مودم‌های 5G اختصاصی خود در آیفون‌ استفاده کند. این اقدام مزیت‌هایی برای این شرکت به‌دنبال خواهد داشت.
تبلیغات

همان‌طورکه قبلاً گزارش شده بود، اپل قصد دارد از سال ۲۰۲۳ استفاده از مودم‌های 5G کوالکام را کنار بگذارد. طبق گزارشی از وال‌استریت ژورنال، این شرکت احتمالاً از سال آینده از مودم اختصاصی 5G در آیفون‌های خود استفاده خواهد کرد.

9to5Mac می‌نویسد اپل همیشه سعی می‌کند اسرار خود را مخفی نگه دارد؛ اما زمانی که به تغییر در بازار تراشه‌ها نزدیک شویم، حتی این شرکت نمی‌تواند اقدامات خود را پنهان کند. وال‌استریت ژورنال به نکاتی اشاره کرده است که نشان می‌دهد اپل در صنعت تراشه‌های مدرن چه مسیری در پیش گرفته است. به‌عنوان مثال، شرکت مستقر در کوپرتینو در سال ۲۰۱۹ اکثریت کسب‌وکار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل و ۲۲۰۰ کارمند آن را به‌دست آورد.

اپل در شهر سن‌دیگو که به‌نوعی زادگاه کوالکام است، حدود ۱۴۰ موقعیت شغلی را تبلیغ می‌کند که به‌طور مستقیم با توسعه و یکپارچه‌سازی تراشه‌های مودم‌های سلولی ارتباط دارند. مدیر مالی کوالکام در سال ۲۰۲۱ گفت این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد از مودم‌های 5G موردنیاز اپل را تأمین کند؛ درحالی‌که این شرکت اکنون نزدیک به ۱۰۰ درصد این مودم‌ها را برای اپل را تأمین می‌کند.

با درنظرگرفتن نکاتی که به آن‌ها اشاره شد، به‌نظر می‌رسد اپل در حال تولید مودم‌های 5G اختصاصی است؛ زیرا این اقدام مزیت‌هایی برای کوپرتینویی‌ها خواهد داشت. وین لام می‌گوید اولین مزیت هزینه است. مزیت مهم دیگر این است که اپل می‌تواند با تولید مودم‌های 5G و ادغام آن با تراشه‌های سری A خود، آن‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر و توانمندتر از قبل کند.

درحالی‌که ساخت مودم 5G برای اپل امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد و تراشه‌های سری M در مک‌های این شرکت بسیار موفق عمل کرده است، یکی از تحلیلگران اشاره کرده است که شاید اپل در طراحی و ساخت و آزمایش مودم بی‌سیم جدید با مشکلاتی مواجه شود؛ زیرا تولید چنین تراشه‌هایی به زمان زیادی نیاز دارد.

بااین‌همه، می‌توان با اطمینان گفت اگر اپل وارد بازار مودم‌های 5G شود، احتمالاً از این تراشه‌ها در آیفون ۲۰۲۳ استفاده خواهد کرد. طبق شایعات، آیفون ۲۰۲۳ همان مدلی است که ممکن است به دوربین پریسکوپی مجهز شود. راس یانگ، تحلیلگر DSCC، معتقد است اپل از سبک طراحی حفره و بریدگی کپسولی در همه‌ی مدل‌های آيفون ۲۰۲۳ بهره خواهد گرفت. اپل با پردازنده‌ و مودم 5G و نرم‌افزار اختصاصی خود مطمئناً حرف‌های زیادی برای آیفون‌های بعدی خود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات