ریلمی GT 2 پرو، اولین گوشی جهان مجهز به دوربین با زاویه دید عریض ۱۵۰ درجه، معرفی شد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
ریلمی GT 2 پرو به‌عنوان اولین گوشی موجود در بازار مجهز به دوربین فوق‌عریض با میدان دید ۱۵۰ درجه‌‌ای معرفی شد. این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام نیز بهره می‌برد.
تبلیغات

به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، اولین گوشی پرچم‌دار واقعی ریلمی، یعنی ریلمی GT 2 پرو، با برگزاری رویدادی در چین معرفی شد و در آینده به بازار اروپا راه پیدا می‌کند. چندی پیش، بسیاری از مشخصات گوشی مذکور فاش شده بود؛ اما اکنون ریلمی رسما تمام جزئیات را منتشر کرده است و چند ویژگی جذاب نیز وجود دارد.

ریلمی GT 2 پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 با لرزش‌گیر اپتیکال و دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسل Samsung JN1 سامسونگ مجهز است. دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی میدان دید ۱۵۰ درجه‌ای دارد که به‌طور درخورتوجهی گسترده‌تر از سایر دوربین‌های فوق‌عریض موجود در بازار است.

به‌گفته‌ی ریلمی، گوشی مذکور تصاویری با نمایش «پانورامای فوق‌العاده» تولید خواهد کرد. درکنار آن‌ها، دوربین میکرو لنز قرار گرفته است که عکس‌هایی نزدیک با بزرگ‌نمایی ۴۰ برابر ثبت می‌کند. قبلا چنین قابلیت مشابهی در اوپو Find X3 پرو مشاهده شده بود و ازآنجاکه ریلمی ارتباط نزدیکی با اوپو دارد، دیدن چنین قابلیت‌هایی شگفت‌انگیز است.

دوربین فوق عریض ریلمی جی نی ۲ با دوربین فوق عریض ۱۵۰ درجه

ریلمی GT 2 پرو از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام استفاده می‌کند و در سه نسخه‌ی مختلف عرضه خواهد شد: ۱. مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی؛ ۲. مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی؛ ۳. مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی.

در پنل جلو، صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح 2K با قابلیت نمایش بیش از یک‌میلیارد رنگ به‌چشم می‌خورد. افزون‌براین، این صفحه‌نمایش گواهینامه‌ی +HRD10 دارد و با محافظ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. این مشخصات یادآور صفحه‌نمایش اوپو Find X3 پرو است.

نمای پشت ریلمی جی تی ۲ پرو

از دیگر ویژگی‌های ریلمی GT 2 پرو می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با شارژ سریع سوپردارت ۶۵ وات، بلندگوهای استریو با سیستم صوتی دالبی اتموس، سیستم‌عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری Realme UI 3.0 و سیستم خنک‌کننده‌ی گسترده برای اطمینان از عملکرد پردازنده‌ی اسنپدراگون با حداکثر بازدهی اشاره کرد.

این گوشی در چهار رنگ سفید، سبز، آبی و مشکی عرضه می‌شود و آن را نائوتو فوکاساوا، طراح صنعتی ژاپنی (شریک قدیمی ریلمی)، طراحی کرده است. سری GT 2 مدل دیگری با نام ریلمی GT 2 معمولی دارد که طراحی و صفحه‌نمایش آن مشابه نسخه‌ی پرو است؛ اما قدرت سخت‌افزاری‌اش را تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام تأمین می‌کند.

قیمت ریلمی GT 2 پرو برای نسخه پایه مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از ۶۱۳ دلار شروع می‌شود و حداکثر قیمت آن برای مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۷۸۷ دلار است. هر دو گوشی از ۸ ژانویه (۱۸ دی) در چین به‌فروش می رسند. ریلمی همچنین برای عرضه‌ی بین‌المللی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات