دوربین سلفی آیفون 14 احتمالاً مجهز به فوکوس خودکار خواهد بود

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
افشاگری نام‌آشنا می‌گوید اپل در خانواده‌ی آیفون 14 دوربین سلفی را با تغییراتی روبه‌رو می‌کند تا عمق‌سنجی صحنه‌ها بهتر انجام شود. دوربین سلفی آیفون 14 به فوکوس خودکار نیز مجهز خواهد شد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، افشاگر خوش‌سابقه، در توییت جدیدی مدعی شده است دوربین سلفی تمامی چهار مدل از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل (Apple iPhone 14) با فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.9 بهبود پیدا می‌کنند. استفاده از دیافراگم بزرگ‌تر باعث می‌شود نور بیشتری از لنز عبور کند و به حسگر تصویر برسد.

به‌نوشته‌ی MacRumors، مینگ‌چی کو اعلام کرده است که تغییرات دوربین سلفی آیفون 14 باعث بهبود عمق‌سنجی در حالت پرتره می‌شود. در‌حال‌حاضر، دوربین سلفی گوشی‌های سری آیفون 13 فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 دارد.

مینگ‌چی کو پیش‌تر مدعی شده است که گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اپل به پیشرفته‌ترین دوربین در تاریخ آیفون‌ها مجهز می‌شوند و از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی برای تصویربرداری استفاده می‌کنند. در‌حال‌حاضر، آیفون‌ها فیلم‌برداری 4K ارائه می‌دهند؛ اما در نسل جدید ضبط ویدئو 8K نیز ممکن خواهد شد. اگر اپل به سنت‌هایش پایبند بماند، اواخر تابستان امسال گوشی‌های سری آیفون 14 را در چهار مدل رونمایی می‌کند.

شایعه‌ها می‌گویند امسال قرار است شاهد خداحافظی با مدل مینی باشیم و اپل به‌جای آن مدل مکس را معرفی خواهد کرد. اپل احتمالاً امسال برای اولین‌بار از دو تراشه‌ی متفاوت در سری آیفون 14 استفاده می‌کند و صرفاً مدل‌های پرو به A16 مجهز می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات