گلکسی A33 5G سامسونگ معرفی شد؛ نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED، گواهی IP67 و دوربین مجهز به لرزش‌گیر

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در جریان رویداد امروز خود گلکسی A33 5G را با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر و نمایشگر ۶٫۴ اینچی ۹۰ هرتزی و OLED رونمایی کرد.
تبلیغات

سرانجام ۱۷ مارس رسید و سامسونگ رویداد خود را برگزار کرد. یکی از دستگاه‌های معرفی شده از این مراسم، گوشی A33 5G بود که از مدت‌ها قبل اطلاعات و جزئیاتش در فضای مجازی دست به دست می‌شد. در ادامه با ویژگی‌ها و مشخصات گوشی اقتصادی جدید سامسونگ آشنا می‌شویم.

طراحی و صفحه‌نمایش A33 5G

'گلکسی A33 5G

گلکسی A33 از صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی OLED با وضوح تصویر +FHD و نرخ نوسازی سریع ۹۰ هرتز بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این گوشی، کمی کوچک‌تر از نمایشگر نسل قبلی خود یعنی گوشی A32 5G است که صفحه‌نمایشی ۶٫۵ اینچی داشت. از سوی دیگر، گلکسی A33 5G دارای ابعاد ۱۵۹٫۷ در ۷۴ در ۸٫۱ میلی‌متر و وزن ۱۸۶ گرم خواهد بود، بنابراین نسبت به نسل قبلی خود سبک‌تر است. صفحه‌نمایش این دستگاه توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

گلکسی A33 5G گواهی IP67 دارد و بنابراین دربرابر نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم است. این گوشی در چهار رنگ آبی، هلویی، سفید و مشکی عرضه می‌شود.

دوربین A33 5G

مشخصات دوربین گلکسی A33

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره می‌برد. به‌عنوان مکمل دوربین اصلی، گلکسی A33 از دوربین فوق عریض با حسگر ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی برای تفکیک بهتر سوژه از پس‌زمینه در عکس‌های پرتره نیز استفاده می‌کند. همچنین باید به این مسئله اشاره کرد که دوربین اصلی دیافراگم f/1.8 و دوربین جلو دارای دیافراگم f/2.2 دارد.

فیلم‌برداری 4K با ۳۰ فریم‌در‌ثانیه در این دستگاه پشتیبانی می‌شود. در جلو نیز، شاهد دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم.

سخت‌افزار و نرم افزار A33 5G

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی A33

گلکسی A33 5G درون خود اگزینوس ۱۲۸۰، تراشه‌ی جدید میان‌رده را قرار داده است. این قطعه پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز خواهد بود که می‌تواند تا سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز برسد.

گوشی هوشمند جدید سامسونگ میان‌رده‌ای قدرتمند است که می‌تواند رقبای خود را به چالش بکشد. این دستگاه در چند نسخه با رم ۶ یا هشت گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این گوشی همچنین از کارت میکرو اس‌دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A33 5G
'گلکسی A33 5G
گلکسی A33 5G
گلکسی A33 5G

همچنین گلکسی A33 5G به باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی مجهز است. البته سامسونگ شارژر را از جعبه‌ی این گوشی نیز حذف کرده است و بنابراین کاربران باید شارژر را به‌طور جداگانه خریداری کنند. این دستگاه با اندروید ۱۲ و پوسته‌ی سفارشی سامسونگ One UI 4.1 عرضه می‌شود. این دستگاه از اتصال‌های 5G، LTE، Wi-Fi 5، GPS، بلوتوث ۵.۱ و NFC پشتیبانی می‌کند و دارای پورت USB Type-C برای شارژ است. این دستگاه همچنین به حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر مجهز شده است.

گلکسی A33 از ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد. قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با رم ۶ گیگابایت برای بازار بریتانیا ۴۳۲ دلار اعلام شده است. بدین ترتیب قیمت گوشی سامسونگ A33 5G نسبت به A32 5G حدود ۱۰۰ دلار بیشتر تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات