تراشه‌ی اختصاصی ریلمی GT Neo3 نرخ فریم در بازی‌ها را افزایش می‌دهد

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پردازنده اختصاصی ریلمی کمک می‌کند تا واحد گرافیکی Dimensity 8100 نرخ فریم بالاتری را در برخی بازی‌ها ارائه دهد.
تبلیغات

به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، ریلمی جی‌تی نئو ۳ (Realme GT Neo3) یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از تراشه‌ی Dimensity 8100 بهره می‌برد. باوجوداین، معاون شرکت، Xu Qi Chase نشان داد که تراشه‌‌ی درخورتوجه اضافی دیگری نیز وجود خواهد داشت که به پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 کمک می‌کند تا به نرخ فریم پایدار و در برخی موارد مصرف انرژی کمتری دست یابد.

نحوه عملکرد آن شبیه به فناوری MEMC (تخمین و جبران حرکت) مخفف‌شده عنوان Motion Estimation, Motion Compensation است. MEMC یک لایه‌ی پردازشی است که سرعت فریم ریت را به ۱۲۰ فریم بر ثانیه افزایش می‌دهد. فناوری مذکور را شاید در گوشی‌ها و تلویزیون‌ها دیده باشید.

پوستر تبلیغاتی ریلمی GT Neo3

بدین‌ترتیب، تراشه‌ی یاد‌شده می‌تواند با انجام درون‌یابی حرکتی تا ۱۲۰ فریم در ثانیه، بهترین استفاده را از صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی بالای گوشی ارائه دهد. این قابلیت به روان‌ کردن بازی‌های سنگین‌تر نیز کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید ویدئویی را مشاهده کنید که عملکرد Realme GT Neo3 و تراشه گرافیکی را نشان می‌دهد.

Genshin Impact یک بازی ماجرایی گرافیکی چالش‌برانگیز است و در گوشی اول می‌توانید ببینید که چگونه بدون کمک روی Dimensity 8100 اجرا می‌شود. از طرفی دیگر در گوشی دوم در قسمت پایین، بازی را با درون‌یابی فعال در حال اجرا با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که ویدئو با حرکت آهسته ضبط شده تا تفاوت را واضح‌تر نشان دهد.

این ترفند شبیه کاری است که iQOO با iQOO 9 انجام داد. باوجوداین، گوشی مذکور از تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس پشتیبانی می‌کند. ریلمی اولین شرکتی است که این کار را با تراشه Dimensity انجام می‌دهد.

تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ ریلمی GT Neo3

ریلمی جی‌تی نئو ۳ گوشی رسمی مورد استفاده در مسابقات ملی Honor of Kings خواهد بود و باعث می‌شود رقیب مستقیم‌تر iQOO باشد که حامی رسمی لیگ HoK KPL است.

در هر حال، دایمنسیتی ۸۱۰۰ به رم LPDDR5 سریع و UFS 3.1 مجهز خواهد شد. بنابراین این گوشی نه فقط برای بازی، بلکه به‌طور کلی سریع خواهد بود. گفته می‌شود که جی‌تی نئو ۳ اولین گوشی جهان خواهد بود که از شارژ سریع ۱۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند که ادعا می‌شود باتری آن تنها در پنج دقیقه از صفر درصد به پنجاه درصد می‌رسد. این گوشی ریلمی ۲۲ مارس (دوم فروردین ۱۴۰۱) رونمایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات