سامسونگ ۶٫۵ میلیون پنل OLED را از چین تأمین می‌کند

شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود که ۶٫۵ میلیون پنل OLED گوشی‌های گلکسی توسط شرکت‌های BEO و CSOT چین ساخته می‌شود و سامسونگ قصد دارد پنل‌های OLED بیشتری را در سال ۲۰۲۲ برای اپل‌ تولید کند.
تبلیغات

تحلیلگران بازار می‌گویند سامسونگ الکترونیکس در سال جاری میلادی قصد دارد ۱۵۵٫۵ میلیون پنل OLED را برای گوشی‌های هوشمند گلکسی آماده کند و بخش نمایشگر این مجموعه با ۹۶ درصد کاهش نسبت به ۹۹ درصد سال گذشته، بیشترین سفارش را از چین دارد. بدین‌ترتیب این کاهش نتیجه افزایش اتکای سامسونگ الکترونیکس به سازندگان چینی OLED در سال ۲۰۲۲ است.

به‌نقل از Sammobile، گفته می‌شود که از ۱۵۵٫۵ میلیون پنل OLED که برای گوشی‌های هوشمند گلکسی در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است، ۱۴۹ میلیون توسط Samsung Display عرضه خواهد شد. طبق گزارش‌ها، ۶٫۵ میلیون پنل OLED دیگر از شرکت BEO چین (۳٫۵ میلیون) و CSOT (۳ میلیون) تأمین می‌شود.

سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۲۱ به ترتیب ۵۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار پنل OLED را از شرکت‌های BOE و CSOT خریداری کرد. باوجوداین، این شرکت در سال گذشته تعداد کمتری پنل گوشی‌های هوشمند OLED را برای مجموع ۱۴۰٫۸ میلیون دستگاه سفارش داد.

همان‌طور که گفته شد سامسونگ الکترونیکس امسال به ۱۵۵٫۵ صفحه‌نمایش OLED نیاز دارد و سامسونگ‌دیسپلی ۱۴۹ میلیون پنل OLED را تأمین ‌می‌کند که از ۱۴۰ میلیون پنل در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است. انتظار می‌رود که گوشی A73 اولین گوشی‌ای باشد که از پنل‌های OLED جدید ساخت BOE و CSOT بهره می‌برد.

سامسونگ‌دیسپلی پنل‌های OLED بیشتری را در سال ۲۰۲۲ برای اپل تولید می‌کند

براساس پیش‌بینی محققان بازار، اپل در سال ۲۰۲۲ به ۲۲۳ میلیون پنل OLED آیفون نیاز خواهد داشت. درنتیجه، سامسونگ‌دیسپلی توانسته ۱۳۷ میلیون پنل OLED آیفون در سال ۲۰۲۲ تولید کند که افزایش ۱۴ درصدی نسبت به ۱۲۰ میلیون در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. اپل به‌غیر از سامسونگ‌دیسپلی، ۵۵ میلیون پنل OLED آیفون را از ال‌جی دیسپلی و ۳۱ میلیون واحد دیگر را را از BOE تأمین می‌کند.

از نظر سهم کلی بازار نمایشگر آیفون‌های اپل، سامسونگ با ۶۱ درصد بیشترین سهم را دارد و پس از آن ال‌جی و BOE به‌ترتیب سهم ۲۵ درصد و ۱۴ درصد را به‌خود اختصاص داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات