احتمال استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو قوت گرفت

سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته مینگ‌چی کو، اپل مطابق با نقشه راهش قصد دارد مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را به دوربین واید با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز کند.
تبلیغات

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری حداقل در بطن یکی از لنزهای آیفون ۱۴ پرو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را منسوخ و آن را با نمونه ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین می‌کند. مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصلات اپل نیز هم‌سو با این شایعات، یادداشتی را خطاب به سرمایه‌گذاران منتشر کرده است که می‌تواند مُهر تأیید بر این موضوع باشد.

کو با تأکید بر مجهز شدن مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، خاطرنشان می‌کند که حسگر جدید سبب می‌شود تا گوشی‌های بالارده اپل قادر به ضبط ویدئوهای 8K باشند. البته شاید در نگاه نخست ضبط ویدئو با رزولوشن 8K آنچنان برای کاربران عادی مهم نباشد؛ اما کو می‌گوید که هدف کوپرتینویی‌ها از ارائه ویژگی مذکور، تولید محتوا با رزولوشن بسیار بالا برای هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظاری است که گفته می‌شود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ رونمایی و روانه بازار خواهد شد.

نمایشگر یکی از اجزای بسیار مهم و رابط میان کاربر و دنیای خیالی هدست‌ها محسوب می‌شود. کوپرتینویی‌ها قصد دارند نخستین نسل از هدست واقعیت ترکیبی خود را به پیشرفته‌ترین نمایشگر موجود مجهز کنند. پیش‌بینی می‌شود که هدست مذکور نخستین‌بار در محصولات اپل برای ارائه‌ی محتوا از نمایشگرهای فوق ‌پیشرفته‌ی micro LED ساخت سونی و با وضوح خیره‌کننده 8K بهره بگیرد؛ بنابراین، دور از انتظار نیست که اپل ضبط ویدئوهای 8K را در راستای رونمایی از هدست یادشده برای گوشی‌های آیفون به‌ارمغان آورد.

تحلیلگر یادشده همچنین قبلا ادعا کرده بود که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ ممکن است از خروجی ۴۸ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی پشتیبانی کنند که احتمالا با فرآیندی به نام «pixel binning» یا ترکیب پیکسل محقق می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که هم‌اکنون، برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی مانند گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ نیز از این ویژگی بهره ‌می‌گیرند.

به‌طور کلی، ترکیب پیکسل می‌تواند به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو این امکان را بدهد که برای حفظ کیفیت تصاویر، عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی در شرایط روشن و عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی در شرایط نور کم بگیرند. گفته می‌شود ارتقای دوربین آیفون در دو سال آینده به افزایش سهم بازار، درآمد و سود سازنده تایوانی «لارگان پرسیژن» کمک خواهد کرد.

در پایان، مینگ‌چی کو تأکید می‌کند که کوپرتینویی‌ها سال ۲۰۲۳ اولین‌بار طراحی لنز تله پریسکوپ را به آیفون می‌آورند. لنزهای پریسکوپ یا لنزهای تاشو معمولا از مجموعه‌ای منشور و آینه تشکیل شده‌اند که به‌طورمؤثر فاصله کانونی آرایه‌ی دوربین را در ابعادی جمع‌وجور افزایش می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات