اولین رندرهای آیفون 14 پرو تغییرات کمی را در طراحی نشان می‌دهند

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق تصاویر رندر، آیفون پرچم‌دار دارای یک بریدگی‌ کپسولی‌شکل روی صفحه‌نمایش و یک بریدگی دایره‌ای کوچک‌تر برای قرار دادن حسگرهای Face ID و دوربین سلفی خواهد بود.
تبلیغات

تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره‌ی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو منتشر شده است. چندی پیش به تغییرات اندازه‌ی صفحه‌نمایش و ارتقای تراشه اشاره شد و اکنون به‌نقل از 9to5mac، وب‌سایت 91Mobiles اولین رندرهای فاش‌شده‌ی آیفون ۱۴ پرو را به‌نمایش گذاشته است.

رندر نمای پشتی آیفون ۱۴ پرو

طراحی خسته‌کننده آیفون ۱۴

این نوع رندرها و مدل‌های ساختگی معمولاً توسط سازندگان قاب برای آماده‌کردن لوازم جانبی خود برای عرضه‌های آینده‌ی آیفون استفاده می‌شود و هرچه به رونمایی آیفون جدید در پاییز نزدیکتر می‌شویم، شاهد افشای بیشتری هستیم.

رندرهای 91Mobiles طراحی آیفون ۱۴ پرو را نشان می‌دهد که تا حد زیادی به آیفون ۱۳ پرو شباهت دارد. از طرفی دیگر، برآمدگی بزرگ دوربین در پشت و دکمه‌های تنظیم صدا با سوئیچ تنظیم صدا در کنار شیار سیم‌کارت وجود دارد.

رندر نمای جانبی آیفون ۱۴ پرو

البته طبق تصاویر رندر، حذف ناچ جلوی آیفون ۱۴ پرو بزرگ‌ترین تغییر محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد که اپل به‌جای ناچ، از طراحی جدیدی‌ به‌شکل کپسول همراه با حفره استفاده خواهد کرد که اساساً فضای مرده‌ای را که اکنون داخل ناچ قرار دارد حذف می‌کند. افزون‌براین، پنجره‌ی مشبک بلندگو نیز مانند طراحی آیفون ۱۳ در قاب بالایی تعبیه می‌شود.

رندرهای مذکور تغییرات چشمگیر را نسبت به رندهای قبلی منتشرشده آیفون ۱۴ نشان نمی‌دهند. جان پراسر قبلا گزارش داده بود که آیفون ۱۴ دارای طراحی مشابه آیفون ۴ با دکمه‌های گرد صدا و بدون برآمدگی دوربین خواهد بود. از طرفی دیگر، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که آیفون ۱۴ بازطراحی کامل را به‌همراه خواهد داشت.

رندر آیفون ۱۴ پرو از نمای برآمدگی دوربین

باوجوداین، نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که چون این تصاویر توسط سازندگان قاب استفاده می‌شود، ممکن است جزئیاتی که بر تناسب قاب‌ها تأثیر نمی‌گذارند، نادرست باشند. برای مثال، طبق شایعات، اپل امسال درگاه سیم‌کارت را حذف خواهد کرد. اینکه آیفون ۱۴ پرو دارای درگاه سیم‌کارت باشد یا خیر، بر سازندگان قاب‌‌ها تأثیری نمی‌گذارد. بنابراین نباید زیاد به این مسئله بپردازیم که رندرهای مذکور درگاه سیم‌کارت را نشان می‌دهند.

از طرف دیگر، تغییرات در ناچ بر سازندگان لوازم جانبی (به‌ویژه شرکت‌های محافظ صفحه‌نمایش) تأثیر می‌گذارد. بنابراین فرض می‌شود جزئیاتی از این دست دقیق هستند. انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن به معرفی و عرضه جدیدترین دستگاه‌ها در سپتامبر، اطلاعات بیشتری درباره‌ی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو دردسترس قرار بگیرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تغییرات شایعه‌شده برای آیفون ۱۴ پرو در سال ۲۰۲۲ چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات