تراشه Kirin 9000L هواوی با عملکردی مشابه Dimensity 1200 در گیک‌بنچ دیده شد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امتیاز بنچمارک تراشه‌ی بالارده‌ی هواوی با نام Kirin 9000L اخیراً در فهرست بنچ‌مارک گیک‌بنچ روی دستگاه جدیدی از هواوی دیده شده است.
تبلیغات

دستگاه جدیدی از هواوی با شماره مدل NOH-AN50 و با بهره‌گیری از تراشه Kirin 9000L در فهرست گیک‌بنچ ظاهر شده است. امتیازات بنچ‌مارک نشان می‌دهد این دستگاه که Mate 40E Pro نام دارد، عملکردی مشابه با تراشه Dimensity 1200 مدیاتک دارد.

به نقل از هواوی سنترال، میانگین امتیازات تک‌هسته‌ای این تراشه حدود ۹۰۰ است؛ درحالی‌که امتیازات چندهسته‌ای به‌طور میانگین چیزی حدود ۲۸۰۰ است. امتیازات به‌دست‌آمده برای تراشه‌ی کایرین 9000L با توجه به استانداردهای ۲۰۲۲، این تراشه‌ی هواوی را در بخش بالارده‌ها قرار می‌دهد.

Kirin 9000L درواقع یک نسخه ضعیف‌تر از تراشه‌های اصلی Kirin 9000 و 9000E است که در مقایسه با حداکثر فرکانس کاری ۳٫۱۳ گیگاهرتز دو تراشه دیگر، بیشترین فرکانس کاری آن کمی پایین‌تر است و به ۲٫۸۶ گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده گرافیکی آن نیز از قدرت کمتری برخوردار است؛ چراکه Mali-G78 یک واحد پردازش ۱۸ هسته‌ای است؛ درحالی‌که به ترتیب در Kirin 9000 و Kirin 9000E این واحد پردازش دارای ۲۴ و ۲۲ هسته است.

هسته‌های پردازشی این تراشه به‌صورت ۳ کلاستره چیده شده‌اند که شامل یک هسته‌ی Cortex-A77 با کلاک ۲٫۸۶ گیگاهرتز، دو هسته‌ی ۲٫۵۴ گیگاهرتزی Cortex-A77 و سه هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس کاری ۲٫۰۵ گیگاهرتز می‌شود.

گوشی هواوی میت 40 ای پرو

گوشی هواوی Mate 40E Pro 5G ماه گذشته با مشخصات ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، به قیمت حدودی ۱٬۰۶۲ دلار در چین به فروش رسید. از دیگر مشخصات میت 40 ای پرو هواوی، می‌توان به نمایشگر ۶٫۷۶ اینچ OLED با وضوح FHD+، ترکیب دوربین سه‌گانه و باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه سوپرفست شارژ ۶۶ واتی، اشاره کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات