موتورولا Moto G52 با نمایشگر اولد ۹۰ هرتزی و قیمت ۲۴۹ دلار معرفی شد

سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
موتورولا گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی جدید خود موسوم به Moto G52 را رونمایی کرد. این گوشی از نمایشگر اولد ۶٫۶ اینچی ۹۰ هرتزی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.
تبلیغات

موتورولا مدل جدیدی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی سری Moto را معرفی کرد. Moto G52 یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمتی است که از نمایشگر اولد ۶٫۶ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و مدل پایه‌ی آن با قیمت ۲۴۹٫۹۹ دلار فروخته می‌شود.

به‌گزارش Phonearena، گوشی‌های سری Moto G موتورولا ازجمله محصولات موفق این برند بوده است. Moto G100 برای این شرکت نقطه‌ی عطفی برای ارائه‌ی گوشی‌هایی با عملکرد قوی درکنار قیمت مناسب بود که راه را برای معرفی Moto G200 باز کرد.

شاید برخی کاربران تصور کنند Moto G52 به‌عنوان جایگزین مستقیم Moto G51 5G معرفی شده است؛ اما وضعیت به‌این‌سادگی‌ها نیست؛ زیرا اگرچه هر دو گوشی موتورولا اشاره‌شده ازنظر طراحی و سیستم دوربین شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، تفاوت‌های فراوانی بین این دو مدل دیده می‌شود.

طراحی

موتورولا Moto G52

Moto G52 از زبان طراحی اخیر موتورولا استفاده می‌کند. این دستگاه از منحنی‌های جذاب برخوردار و برآمدگی دوربین آن ظریف است. این گوشی بسیار باریک و ضخامت آن فقط ۷٫۹۹ میلی‌متر و وزنش نیز ۱۶۹ گرم است.

نمایشگر اولد ۶٫۶ اینچی Moto G52 حاشیه‌های نسبتاً باریکی دارد؛ البته حاشیه‌ی لبه‌ی پایینی آن کمی بزرگ‌تر است. دوربین سلفی نیز در پانچ‌هول مرکز بالای نمایشگر و حسگر اثرانگشت آن در لبه‌ی کناری تعبیه شده است. این گوشی از درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و گواهی IP52 برخوردار است. این گواهی نشان می‌دهد Moto G52 دربرابر نفوذ آب‌ و گردوغبار مقاوم است.

نمایشگر

صفحه‌نمایش Moto G52 یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این گوشی است. این دستگاه از پنل اولد با وضوح Full HD (معادل ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. در مقام مقایسه، Moto G51 به پنل IPS مجهز است؛ ولی نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است.

نمایشگر Moto G52 گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و تراکم پیکسلی آن حدود ۴۰۲ پیکسل‌براینچ است. موتورولا فعلاً اشاره‌ای به سطح روشنایی نمایشگر این گوشی نکرده است و این نکته پس از بررسی‌های اولیه مشخص خواهد شد.

سخت‌افزار و عملکرد

یکی از تفاوت‌های مهم Moto G51 5G و Moto G52 تراشه‌ی این دو دستگاه است. G52 از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ بهره می‌برد؛ درحالی‌که G51 5G به تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۸۰ مجهز شده است. اگرچه G51 از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند، باید توجه کنیم که نرخ پذیرش آهسته‌ی 5G در بسیاری از نواحی جهان باعث می‌شود پشتیبانی‌نشدن از 5G در G52 برای بسیاری از خریداران بالقوه‌ی این دستگاه اهمیت زیادی نداشته باشد.

موتورولا Moto G52

Moto G52 در مدل‌های مختلفی عرضه خواهد شد. خریداران می‌توانند این گوشی را با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم سفارش دهند. ناگفته نماند حافظه‌ی این دستگاه را می‌توان با کارت حافظه‌ی microSD تا یک ترابایت ارتقا داد. این گوشی به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را با رابط کاربری سبک و بهینه‌ی My UX موتورولا اجرا می‌کند.

دوربین و صدا

در بخش جلویی Moto G52، شاهد دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هستیم که گستره‌ی دید نسبتاً عریضی ارائه می‌دهد. بخش پشتی دستگاه از سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8 و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص‌عمق است که به ثبت بهتر تصاویر پرتره و اعمال جلوه‌ی بوکه کمک می‌کند.

باتری و شارژدهی

Moto G52 به باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. بهره‌گرفتن از تراشه‌ی کم‌مصرف و 4G می‌تواند به افزایش عمر باتری این گوشی کمک کند. نکته دیگر اینکه گوشی یادشده از فناوری TurboPower موتورولا با توان شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه

مدل پایه‌ی Moto G52 از هفته‌های آینده با قیمت ۲۴۹٫۹۹ دلار در برخی کشورهای اروپایی فروخته خواهد شد. این گوشی یکی از ارزان‌ترین دستگاه‌های مجهز به نمایشگر اولد ۹۰ هرتزی محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد هدف موتورولا از تولید این مدل، تسخیر بازار گوشی‌های میان‌رده و میان‌رده رو‌به‌پایین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات