گلکسی زد فولد 4 برخلاف انتظار، درگاه اختصاصی برای قرارگیری S Pen نخواهد داشت

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در برخی گزارش‌ها گفته شده بود گلکسی زد فولد ۴ درگاهی برای قرارگیری S Pen خواهد داشت؛ ولی ظاهراً این گزارش‌ها صحت ندارند.
تبلیغات

سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با عرضه‌ی گوشی‌های تاشدنی‌اش، پیشرفت‌های زیادی کرد. گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ اولین گوشی‌های تاشدنی جهان با گواهی IPX8 برای مقاومت دربرابر آب هستند. گلکسی زد فولد ۳، تنها از S Pen پشتیبانی می‌کند و طرفداران امیدوار بودند که غول کره‌ای در نسل جدید درگاهی برای قرارگیری S-Pen در نظر بگیرد؛ اما ظاهراً این‌گونه نیست.

به‌گزارش notebookcheck، افشاگر خوش‌نام، Ice Universe، فاش کرد که سامسونگ برنامه‌ای برای تجهیز گلکسی زد فولد ۴ به S-Pen داخلی ندارد؛ یعنی این گوشی احتمالاً مشابه گلکسی زد فولد ۳ فقط از S-Pen پشتیبانی خواهد کرد و از درگاه اختصاصی برای قرارگیری آن خبری نخواهد بود.

ناگفته نماند که گلکسی زد فولد ۳ فقط با دو قلم S-Pen Fold Edition و S-Pen Pro سازگاری دارد. براساس گزارش‌های اخیر، سامسونگ ظاهراً تولید قلم جدید گلکسی زد فولد ۴ را نیز آغاز کرده است.

افزون‌براین، افشاگر مذکور مدعی شده است که گلکسی زد فولد ۴ از گلکسی زد فولد ۳ و دیگر گوشی‌های نسل قبلی سری Z Fold کمی کوچک‌تر و باریک‌تر از خواهد بود. این موضوع احتمالاً قابلیت استفاده و ارگونومی گوشی را بهبود می‌بخشد. امیدواریم سامسونگ ظرفیت باتری را نیز فدای کاهش ابعاد و وزن آن نکرده باشد.

در‌نهایت، پیش‌بینی می‌شود که گلکسی زد فولد ۴ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱٫۱.۳ اینچی گلکسی اس ۲۲ اولترا را نیز به‌ارث ببرد؛ اما نکته‌ی جالب این است که سامسونگ می‌خواهد از چه نوع برآمدگی دوربین در این گوشی استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات