هواوی P50E با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ برای بازار چین رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی P50E جدیدترین گوشی هوشمند غول فناوری چین محسوب می‌شود که در کالبدی پرچم‌دارگونه به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ مجهز شده است.
تبلیغات

هواوی با برگزاری رویدادی مطبوعاتی، عضوی دیگر از گوشی‌های هوشمند خود را رونمایی کرده است. گوشی یادشده P50E نام دارد و تقریباً مشخصات یکسانی را با مدل استاندارد P50 ارائه می‌دهد؛ البته تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. برای مثال، قلب تپنده گوشی مذکور را تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ (نسخه‌ی 4G) تشکیل می‌دهد؛ درحالی‌که مدل‌های P50 و P50 Pro از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گرفتند.

تراشه میان‌رده کولکام، دارای هشت هسته‌ی CPU با چینش چهار هسته‌ی Cortex-A78 با بیشینه فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A5 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است و در نهایت، پردازنده گرافیکی Adreno 642L این پکیج سخت‌افزاری را تکمیل می‌کند.

گوشی جدید چینی‌ها برای غوطه‌ور کردن کاربران در محتوای بصری از نمایشگر ۶.۵ اینچی کاملاً تخت از نوع ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) با رزولوشن FHD + بهره می‌گیرد. این نمایشگر همچنین دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ بازخورد لمس ۳۰۰ هرتز است. مانند گوشی‌های اخیر هواوی، قدرت نرم‌افزاری P50E را نیز سیستم‌عامل HarmonyOS تأمین می‌کند و هشت گیگابایت رم در کنار دو گزینه حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت عملکرد روان این گوشی را تضمین می‌کنند.

البته نباید از بخش دوربین نیز غافل شد؛ جایی که یکی از نقاط قوت همیشگی گوشی‌های هواوی محسوب می‌شود. گوشی مورد بحث از دوربین سه‌گانه پشتی برای فیلم‌برداری و تصویربرداری بهره می‌گیرد. این آرایه، از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع واید با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 و قابلیت پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر تشکیل شده است. علاوه‌براین، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 برای عکس‌های سلفی در قسمت فوقانی نمایشگر تعبیه شده است.

هواوی تأمین انرژی P50E را به باتری لیتویم‌یونی با ظرفیت اسمی ۴۱۰۰ میلی‌امپر محول کرده که با شارژ ۶۶ واتی درون جعبه شارژ می‌شود. این گوشی همچنین دارای گواهی iP68 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار است.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، گوشی جدید هواوی درحال‌حاضر فقط برای بازار چین رونمایی شده و در چهار رنگ شامل سفید، مشکی، طلایی کاکائویی و نسخه جدید رنگی گلکسی آبی با فناوری ضد اثر انگشت عرضه می‌شود؛ ازاین‌رو، کاربران چینی برای تهیه مدل پایه (هشت گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی) باید ۴۰۸۸ یوآن معادل ۶۴۴ دلار پرداخت کنند؛ درحالی‌که قیمت گوشی با همین پیکربندی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت به ۴۴۸۸ یوان یا معادل ۷۰۷ دلار می‌رسد. گوشی یادشده از ۱۶ مارس قابل پیش‌سفارش است و در ۲۴ مارس به دست مشتریان خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات