با فروش سری پیکسل ۶، اکنون بخشی از بازار تراشه‌های رده‌بالای اندرویدی دراختیار گوگل است

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با فروش سری پیکسل ۶ که از تراشه‌ی اختصاصی این شرکت موسوم به تنسور بهره می‌برند، بخشی از بازار تراشه‌های رده‌بالای اندروید را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد اولین تلاش گوگل در ساخت تراشه‌ی رده‌بالا برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی که در سری پیکسل ۶ استفاده شد، موفقیت‌آمیز بوده است. طبق گزارشی جدید، فروش گوشی پیکسل ۶ موقعیت تراشه‌ی تنسور را بهبود بخشیده تا در بازار پردازنده‌های اندرویدی جایگاهی برای خود به‌دست آورد.

به‌گزارش 9to5Google، کانترپوینت به‌تازگی داده‌های مربوط به وضعیت بازار تراشه‌های اندرویدی را منتشر کرده است. در میان پردازنده‌های رده‌بالا، تراشه‌های ساخت کوالکام جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌اند و سامسونگ نیز سهم درخورتوجهی از این بازار را دراختیار دارد. با کمال تعجب، هواوی با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا طی سال‌های گذشته، تعداد درخورتوجهی تراشه‌ی جدید را به‌ بازار عرضه کرده است.

تراشه تنسور گوگل

مدیاتک نیز بر بازار تراشه‌های ارزان‌قیمت تسلط دارد و این درحالی است که سهم تراشه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی کوالکام و سامسونگ به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

بااین‌حال، آنچه درباره‌ی گزارش کانترپوینت جالب به‌نظر می‌رسد، این است که گوگل در بخش تراشه‌های رده‌بالای اندرویدی برای خود جایگاهی به‌دست آورده است. به‌نظر می‌رسد محبوبیت پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو باعث شده است سهم گوگل در بازار محصولات ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلاری به ۱ تا ۲ درصد برسد.

وضعیت بازار تراشه های رده بالای انردویدی سال ۲۰۲۱

این گزارش مربوط به سال ۲۰۲۱ است و این یعنی سهم گوگل در بازار تراشه‌های رده‌بالا فقط براساس داده‌های چند ماه محاسبه شده است. علاوه‌براین، گزارش مذکور همه‌ی گوشی‌های اندرویدی فروخته‌شده در مقیاس جهانی را مدنظر قرار داده است؛ درحالی‌که پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به‌طور محدود و فقط در چند کشور فروخته می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، ظاهرشدن نام گوگل بین شرکت‌هایی که تراشه‌های رده‌بالا تولید می‌کنند، بیشتر جذاب می‌شود.

احتمالاً سال‌ها طول خواهد کشید تا گوگل با تراشه‌ی تنسور تأثیری واقعی بر بازار پردازنده‌های اندرویدی بگذارد؛ اما واضح است که پایه‌‌های این کار را غول جست‌وجوی اینترنت ریخته است. حال باید دید وضعیت این شرکت در بازار تراشه‌های رده‌بالا طی چند سال آینده چگونه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات