گلکسی A53 5G سامسونگ با تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ و دوربین بهبودیافته معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ لحظاتی پیش در رویداد آنپکد از گوشی میان‌رده‌ی ۲۰۲۲ خود با نام گلکسی A53 5G‌ رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ پس از رونمایی گوشی‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۲۲ و تب اس ۸، حالا روی گوشی‌های میان‌رده تمرکز کرده است. پس از افشای اطلاعات مختلف، غول کره جنوبی دقایقی پیش برای دومین بار در تاریخ با برگزاری رویداد آنپکد برای معرفی گوشی‌های میان‌رده‌ی گلکسی A، از گوشی A53 5G‌ برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که در حقیقت جانشین گلکسی A52‌ محسوب می‌شود.

طراحی و نمایشگر A53 5G

طراحی گلکسی A53 سامسونگ

گلکسی A53 5G در مجموع دارای طراحی شبیه به نسل گذشته‌اش است؛ اما فریم آن مقداری انحنای کمتر و همچنین با گلکسی اس ۲۲ همخوانی دارد. از طرفی دیگر در بخش دوربین بهبود نیز پیدا کرده است که بدین ترتیب عملکرد آن را نسبت به نسل قبلی افزایش می‌دهد.

گلکسی A53 5G به صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی AMOLED دارای حفره (اینفینیتی-O) برای میزبانی دوربین سلفی، وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD) با نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز مجهز است. افزون‌براین، تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل‌ بر اینچ دارد، از نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ بهره می‌برد و از ۱۶ میلیون رنگ نیز پشتیبانی می‌کند.

بدنه‌ی پشتی و فریم گلکسی A53 5G جنس پلاستیکی دارد و در قسمت جلو، سطح صفحه‌نمایش با لایه‌ای محافظ گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است تا مقاومت آن دربرابر ضربه و خط‌وخش افزایش پیدا کند. ابعاد گوشی ۱۵۹٫۶ در ۷۴٫۸ در ۸٫۱ میلی‌متر است و وزن آن به ۱۸۹ گرم می‌رسد.

دوربین A53 5G

مشخصات دوربین گلکسی A53 سامسونگ

گلکسی A53 5G در پنل جلو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل و در پنل پشت دوربین چهارگانه متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS)، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل و دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسل را میزبانی می‌کند.

سامسونگ برای بهبود عکاسی در نور کم، نرم‌افزار دوربین مجهز به هوش مصنوعی را بهبود بخشیده است. افزون‌براین، حالت Night mode بهبود‌یافته اکنون حداکثر ۱۲ تصویر را هم‌زمان برای ثبت تصاویر روشن‌تر در شب با نویز کمتر ترکیب می‌کند. از طرفی دیگر، برای فیلم‌برداری نرخ فریم گوشی به‌طور خودکار تنظیم می‌شود تا ویدئوهای گرفته‌شده در محیط‌های کم‌نور را بهبود بخشد.

سخت‌افزار و باتری A53 5G

قدرت سخت‌افزاری گلکسی A53 5G را تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ تأمین می‌کند و سامسونگ آن را در نسخه‌های مجهز به ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به‌فروش می‌رساند که ازطریق کارت microSD می‌توان تا حداکثر یک ترابایت افزایش داد.

غول کره جنوبی ظرفیت باتری گلکسی A53 5G را در مقایسه با نسل قبلی افزایش داده است؛ بنابراین گوشی جدید باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت دارد که از شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد و به گفته‌ی این شرکت تا دو روز دوام می‌آورد. متأسفانه در جعبه‌ خبری از شارژر نیست؛ بنابراین باید جداگانه خریداری کنید. این گوشی سامسونگ به‌‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری One UI 4.1 برپایه‌ی اندروید ۱۲ روانه‌ی بازار می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های گلکسی A53 5G می‌توان به وای‌فای ۵، بلوتوث ۵٫۱، NFC، گواهی IP67 برای مقاومت دربرابر گردوغبار و آب، حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، بلندگوی دوگانه و پشتیبانی از دو سیم‌کارت اشاره کرد.

گلکسی A53 سامسونگ در رنگ مشکی
گلکسی A53 سامسونگ در رنگ آبی
گلکسی A53 سامسونگ در رنگ هلویی
گلکسی A53 سامسونگ در رنگ سفید

گلکسی A53 5G در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و هلویی با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ پوند (۳۶۹ یورو) فروخته می‌شود. مدل ۲۵۶ گیگابایتی در اروپا ۴۴۹ یورو قیمت دارد. سامسونگ تأیید کرده است که گلکسی A53 5G چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و همچنین پنج‌سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند. خبر خوب اینکه، گوشی مذکور به دست ما رسیده است؛ بنابراین منتظر بررسی تخصصی گلکسی A53 5G از زومیت باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات