سامسونگ با استفاده از قطعات بازیافتی احتمالاً هزینه‌ تعمیرات را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ ظاهراً به‌دنبال برنامه‌ای جدید برای تعمیر گوشی و تبلت‌های گلکسی است که اجزای بازیافتی را مجدداً به کار بگیرد. با این‌ کار هزینه‌ی تعویض قطعات خاص نیز تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ اخیراً برنامه‌ی جدیدی را با عنوان self-repair آغاز کرده که در آن کاربران می‌توانند قطعات مورد نیاز برای تعمیر گوشی‌ها و تبلت‌های خود را تهیه کنند. به‌گزارش Phonearena، اکنون ظاهراً این شرکت درحال بررسی استفاده از قطعات بازیافتی برای تعمیرات است.

غول کره جنوبی ماه گذشته اعلام کرد که با کارشناسان تعمیرات iFixit همکاری کرده تا تعمیرات خود را آسان‌تر کند. این شرکت با فروش قطعاتی مانند مجموعه‌های نمایشگر، شیشه پشتی و درگاه‌های شارژ برای گلکسی S20، گلکسی S21 و گلکسی تب S7 پلاس شروع به کار خواهد کرد. بدین‌ترتیب مصرف‌کنندگانی که علاقه‌ دارند گوشی یا تبلت خود را به‌تنهایی تعمیر کنند، دسترسی به ابزار تعمیر و راهنمای گام‌به‌گام نیز برای آن‌ها فراهم می‌شود.

سامسونگ همچنین خاطرنشان کرد که مصرف‌کنندگان می‌توانند قطعات استفاده‌شده خود را را برای بازیافت به شرکت برگردانند و گزارش جدید Business Korea نشان می‌دهد که غول کره‌ جنوبی احتمالاً طرح قطعات بازیافتی را نیمه اول سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد.

این طرح برای تعمیر گوشی‌های هوشمند، بخصوص برای گوشی‌های پرچم‌دار، می‌تواند بسیار سودمند باشد؛ زیرا پیش از این کاربر باید هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کرد. برای مثال، تعمیر صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۲ حدود ۲۰۰ دلار هزینه دارد و قیمت خود گوشی نیز ۸۰۰ دلار است. Business Korea می‌گوید که با طرح جدید قطعات بازیافتی ظاهراً هزینه‌ها تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند که برای محیط زیست نیز مفید خواهد بود.

طبق گزارش، کیفیت و عملکرد قطعات بازیافتی به‌خوبی قطعات جدید خواهد بود. ناگفته نماند که حتی در ساخت بهترین گوشی جدید سامسونگ، گلکسی S22 از تورهای ماهیگیری بازیافتی استفاده شده است؛ بنابراین غول کره جنوبی مطمئناً اطلاعات خوبی درباره‌ی استفاده از اجزای بازیافتی دارد.

از طرفی دیگر، دستگاه‌های اخیر سامسونگ برای حداکثر چهار نسل سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد؛ بنابراین باعث می‌شود که در صورت مشکل شارژ باتری یا ترک‌خوردن نمایشگر، کاربر به خرید گوشی جدیدی نیاز نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات