سامسونگ دیسپلی پیشتاز فروش نمایشگر گوشی‌ هوشمند است

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش منتشرشده، سامسونگ دیسپلی ۴۸ درصد و پس از آن، BoE و Tianma با سهم ۱۳ درصدی و ۸ درصدی، بازار نمایشگر گوشی‌ هوشمند را در اختیار دارند.
تبلیغات

سامسونگ دیسپلی در بازار نمایشگر گوشی‌ هوشمند رقیب سرسخت و زیادی ندارد. بنابراین از این جهت جای تعجب نیست که درصد سهام بازار بیشتری نسبت به سایر تولیدکنندگان داشته باشد؛ اما این درصد نسبت به سال گذشته کمی پایین‌تر است. به گزارش Sammobile، ارزش بازار جهانی نمایشگر گوشی‌ هوشمند در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ حدود ۲۱ میلیارد دلار بوده که تقریبا ۱۳ درصد بیشتر از رقم سال گذشته‌ی ۱۸٫۶ میلیارد دلاری است.

آمار Strategy Analytics نشان می‌دهد که سامسونگ دیسپلی، ۴۸ درصد از بازار نمایشگر گوشی‌ هوشمند را در اختیار دارد و پس از آن دو شرکت چینی BoE Electronics و Tianma Microelectronics سهم ۱۳ درصدی و ۸ درصدی به‌ خود اختصاص داده‌اند. نکته‌ی جالب این است ک رقیب اصلی سامسونگ، یعنی ال‌جی، در هیچ کجای این فهرست دیده نمی‌شود. چند سال گذشته، دستگاه‌های پیکسل گوگل از پنل POLED ال‌جی بهره‌ می‌برند؛ اما به‌ علت عملکردی ضعیف این سری، تاکنون تعداد کمی از این نوع پنل‌ مورد استفاده قرار گرفته است.

با این‌ تفاسیر، بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ دیسپلی به‌زودی موقعیت عالی خود را از دست بدهد. اکثر گوشی‌های پرچم‌دار و رده‌بالا، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها از نمایشگر‌های سامسونگ به‌ دلیل دقت و روشنایی بی‌عیب‌و‌نقص استفاده می‌کنند. افزون بر این، می‌توان گفت سامسونگ دیسپلی تقریبا تنها شرکتی است که تولیدکنندگان مختلف می‌توانند برای درخواست نمایشگر تاشو با آن مذاکره کنند.

گفتنی است که نمایشگر‌ها‌ی OLED بیش از پیش در گوشی‌های میان‌رده و حتی برخی از گوشی‌های اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود BOE به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی نمایشگر در سال‌های آینده شاهد افزایش تعداد سفارش‌ها باشد.

دیدگاه شما درباره‌ی نمایشگر‌های سامسونگ چیست؟ آیا سامسونگ همچنان می‌تواند پیشتاز این بخش باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات